Rozwój Messengera trwa w najlepsze. Obecnie Facebook planuje rozwinąć możliwości swojego komunikatora o przydatną dla firm funkcję – masową wysyłkę wiadomości do odbiorców. Choć opcja ta jest dostępna jedynie w ramach testu, warto przyjrzeć się możliwościom, jakie oferuje.

 

Facebook Messenger dla firm

Miesięcznie z aplikacji Messenger korzysta ponad 1 miliard użytkowników na całym świecie, a tylko w 2017 roku niemal 330 milionów osób skontaktowało się za jego pomocy z firmami po raz pierwszy. Popularność Messengera wśród przedsiębiorstw nie powinna dziwić – taki sposób kontaktu dla użytkowników jest zdecydowanie wygodniejszy i szybszy niż na przykład telefon lub e-mail.

Cały czas komunikator Facebooka otrzymuje nowe funkcje, które sprawiają, że staje się on jeszcze bardziej przydatny dla przedsiębiorców. Wśród niedawnych nowości warto wymienić chociażby Messenger’a jako rozszerzenie na stronę czy reklamy, które mogą zostać umieszczone pomiędzy rozmowami.

 

Masowe wiadomości w Messengerze

Jeszcze w roku ubiegłym, w grudniu, pojawiły się informacje o tym, że Facebook testuje wewnętrznie kolejną nowość dla firm – możliwość wysyłki wiadomości na Messengerze do wielu odbiorców. Kilka dni temu doniesienia te zostały potwierdzone i bardzo mała część biznesów z kilku krajów (USA, Meksyk, Tajlandia) zyskała dostęp do nowego narzędzia, nazwanego Broadcast Composer.

Dzięki niemu firmy mogą w łatwy sposób zaplanować masową wysyłkę wiadomości do swoich klientów. Warto oraz razu wymienić kilka ograniczeń, jakie posiada narzędzie:

  • wiadomości mogą być wysłane tylko do tych osób, które wcześniej same rozpoczęły rozmowę z firmą na Messengerze;
  • istnieje miesięczny limit wiadomości, jakie mogą być przesłane do odbiorców.

 

Jak wygląda proces planowania wysyłki i tworzenia wiadomości? Jak wynika z opublikowanych materiałów, sprowadza się on do wypełnienia kilku pól:

messenger wiadomości masowe
Źródło

 

Wiadomość może składać się z kilku elementów:

  • powitania;
  • treści głównej (która może być tekstem lub połączeniem tekstu z obrazem lub filmem);
  • tytułu wiadomości;
  • podtytułu;
  • przycisku.

 

Widoczny jest również podgląd wiadomości, która pojawi się u odbiorcy.

Facebook tłumaczy, że nowa funkcja wysyłania masowych wiadomości przy pomocy Messengera ma pomóc mniejszym firmom, lub takim, które nie mają odpowiedniej wiedzy lub środków do tego, aby skorzystać z zewnętrznych rozwiązań w postaci botów. To, czy funkcja udostępniona dostanie wszystkim uzależnione jest od tego, czy okaże się ona przydatna dla przedsiębiorców.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *