Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 1.7. From 3 votes.
Please wait...

Facebook – z ponad 2 miliardami użytkowników na całym świecie – jest łakomym kąskiem dla wszystkich reklamodawców. Jednak ogrom możliwości, jakie dają opcję promowanie na portalu społecznościowym mogą w niektórych przypadkach przerazić, a w niektórych – narazić na niepotrzebne koszty, związane z niewłaściwą konfigurację reklam. Na początku, warto skupić się na celu, który ma pomóc osiągnąć dana reklama.

 

Zwiększenie rozpoznawalności

Na początkowym etapie rozwoju firmy, dobrym pomysłem jest zadbanie o to, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o przedsiębiorstwie. Facebook proponuje reklamy, które zachęcać będą osoby z okolicy (lub inną grupę docelową, ustawioną według naszego uznania) do np. odwiedzenia nowo otwartego sklepu. Ograniczenie odbiorców do mieszkańców danego miasta czy dzielnicy znacznie zwiększa skuteczność reklamy, gdyż nie trafia ona niepotrzebnie do osób, które na pewno nie będą zainteresowane ofertą firmy, ponieważ np. mieszkają za daleko.

Facebook umożliwia również dodanie do reklamy przycisków wezwania do działania (CTA), takich jak np. „Jak dojechać”, co pozwala jeszcze bardziej zwiększyć rozpoznawalność firmy.

 



Znajdowanie klientów

Po osiągnięciu żądanej rozpoznawalności, warto zastanowić się, jak skłonić potencjalnych klientów do skorzystania z oferty naszej firmy. Wśród celi, które można w takim przypadku wybrać, jest np. zachęcenie potencjalnych klientów do odwiedzenia strony internetowej firmy – szczególnie, jeśli jest to sklep internetowy. Każda wizyta może bowiem finalnie okazać się zakupem, co zwiększa wskaźnik konwersji. Innym sposobem na znajdowanie potencjalnych klientów jest także reklama zachęcająca do zapisywania się na newsletter. Nie tylko mamy dzięki temu możliwość na bieżąco informowania subskrybentów o nowych ofertach, ale także zdobywamy cenne dane kontaktowe osób, które potencjalnie stać się mogą naszymi wiernymi klientami.

W przypadku firm lokalnych podobną rolę co wyżej opisane reklamy pełnić może post informujący o wydarzeniu, mającym odbyć się w siedzibie sklepu – może to być promocja na określone produkty.

 

Zwiększanie sprzedaży

Klienci już znają naszą firmę i korzystają z oferowanych przez nią usług. Kolejnym, naturalnym krokiem jest sprawienie, by kupowali oni od nas jeszcze więcej. Posty reklamowe na Facebooku można wzbogacić o dodatkowy przycisk „Kup teraz”, który od razu przeniesie klienta na stronę produktową, gdzie wystarczy jedynie dodać go do koszyka oraz sfinalizować zakup.

Wiele sklepów oferuje także dedykowane aplikacje mobilne, które ułatwiają klientom korzystanie z oferty. Reklamami na Facebooku można zachęcić klientów do pobrania i zainstalowania aplikacji na swoim urządzeniu przenośnym.

Można również skrócić ścieżkę zakupową i zachęcić klienta do bezpośredniego nawiązania kontaktu z firmą poprzez aplikację Messenger. Dzięki temu zainteresowany może napisać do sklepu lub przedsiębiorstwa i dokonać zamówienia podczas rozmowy.

Rating: 1.7. From 3 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Julia Otręba

Julia Otręba

Jeden komentarz

  1. Reklama zarówno na Facebooku jak i w Google ma ogromny potencjał, jednak trzeba dobrać jej odpowiedni cel. Jeśli strategia będzie odpowiednio dobrana wszystko powinno pójść po naszej myśli.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *