Share on Facebook17Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn1Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 6.8. From 5 votes.
Please wait...

Wszystkie liczące się na rynku marki posiadają swoje strony (fanpage) na Facebooku. Duża liczba użytkowników tego portalu i możliwość dotarcia do nich ze swoją ofertą sprawia, że obecnie posiadanie fanpage’a jest obowiązkiem. Aktualnie gigant społecznościowy planuje rozwinąć Grupy o funkcjonalności przydatne dla właścicieli profili firmowych na Facebooku. Jakie to nowości i jak Grupy na Facebooku mogą wpłynąć na budowanie społeczności wokół marki?

Facebook planuje zmiany w Grupach

Aktualnie Grupy na Facebooku mogą być zakładane jedynie przez profile prywatne. Nie istniała możliwość, aby strona marki mogła udzielać się w dyskusjach wewnątrz Grup. Facebook jednak planuje to zmienić. Jak informuje jeden z użytkowników Twittera, na jego fanpage’u pojawiła się nowa – niedostępna dotychczas – opcja dotycząca Grup:

grupy na facebooku nowość

Źródło: Twitter

Jej opis zachęca do „budowania społeczności wokół swojej strony na Facebooku”. Dodatkowo widoczna jest informacja, że testowana nowość da właścicielom stron (markom) możliwość udzielania się w rozmowach prowadzonych w Grupach.

 

Grupy na Facebooku z punktu widzenia marketingu

Obecnie nie wiadomo, kiedy nowość w Grupach zostanie wprowadzona dla wszystkich, jednak już teraz można sobie wyobrazić jej zastosowanie. Przede wszystkim strony na Facebooku będą mogły bardziej efektywnie budować społeczność wokół swojej marki.

Profile firmowe na portalu społecznościowym będą mogły nie tylko tworzyć Grupy, zarządzać nimi i udzielać się w dyskusjach. Możliwe stanie się również dodawanie postów jako profil marki w już istniejących Grupach, zrzeszających osoby zainteresowane różnymi zagadnieniami. Dzięki temu będzie można odpowiadać na pytania użytkowników i budować z nimi relację.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat Facebooka i tego, jak można wykorzystać obecność na tym portalu do promocji swojej marki, zachęcamy do obejrzenia fragmentu wywiadu z Mają Podonowską. Opowie ona o tym, dlaczego warto jest mieć fanpage sklepu internetogwego na Facebooku.

 

Rating: 6.8. From 5 votes.
Please wait...
Share on Facebook17Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn1Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *