Share on Facebook25Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 5.5. From 4 votes.
Please wait...

Czy można prowadzić sklep na Facebooku? Jak najbardziej – wystarczy tylko odpowiednio zmodyfikować firmowy fanpage. Oto kilka wskazówek, dzięki którym dowiecie się, jak skutecznie sprzedawać na Facebooku.

 

Optymalizacja fanpage’a pod kątem sprzedaży

Aby zacząć sprzedawać na Facebooku, konieczne jest wcześniejsze stworzenie fanpage’a sklepu. O tym jak stworzyć stronę firmową na tym portalu społecznościowym pisaliśmy w tym miejscu.

Kolejnym krokiem jest dostosowanie wyglądu fanpage’a do prowadzonej działalności. Facebook udostępnia gotowe szablony, a każdy z nich posiada inny układ zakładek oraz innych elementów. Dla przykładu szablon „Zakupy” automatycznie dodaje zakładki, które najlepiej sprawdzają się w przypadku takiej działalności – w szczególności sekcję „Sklep”.

fanpage-szablony-min

 

Karta ta jest wbudowana w szablon sklepu oraz firmy oferującej inne usługi, jednak zakładki można również dowolnie dodawać do każdego innego szablonu. Wystarczy w ustawieniach wybrać sekcję „Edytuj stronę”, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj kartę”, znajdujący się na samym dole.

dodawanie-karty-sklepu-min

 

Warto też pamiętać o tym, że zmiana szablonu resetuje obecne ustawienia, takie jak np. kolejność zakładek czy ich widoczność.

inny-szablon-min

 

Konfiguracja sekcji „Sklep” na fanpage’u

Przydatną funkcją strony firmowej na Facebooku jest możliwość stworzenia osobnej zakładki, na której będą prezentowane produkty sklepu internetowego, oraz która umożliwi również ich zakup. By móc skorzystać z tej opcji, należy najpierw skonfigurować zakładkę „Sklep”.

Aby to zrobić, wystarczy wybrać kartę z lewej strony i w oknie, które się pojawi zaakceptować regulamin:

sklep-konf1-min

 

Następnie należy wybrać sposób płatności. Istnieją dwie możliwości:

  • klient może wysyłać zapytanie o produkt w formie wiadomości;
  • użytkownik może zostać odesłany do już istniejącej strony sklepu, gdzie transakcja jest finalizowana.

sklep-konf2-min

 

Obecnie w naszym kraju nie ma możliwości bezpośredniego sprzedawania produktów na fanpage’u.

Ostatnim krokiem konfiguracji sekcji Sklep na Facebooku jest wybór waluty, który wpływa na sposób wyświetlania cen produktów.

sklep-konf3-min

 

Po wykonaniu tych czynności mamy możliwość dodania opisu sklepu oraz produktów.

sklep-konf4-min

 

W osobnym oknie można dodać zdjęcie lub film towaru czy usługi, nazwę, cenę (dodatkowo można zaznaczyć, że produkt jest przeceniony), opis i odnośnik do strony sklepu.

sklep-dodawanie-prod-min

 

Zanim przedmiot będzie widoczny dla wszystkich, musi on zostać sprawdzony pod kątem wytycznych Facebooka – zazwyczaj trwa to kilka minut.

 

Dodawanie CTA

Aby jeszcze skuteczniej prowadzić sklep na Facebooku, warto dodać do fanpage’a przycisk CTA, zachęcający do wykonania określonej akcji. Domyślnie dla szablonu „Zakupy” jest to przycisk „Kup teraz”, jednak można go zmienić na dowolny inny, taki który według nas lepiej sprawdzi się na fanpage’u – np. „Zadzwoń teraz”, „Dowiedz się więcej” i inne.

Aby dodatkowo zmodyfikować przycisk, wystarczy najechać na niego kursorem i z rozwijanego menu wybrać odpowiednią opcję.

edycja-przycisku1-min

 

Następnie pokaże się okno, w którym wybrać można interesujący nas przycisk, a następnie go edytować, np. poprzez dodanie numeru telefonu lub odnośnika do strony czy formularza.

edycja-przycisku2-min

 

Gotowy przycisk CTA widoczny będzie na stronie głównej, tuż pod zdjęciem w tle.

 

Włączenie recenzji

Opinie innych klientów – zwłaszcza te pozytywne – wpływają na decyzję zakupowe innych użytkowników. Recenzje to także o wiele pewniejsze źródło informacji o samej firmie czy produktach przez nią oferowanych, niż opisy zamieszczone bezpośrednio przez właściciela.

Jeśli chcemy sprzedawać na Facebooku, dobrym pomysłem jest umożliwienie użytkownikom fanpage’a dodawania recenzji oraz ocen usług lub towarów. Aby upewnić się, że funkcja ta jest włączona, należy udać się do sekcji „Edytuj stronę” w Ustawieniach i spośród zakładek wybrać „Recenzje”:

sklep-recenzje-min

 

Oznaczanie produktów na zdjęciach

Interesującą opcją, która dostępna jest po skonfigurowaniu zakładki „Sklep” na fanpage’u, jest możliwość oznaczania produktów w postach. Szczególnie atrakcyjna jest funkcja oznaczania produktów na zdjęciach – zarówno tych we wpisach, jak i na grafice w tle.

Aby oznaczyć produkt, wystarczy podczas tworzenia bądź edytowania wpisu wybrać właściwą opcję.

oznacz-produkty-min

 

Jeśli post zawiera zdjęcie, można wybrać precyzyjne miejsce, w którym produkt ma zostać oznaczony, a następnie wystarczy zacząć wpisywać jego nazwę.

oznaczanie-produktow-min

 

Informacja o oznaczonym produkcie zostanie wyświetlona również w treści wpisu.

produkt-w-opisie-min

 

Potrzebujesz więcej wskazówek?

Aby uzyskać dodatkowe informacje na temat fanpage’y na Facebooku oraz porad dotyczących skutecznego prowadzenia strony firmowej na tym portalu społecznościowym, zachęcamy do lektury naszego poprzedniego artykułu – znajdującego się w tym miejscu.

 

Rating: 5.5. From 4 votes.
Please wait...
Share on Facebook25Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *