Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Prowadzenie sklepu internetowego to zajęcie, które wymaga bardzo dużo czasu. Na początku – kiedy sklep ma jeszcze niewiele klientów – niektóre czynności można wykonywać samemu. Po pewnym czasie jednak, w momencie gdy nasz eSklep rozrasta się, samodzielne wysyłanie towarów może być trudne, a nawet niemożliwe. Warto zatem zastanowić się nad zleceniem tej czynności firmie zewnętrznej. Jak wygląda obsługa logistyczna sklepów internetowych?

 

Obsługa logistyczna sklepów internetowych

To, w jaki sposób zewnętrzna firma logistyczna obsługuje sklep w sieci zależy w dużej mierze od potrzeb właściciela takiego sklepu. Mówiąc jednak ogólnie – magazyn zewnętrzny zajmuje się wszystkimi kwestiami logistycznymi w eSklepie. Wśród nich jest między innymi:

  • Fizyczne przyjęcie dostaw – zewnętrze magazyny obsługujące logistykę w sklepach internetowych są zwykle czynne całą dobę, zatem o każdej porze dnia i nocy dostawca może przyjechać z towarem, a magazyn go przyjmie;
  • Identyfikacja towaru – obsługa logistyczna sklepów internetowych polega także na zidentyfikowaniu przyjmowanych towarów, czyli np. skanowaniu kodów kreskowych. W tym momencie produkty dodawane są do systemu magazynowego i dostępne w eSklepie.
  • Rozłożenie produktów w magazynie – kiedy przywiezione przez dostawcę towary zostaną już zeskanowane i dodane do systemu informatycznego, zostają one następnie ułożone na półkach w magazynie. Ma to duże znaczenie, ponieważ ułatwia i przyspiesza późniejsze znalezienie produktów, a co za tym idzie klient zamawiając towar w sklepie internetowym ma szanse otrzymać przedmiot w krótkim terminie.

Po wykonaniu tych czynności produkty są możliwe do zamówienia w sklepie internetowym. Jeśli teraz klient kupi dowolny towar w naszym sklepie, informacja ta zostaje przekazana do zewnętrznego magazynu, produkt zostaje pobrany z półki i wysłany pod odpowiedni adres.

 

Co zyskuje decydując się na obsługę logistyczną sklepu internetowego?

Właściciel rozwiniętego, realizującego dziennie setki zamówień eSklepu, zlecając część pracy zewnętrznemu magazynowi może liczyć przede wszystkim na kompleksową obsługę wszystkich czynności związanych z towarem w sklepie.

Zewnętrzna obsługa logistyczna sklepów internetowych polega na działaniach związanych z produktem na każdym etapie. Od przyjęcia towaru, poprzez jego magazynowanie, aż po wysyłkę przedmiotów pod odpowiedni adres, wraz z raportem wysyłanym po każdorazowym nadaniu paczki.

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. Moja siostra np od niedawna swoje ubrania zaczela sprzedawac w Niemczech. Korzysta z uslug goglobal24.com ktorzy przejmuja jej paczki i transportuja bezposrednio do Niemiec. W dodatku wspieraja ja sprzedazowo. Firma sie niezle rozwija 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *