Share on Facebook11Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn4Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 4.8. From 6 votes.
Please wait...

Wiarygodność strony internetowej to kwestia, o którą powinien zadbać każdy właściciel witryny w sieci, niezależnie od tego, czy jest to eSklep czy blog. Wiarygodność wpływa na kilka czynników. Przede wszystkim sprawia, że strona godna zaufania jest chętniej odwiedzana przez użytkowników lub potencjalnych klientów, a to przekłada się na częściej dokonywane przez nich zakupy i większe zyski.

Drugą rzeczą, na którą ma wpływ wiarygodność strony internetowej, to jej pozycja w wyszukiwarce Google. Witryna warta polecenia, bezpieczna i ciesząca się zaufaniem użytkowników ma większą szansę na znalezienie się wysoko w rezultatach wyszukiwania.

Biorąc pod uwagę te korzyści, warto poznać kilka czynników oraz elementów, które mogą zwiększyć wiarygodność strony internetowej.

 

Dane kontaktowe oraz ich aktualność

Głównym czynnikiem, który wpływa na wiarygodność strony są aktualne dane kontaktowe do firmy lub właściciela witryny. Klienci sklepu internetowego, który nie udostępnił informacji takich jak numer telefonu czy adres, bardzo często gotowi są zrezygnować z dokonania zakupu w takim miejscu. Jeśli eSklep nie umożliwia ze sobą kontaktu, to w jaki sposób można mu zaufać?

 

Informacje o właścicielu oraz jego zdjęcie

Jeśli sklep internetowy lub inna firma działająca w sieci jest prowadzona przez jedną osobę, to dodanie informacji o niej wraz z fotografią znacznie zwiększa autentyczność witryny.

W przypadku jeśli właścicielami jest kilka osób, również warto dodać ich zdjęcia wraz z krótkim opisem. Z kolei firmy zatrudniające więcej pracowników mogą zastanowić się nad pomysłem opublikowania fotografii grupowej.

 

Dowody społeczne oraz gwarancja bezpieczeństwa

Zazwyczaj jeśli użytkownik trafia po raz pierwszy na stronę sklepu internetowego, najpierw szuka on potwierdzenia, że jest to firma godna zaufania. To, co najlepiej w takim przypadku zwiększa wiarygodność strony internetowej, to opinie innych użytkowników – tak zwany „social proof” (dowody społeczne). Mogą one przybierać różne formy – od recenzji poszczególnych produktów, całej witryny lub danych na temat ilości fanów w mediach społecznościowych.

Innym czynnikiem, który w przypadku sklepu internetowego znacznie zwiększa wiarygodność, jest zagwarantowanie klientowi bezpieczeństwa podczas dokonywania zakupów. Mowa tu zarówno o szyfrowanym połączeniu (adres witryny rozpoczynający się od „https” i zielona kłódka), informacji o zwrotach czy gwarancji oryginalności.

Zaufanie do strony zwiększa także osobna sekcja z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania (FAQ) dotyczące sposobów płatności, metod wysyłki, zasad wymiany lub zwrotów towaru. Wszystkie te informacje powinny być łatwo dostępne dla klienta.

 

Użyteczność witryny

Na wiarygodność strony internetowej ma wpływ także to, czy można z niej korzystać bez większych problemów. Dotyczy to przede wszystkim jej szybkości ładowania, łatwej nawigacji lub sprawnej wyszukiwarki.

Aby zwiększyć wiarygodność strony internetowej zarówno w oczach użytkowników oraz wyszukiwarki Google, należy nieustannie monitorować, czy witryna działa poprawnie – istotny jest zatem wybór odpowiedniego hostingu, czyli miejsca gdzie „przechowywana” jest strona.

Drugą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę w kwestii wiarygodności, jest ilość niedziałających linków. Przede wszystkim spowalniają one lub nawet zatrzymują pracę robotów indeksujących wyszukiwarki Google, a to może wpłynąć na pozycję witryny. Niesprawne odnośniki znacznie też zmniejszają użyteczność strony, irytują osoby ją odwiedzające oraz mogą prowadzić do problemów z dokonaniem zakupu.

Bardzo często zdarza się, że blogi utrzymują się z reklam. Aby zwiększyć wiarygodność strony internetowej, warto ograniczyć ich ilość do niezbędnego minimum. Szczególnie negatywnie na zaufanie do witryny wpływają uciążliwe reklamy – z automatycznie odtwarzającym się dźwiękiem, zasłaniające większą część ekranu, pop-upy (wyskakujące okienka) lub takie, które nie pasują do tematyki witryny.

Więcej na temat reklam, które negatywnie wpływają na użyteczność oraz wiarygodność strony internetowej można przeczytać w tym miejscu.

 

Treści na stronie

Również zawartość witryny ma wpływ na jej wiarygodność i poziom zaufania wśród odwiedzających. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?

  • stosowanie prostego języka – sprawdza się to zarówno w przypadku blogów (ponieważ łatwiej się je czyta), ale również w sklepach internetowych – wszelkie opisy, zasady i inne informacje przekazane w zawiły, niezrozumiały sposób skutecznie zniechęcają do dalszego przebywania na takiej stronie i dokonanie zakupu;
  • błędy gramatyczne i literówki – wszelkie potknięcie zostaną bardzo szybko zauważone przez czytelników, a to dodatkowo zmniejsza nie tylko wiarygodność strony, ale także autora takich tekstów;
  • aktualność tematów – to oraz systematyczność w publikowaniu nowych treści ma znaczący wpływ na uznanie strony jako wiarygodnej przez wyszukiwarkę Google, częstotliwość publikacji zwiększa także zaufanie do strony wśród czytelników.

 

Rating: 4.8. From 6 votes.
Please wait...
Share on Facebook11Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn4Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. W zasadzie każdy z tych punktów odnosi się do rzeczy oczywistych, jednak nie każdy o tym pamięta. Zebranie ich w jednym artykule daje uniwersalny zestaw porad, o którym każdy przedsiębiorca powinien pamiętać.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *