Korzystając z wyszukiwarki Google – lub innych usług giganta internetowego – użytkownik spotyka się z różnymi rodzajami reklam. Od tekstowych po filmy wideo. Wciąż nie do końca zagospodarowanym w tej kwestii obszarem pozostaje wyszukiwarka obrazów, która została uruchomiona przez Google w 2001 roku.

 

Reklamy na zdjęciach

Już od pewnego czasu w Google Grafika dostępne są odnośniki do “podobnych produktów”, które widoczne są na zdjęciu. Użytkownik widzi nazwę produktu, cenę oraz link do sklepu, gdzie można go zakupić. Więcej o tej funkcji pisaliśmy w osobnym artykule na portalu.

Teraz Google planuje wprowadzenie rozwinięcia tego formatu reklamowego. Reklamy będą tym razem wyświetlane nie pod zdjęciem czy grafiką, a bezpośrednio na niej – w formie “dymków”. Przykład został zaprezentowany na blogu właściciela wyszukiwarki:

Szukając hasła “urządzenie domowego biura”, użytkownik z pewnością zechce zainspirować się dostępnymi w sieci zdjęciami, zatem skorzysta z wyszukiwarki Google Grafika. Przeglądając dostępne fotografie, wśród nich znaleźć mogą się zdjęcia sponsorowane wraz z ikoną w kształcie metki. Dotknięcie jej aktywuje wspomniane wcześniej dymki, na których wyświetlane są nazwy poszczególnych produktów wraz z ceną, marką i innymi informacjami.

Obecnie Google współpracuje jedynie z kilkoma sprzedawcami, testując rozwiązanie na niewielkiej grupie użytkowników. Ograniczone są również kategorie produktów prezentowanych na “sponsorowanych zdjęciach” – obecnie jest to sprzęt biurowy czy sztuka. W najbliższych miesiącach usługa ta ma zostać rozwinięta o nowe kategorie produktów oraz – miejmy nadzieję – nowe kraje.

 

Jedna odpowiedź

  1. Google nie stoi w miejscu i z miesiąca na miesiąc wdraża nowe rozwiązania. Z jednej strony to bardzo dobry krok jednakże z drugiej jeśli ktoś chce się wybić w sieci musi za wszystko zapłacić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *