Share on Facebook22Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...

Kilka miesięcy temu informowaliśmy, że Facebook testował możliwość zakładania oraz powiązania grupy na fanpage’ach. Od niedawna natomiast funkcja ta została udostępniona dla wszystkich. Jak nowość na Facebooku wygląda w praktyce?

 

Fanpage mogą tworzyć grupy na Facebooku

Aby fanpage mógł utworzyć własną grupę, pomagającą np. budować społeczność wokół marki lub być miejsce, gdzie jej członkowie mogą wymieniać się opiniami na temat produktów, usług lub służyć pomocom innym użytkownikom, należy w pierwszej kolejności dodać na stronie zakładkę „Grupy”. Jeśli nie jest ona widoczna na fanpage’u domyślnie – wystarczy udać się do ustawień i w sekcji „Edytuj stronę” wybrać opcję „Dodaj kartę”.

fb-dodaj-karte-kopia-min

 

Kliknięcie w tę zakładkę na fanpage’u umożliwia dwie rzeczy – albo powiązanie istniejącej już grupy (o ile jesteśmy jej administratorami), albo utworzenie nowej społeczności wokół marki.

dodaj-lub-powiaz-grupe-fb-kopia-min

 

Jeśli zdecydujemy się na pierwszą możliwość, Facebook poinformuje nas o tym, że połączenie grupy sprawi, iż fanpage stanie się automatycznie jej administratorem oraz to, że strona będzie mogła publikować w niej wpisy. Informacja o tym, że grupa jest połączona ze stroną firmową pojawi się również na fanpage’u.

powiazanie-grupy-fb-kopia-min

 

Opcja druga natomiast wyświetli kreator grupy, w którym możliwe jest nadanie jej nazwy, wysłanie zaproszeń (można je spersonalizować) do wybranych osób oraz określić jej prywatność, czyli widoczność dla pozostałych użytkowników Facebooka.

tworzenie-grupy-fb-kopia-min

 

Warto dodać, że w każdym momencie możliwe jest cofnięcie powiązania grupy z fanpagem.

Nowość ta, wraz z wprowadzanymi stopniowo innymi funkcjami (np. statystykami czy planowaniem wpisów, o których pisaliśmy wcześniej tutaj), znacznie zwiększy atrakcyjność grup, jako miejsca, gdzie powinna być obecna marka. Możliwość wchodzenia w interakcje z członkami grup jako fanpage daje o wiele większe możliwości budowania relacji z klientami czy udzielania im pomocy.

 

Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook22Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *