Share on Facebook13Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 9.0. From 1 vote.
Please wait...

W jaki sposób można zwiększyć widoczność marki w internecie? Spośród metod takich jak pozycjonowanie czy linki sponsorowane, od jakiegoś czasu popularna jest strategia content marketingu. Polega ona na tworzeniu treści przydatnych oraz interesujących dla konkretnej grupy odbiorczej i pozyskiwaniu dzięki temu potencjalnych klientów. O tym w jaki sposób tworzyć takie treści pisaliśmy już w tym miejscu, jak jednak sprawdzić, czy przynoszą one realne zyski? Jak łatwo zmierzyć efektywność strategii content marketingowej?

 

Pozycja w rankingu wyszukiwarki

Głównym celem, jaki stoi przed osobami wdrażającymi strategię content marketingową, jest wysoka pozycja w wyszukiwarce Google. To właśnie tam użytkownicy najczęściej poszukują interesujących ich informacji lub rozwiązania ich problemów. Dlatego ważne jest, aby treści tworzone w ramach content marketingu znajdowały się na pierwszej stronie rezultatów wyszukiwania, a najlepiej – na pierwszym miejscu (zaraz za wynikami płatnymi).

Pozycję w wyszukiwarce można sprawdzać ręcznie (wpisując dane słowa kluczowe w trybie prywatnym przeglądarki), ale istnieją też narzędzia, które znacznie ułatwiają tę pracę. Najłatwiej jednak skorzystać z darmowego Google Analytics.

Wystarczy zalogować się na swoje konto, wejść w zakładkę „Pozyskiwanie”, następnie sekcję „Search Console”, a na końcu „Zapytania”. Wyświetla się wtedy raport, w którym można łatwo sprawdzić, jak wysoko w wyszukiwarce wyświetlane są dane słowa kluczowe.

analytics-pozycja-min

 

Ruch na stronę

Liczba osób, które odwiedzają naszą stronę, to wskaźnik, który w prosty sposób pozwala zmierzyć efektywność strategii content marketingowej. Dlaczego? Więcej odwiedzających to oznaka, że publikowane treści cieszą się dużym zainteresowaniem.

Aby dokonać analizy ruchu na stronę, można skorzystać z narzędzia Google Analytics. Możliwe jest tam nie tylko sprawdzenie liczby sesji, odsłon, użytkowników na przestrzeni tygodnia, miesiąca czy roku, ale także porównywać te wyniki z poprzednimi okresami.

Narzędzie umożliwia także sprawdzenie dokładniejszych danych, jak np. to skąd trafiają na stronę użytkownicy lub na jakie podstrony wchodzą najchętniej.

 

Czas spędzony na stronie

Google Analytics pozwala także na zmierzenie czasu, jaki użytkownicy spędzili na poszczególnych podstronach witryny. Jest to istotny czynnik, który pozwala na zmierzenie skuteczności treści tworzonych w ramach strategii content marketingowej.

Dane te można sprawdzić w zakładce „Zachowanie”, „Zawartość witryny” i „Wszystkie strony”.

analytics-czas-na-stronie-min-1

 

Warto pamiętać, że krótki czas na stronie nie zawsze powinien być powodem do zmartwień. Podczas analizy tego wskaźnika należy uwzględnić to, jaki rodzaj treści na danej witrynie się znajduje – jeśli jest to krótki tekst lub film, z którym zapoznać się można w minutę, to średni czas w okolicy 60 sekund jest dobrym wynikiem. W przypadku bardziej obszernych treści, krótsze czasy mogą oznaczać mało interesujące dla odwiedzających tematy.

 

Liczba osób śledzących markę w mediach społecznościowych

Poza narzędziem firmy Google, można również zmierzyć efektywność strategii content marketingowej biorąc pod uwagę liczbę fanów w mediach społecznościowych.

Stale powiększająca się (w naturalny sposób) liczba osób obserwujących profile firmowe w mediach społecznościowych oznacza, że udostępniane w tych kanałach treści są ciekawe dla użytkowników. Większa liczba obserwujących to także większa szansa na to, że treści będą udostępniane przez użytkowników w innych miejscach, co jeszcze bardziej zwiększy efektywność strategii content marketingowej.

 

Komentarze użytkowników

Pozytywne, negatywne, wnoszące do treści coś nowego – wszelkiego rodzaju komentarze są zawsze dobrym wskaźnikiem, który świadczy o efektywności działań w ramach strategii content marketingowej.

Oprócz komentarzy, które bezpośrednio pojawiają się pod artykułami lub filmami, odbiorcy mogą wyrażać swoją opinie także w mediach społecznościowych lub bezpośrednio kontaktując się z firmą (telefoniczne, mailowo, poprzez formularz).

Odpowiednie analizowanie opinii pozwala nie tylko określić efektywność strategii content marketingowej – bez względu na to, czy są to komentarze pozytywne czy negatywne. Pomagają one również na ulepszyć treści i sprawić, by strategia content marketingowa była jeszcze bardziej skuteczna.

 

Rating: 9.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook13Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *