Share on Facebook7Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Mnogość portali społecznościowych pozwala marce na dotarcie do większej liczby odbiorców w bardzo krótkim czasie. W niektórych mediach lepiej sprawdzają się treści wizualne (Instagram, Snapchat czy YouTube) w innych natomiast bardziej efektywne są komunikaty tekstowe (Twitter). Jak zatem zachować spójność marki w kanałach społecznościowych, tak aby firma była rozpoznawalna w każdym z nich?

 

Zdefiniowanie formy przekazu marki

Najważniejszym zadaniem, stojącym przed osobami prowadzącymi profile firmowe w mediach społecznościowych jest określenie tego, co reprezentuje nasza marka. Konieczne jest ustalenie, w jaki sposób firma komunikować będzie się z fanami w kanałach social media – czy ton postów będzie utrzymany w lekkim, humorystycznym stylu, czy też może będą one spokojne i profesjonalne.

Określenie sposobu komunikowania powinno odbyć się długo przed rozpoczęciem działań na portalach społecznościowych. Dzięki temu o wiele łatwiejsze będzie tworzenie tekstów oraz innych treści na wszystkie kanały komunikacji i będą one spójne. Oprócz tego zapobiec to może sytuacji, kiedy marka będzie chciała tworzyć przekazy nawiązujące do aktualnych trendów w sieci (np. popularnych memów lub wydarzeń z życia publicznego), które zupełnie nie odpowiadają jej wizerunkowi.

 

Zachowanie spójnego wyglądu

Zdecydowana większość portali społecznościowych pozwala na modyfikowanie wyglądu swojego profilu firmowego. Warto z tej możliwości skorzystać i wypracować jeden wizerunek marki, który powielany będzie we wszystkich kanałach komunikacji w internecie.

Tyczy się to w szczególności zdjęć profilowych, bannerów (obrazów w tle), formatu filmów, kolorystyki, elementów dźwiękowych i innych. Dzięki temu użytkownicy wytworzą w swojej świadomości wizerunek marki i bardzo szybko będą mogli rozpoznać firmę, niezależnie od tego, na jakim portalu społecznościowym się z nią spotkają.

Najlepiej zobaczyć, jaką spójność wizerunkową w mediach społecznościowych osiągnęły światowe marki – np. Coca-Cola. Jej wygląd jest bardzo podobny zarówno na Facebooku:

cola-fb-min

 

Na Instagramie:

cola-insta-min

 

Na Twitterze:

cola-twitter-min

 

Oraz na YouTubie:

cola-yt-min

 

Określenie i poznanie swojej grupy docelowej

Sprecyzowanie, kto będzie odbiorcami przekazów marki w mediach społecznościowych jest nie tylko ważne z punktu widzenia kierowanych do nich reklam. Również pozostałe komunikaty powinny być tworzone z uwzględnieniem tego, kto będzie ich głównym adresatem. Innych treści oczekują ludzie młodzi, nastawieni na rozrywkę, a innych osoby starsze.

Nie oznacza to, że w przypadku każdego medium społecznościowego powinno się kierować inne komunikaty. Ważniejsze jest, aby dowiedzieć się, kto najchętniej korzysta z danego portalu i w jaki sposób angażuje się w publikowane tam treści. Jest to trudne zadanie, jednak wykonane prawidłowo pozwoli na dostarczanie komunikatów dopasowanych do konkretnego odbiorcy, a jednocześnie wizerunek marki we wszystkich mediach społecznościowy pozostanie spójny.

 

Korzystanie z narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi

Narzędzia, które mają za zadanie kierowanie wszystkimi działaniami w mediach społecznościowych z jednego miejsca, są sporym ułatwieniem dla osób zarządzających profilami firmowymi w kanałach social media.

Poza ułatwieniem pracy, jest to także sposób na wdrożenie jednej, spójnej strategii we wszystkich mediach społecznościowych, w których obecna jest dana marka. Rozbieżności w wizerunku firmy w social media często mogą wynikać z faktu, że każda platforma społecznościowa zarządzana jest przez inną osobę. Narzędzia do zarządzania działaniami równocześnie na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy YouTube – takie jak np. Hootsuite – pozwalają na scentralizowanie pracy, planowanie treści i ich analizę w jednym miejscu.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook7Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *