Share on Facebook11Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 1.0. From 1 vote.
Please wait...

Użytkownicy Facebooka czy innych mediów społecznościowych niezwykle chętnie korzystają w postach lub w wiadomościach z emoji. Czy te kolorowe symbole mogą również wykorzystać marki, aby wzmocnić siłę swoich komunikatów marketingowych? Jakie są zalety stosowania emoji przez firmy i o czym warto pamiętać, decydując się na ich dodawanie do wpisów?

 

Czym są emoji?

Przede wszystkim na samym początku należy wyjaśnić, czym właściwie są emoji. To wywodzące się z Japonii kolorowe symbole, służące do wyrażania różnych emocji. Można je bardzo łatwo pomylić z emotikonami, które jednak przeznaczone są do okazywania wyłącznie nastroju, gdzie emoji przedstawiają także różne przedmioty codziennego użytku, jedzenie, pogodę czy nawet zwierzęta i flagi.

Inną różnicą jest fakt, że emotikony składają się ze znaków, które łatwo można odnaleźć na klawiaturze – np. dwukropek i nawias dają uśmiechniętą twarz.

emotikona-min

 

Z kolei emoji nie można wpisać z klawiatury. Aby je dodać do treści, należy skorzystać z osobnej funkcji dostępnej w niemal wszystkich portalach społecznościowych (np. Facebook czy Twitter) podczas tworzenia posta:

facebok-emoji-min-min

 

twitter-emoji-min

 

Dlaczego warto stosować emoji w komunikacji marketingowej?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy najpierw zapytać, dlaczego używamy emoji, komunikując się ze znajomymi w mediach społecznościowych. Przede wszystkim dlatego, że jest to zabawny sposób na przedstawienie swoich emocji bądź reakcji na daną wiadomość. Kolorowe symbole w wiadomościach wywołują uśmiech na twarzy i kojarzą się z pozytywnymi emocjami.

Właśnie dlatego również marki, które komunikują się ze swoimi fanami w mediach społecznościowych, powinny korzystać z emoji. Małe, kolorowe obrazki dodawane do postów przede wszystkim zachęcają użytkowników do większego zaangażowania – komentowania, dodawania swoich własnych emoji, czy udostępniania.

Innym powodem, dla którego warto stosować emoji we wpisach w social media, to fakt, że ich zabawny, kolorowy wizerunek skutecznie przyciąga uwagę i pozwala wyróżnić post spośród innych, pozbawionych emoji treści.

Kolejną zaletą używania przez markę emoji w komunikatach marketingowych jest to, że dzięki tym małym obrazkom można skutecznie zmniejszyć dystans między firmą a odbiorcami i zbudować wizerunek marki pozytywnej, otwartej i „fajnej”. Szczególnie ważna jest taka forma komunikacji, w przypadku gdy dominującą grupą odbiorców przekazów są osoby młode, ponieważ to one najczęściej korzystają z emoji.

 

Jak używać emoji na Facebooku i w innych mediach społecznościowych?

Poza wiedzą na temat tego, dlaczego warto korzystać z kolorowych symboli, warto również dowiedzieć się, jak kreatywnie używać emoji w treściach publikowanych w mediach społecznościowych.

Najbardziej oczywistym sposobem na użycie symboli jest wstawienie ich w poście zamiast danego słowa. Z racji tego, że istnieje niemal 2000 emoji, jest spora szansa na to, że możliwe będzie stworzenie komunikatu, który w ogóle nie zawiera słów, a wyłącznie symbole. Należy jednak stosować takie rozwiązanie bardzo ostrożnie, ponieważ nie zawsze taka wiadomość może być odpowiednio zrozumiana.

Emoji można też użyć, aby dodatkowo podkreślić dane słowo w poście, bądź wzmocnić jego przekaz. Wstawiane we wpisach symbole powinny być także powiązane z treścią – jeśli np. emoji kojarzące się z marką obuwia:

jak używać emoji powiązane z marką

 

O czym warto pamiętać, stosując emoji?

Przede wszystkim warto na samym początku poznać dokładne znaczenie symbolu, który planujemy umieścić w poście. Niektóre emoji posiadają podwójne znaczenie, a jeszcze inne mogą być niestosowne do sytuacji.

Nie każda grupa docelowa doceni obecność kolorowych symboli w postach publikowanych przez markę. Emoji będą atrakcyjne dla osób młodych, natomiast osoby starsze mogą nie zrozumieć ich znaczenia.

Również nadmierne stosowanie emoji może przynieść efekt odwrotny do oczekiwanego – za dużo symboli może sprawić, że komunikat stanie się niezrozumiały.

 

 

Rating: 1.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook11Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *