Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 2.6. From 7 votes.
Please wait...

Należący do serwisu Facebook Instagram właśnie zapowiedział, że udostępnia możliwość planowana publikacji postów na kontach firmowych. Niestety – funkcja ta nie jest dostępna bezpośrednio w aplikacji. Zatem jak z niej skorzystać?

 

Zaplanuj publikację

Planowanie publikacji w mediach społecznościowych lub na blogach jest niezwykle użyteczne z punktu widzenia użytkownika. Umożliwia ono stworzenie treści „na zapas”, a następnie ustalenie automatycznego harmonogramu publikacji, przez co nie jest konieczne własnoręczne dodawanie wpisów na stronie czy w serwisie społecznościowym.

Funkcję taką posiada np. Facebook (choć jest ona dostępna tylko dla fanpage’y), YouTube czy niemal każda platforma blogowa – od WordPressa po pozostałe rozwiązania. Planowania brakowało jednak na Instagramie, co wiązało się z obejściem tego problemu poprzez stworzenie posta, a następnie zapisanie go w wersji roboczej – do późniejszej (ręcznej) publikacji.

 



Instagram otwiera swoje API na firmy zewnętrzne

Użytkownicy Instagrama nie zauważą jednak nowej funkcji bezpośrednio w aplikacji – zatem w jaki sposób planować publikację zdjęć? Możliwe to będzie dzięki otwarciu interfejsu programistycznego aplikacji (application programming interface – API) Instagram przez co wykorzystać go mogą programiści tworzący zewnętrzne narzędzia. Dzięki temu mają one dostęp do dodatkowych funkcji – takich jak np. planowanie publikacji.

Jednym z pierwszych programów, który wspiera planowanie postów na Instagramie jest Hootsuite – służący do kompleksowego zarządzania profilami w mediach społecznościowych. Z pewnością podobne funkcje pojawią się także w pozostałych narzędziach, o których między innymi pisaliśmy tutaj.

Należy jednak pamiętać, że planowanie postów na Instagramie dostępne jest jedynie dla profili firmowych – nie jest pewne, czy funkcja ta zostanie udostępniona pozostałym użytkownikom serwisu.

 

Rating: 2.6. From 7 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *