Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...

Jedna funkcja z pewnością przypadnie do gustu administratorom stron na Facebooku, z kolei druga – niekoniecznie. Portal społecznościowy co chwilę wprowadza szereg zmian i poprawek lub nowych funkcji. Co tym razem przygotowali programiści Facebooka?

 

Podgląd postu przed publikacją

Będąc administratorem fanpage’a lub osobą zawodowo zajmującą się social mediami, niezwykle ważne jest nie tylko wymyślenie dobrej treści na nowy post na stronie, ale także zadbanie o jego atrakcyjny wygląd. Mowa tutaj o formatowaniu tekstu (o ile kreator wpisów danego medium społecznościowego na to pozwala), wstawianiu emotikon, linków czy zdjęć.

Zwykle pisząc treść postu, do samego momentu publikacji nie jest w 100% jasne, jak faktycznie będzie on wyświetlał się odbiorcom. Dotychczas na Facebooku – korzystając z „tradycyjnej” metody tworzenia wpisów, czyli przez tablicę (newsfeed) – funkcja podglądu postów nie była zbyt intuicyjna. Aby z niej skorzystać, należało najpierw stworzyć wpis, a następnie zaplanować jego publikację lub zapisać go jako wersję roboczą. Dopiero potem, z poziomu narzędzi do publikacji, możliwe było zobaczenie podglądu wpisu.

Jak zauważyła część użytkowników, Facebook stara się ułatwić czynność podglądu, wyświetlając odpowiedni przycisk już na etapie tworzenia wpisu:

fanpage-podglad

 

Teraz wystarczy jedynie kliknąć „Podgląd”, a przed naszymi oczami wyświetli się post w takiej formie, jakiej zobaczą go nasi odbiorcy. To zdecydowane ułatwienie w tworzeniu nowych treści na fanpage. Warto pamiętać, że zarówno nowy jak i „stary” sposób pozwala na zobaczenie podglądu wpisu w wersji desktopowej (na komputerze) oraz mobilnej.

 



Usunięcie niektórych pól informacyjnych z fanpage’y

Wraz z nadejściem 1 sierpnia 2019 roku, Facebook planuje usunąć niektóre z sekcji informacyjnych, które wcześniej mogły być wypełnione przez administratorów. Mowa tutaj o następujących polach:

  • misja,
  • przynależność,
  • biografia,
  • opis firmy,
  • informacje osobiste.

Dla części osób sporym zaskoczeniem będzie z pewnością fakt, że sekcje takie w ogóle istniały na niektórych fanpage’ach. Bardzo prawdopodobne, że wpisane tam treści nie trafiały do dużej grupy odbiorców, stąd decyzja Facebooka o ich usunięciu w niedalekiej przyszłości. Być może decyzja ta została podyktowana aferą, związaną z tym jak Facebook gromadzi i w niekontrolowany sposób przetwarza dane osobowe swoich użytkowników. Po ujawnionym skandalu portal społecznościowy zapowiedział zmiany, mające ograniczyć podobne zdarzenia w przyszłości. W związku z tym Facebook redukuje ilość (niepotrzebnych) danych, które dotychczas zbierał od użytkowników.

Portal społecznościowy sugeruje, aby informacje o misji, historii firmy czy biografii zamieścić w ogólnym opisie strony.

 

Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Julia Otręba

Julia Otręba

Jeden komentarz

  1. Dzięki za porady, na pewno wykorzystamy w przyszłości.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *