Share on Facebook9Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn1Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Reklama jest kluczem do sukcesu. Wiedzą o tym niemal wszyscy i każdy chce prowadzić działania promocyjne w internecie – w zeszłym roku w Polsce na ten cel wydano ponad 3 miliardy złotych. To bardzo duża suma, ale zarazem świadczy to o ogromnej konkurencji w tym obszarze. Jakich zatem błędów należy unikać, aby reklama internetowa przynosiła firmie zyski, a nie straty?

 

Brak jasno określonego celu kampanii reklamowej w sieci

Tak samo jak każda firma przed rozpoczęciem działalności musi stworzyć biznesplan, również działania promocyjne w internecie muszą odbywać się według ściśle określonego scenariusza. Powinien on nie tylko określać budżetu kampanii, ale też to w jaki sposób biznes będzie się reklamował i gdzie będą publikowane treści promocyjne.

Najważniejsze jest jednak wyznaczenie celu, jaki ma osiągnąć reklama w internecie. Dla nowych firm istotne będzie „przedstawienie się” potencjalnym klientom, zachęcenie ich do przejrzenia oferty. Biznesy obecne na rynku od dłuższego czasu mogą chcieć jedynie przypomnieć się konsumentom lub przedstawić nowy produkt.

 

Nieodpowiednia grupa docelowa

Najprostszym rozwiązaniem wydaje się skierowanie działań promocyjnych do wszystkich możliwych odbiorców. Niestety – jest to najgorszy z możliwych sposobów reklamowania się w internecie. Nie tylko zmniejsza to efektywność reklamy, ale także bardzo szybko prowadzi do wypalenia się budżetu przeznaczonego na działania promocyjne.

Aby skierować reklamy do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane ofertą firmy, konieczne jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Jest to niezwykle istotny aspekt, zwłaszcza w przypadku reklam tekstowych (linków sponsorowanych) wyświetlanych w wyszukiwarce Google.

linki-sponsorowane-min

 

Portale społecznościowych – takie jak np. Facebook – oferują rozbudowane narzędzia, które pozwalają na dokładne określenie grupy docelowej. Warto to wykorzystać i stworzyć listę odbiorców z podziałem na wiek, płeć, miejsce zamieszkania i inne ważne z punktu widzenia firmy czynniki. W późniejszym etapie można także modyfikować te ustawienia, tak aby sprawdzić, która grupa odbiorcza jest najlepszy adresatem reklam.

 

Ograniczanie się do jednego kanału promocji

Określając cel kampanii reklamowej w sieci warto zastanowić się nad tym, jakie kanały promocji zostaną podczas niej wykorzystane. Podobnie jak w przypadku reklamy „tradycyjnej”, ograniczanie się do jednego medium nie jest dobrym pomysłem. Oczywiście na początkowym etapie działalności firmy nie trzeba jednocześnie reklamować się poprzez linki sponsorowane, pozycjonowanie, media społecznościowe, e-mail marketing czy filmy wideo na YouTube.

Wybór kanału promocji uzależniony jest od tego, do jakiej grupy odbiorczej trafić ma przekaz promocyjny. Należy poświęcić trochę czasu i zastanowić się, który rodzaj reklamy jest odpowiedni dla danej branży i klientów.

 

Brak strony docelowej

Kierowanie potencjalnego klienta, który kliknął w reklamę, na główną stronę firmy (np. sklepu internetowego), to dobry sposób na bardzo nieefektywną promocje swojej działalności. Dlaczego? Przede wszystkim strona główna zawiera zazwyczaj bardzo dużo informacji. Jeśli potencjalny klient jest zainteresowany np. montażem alarmu w swoim domu, zobaczy taką reklamę w wyszukiwarce, a następnie po kliknięciu w nią wyświetli mu się strona sklepu z całym dostępnym asortymentem, osoba taka może w pierwszej chwili poczuć się zagubiona. Istnieje wtedy spora szansa, że klient opuści dany sklep i poszuka innego.

Lepszym sposobem jest zaprojektowanie osobnej strony docelowej – tak zwanego landing page’a – na którą kierowany będzie ruch ze strony. Witryna taka ma dwa podstawowe cele – ma zachęcić do zakupu lub do pozostawienia kontaktu (e-maila lub numeru telefonu klienta). Zawiera one też tylko te informacje, których potencjalny klient szukał.

Więcej na temat stron docelowych, o zaletach stosowania landing page’y oraz o tym jak pomagają one w mierzeniu efektywności działań reklamowych w sieci dowiecie się z poniższego odcinka eMarketing TV:

 

Ignorowanie statystyk

Mierzenie efektywności reklam w internecie i ciągłe analizowanie ich statystyk to kluczowe działania. Dzięki temu można dowiedzieć się, które treści promocyjne przynoszą największe zyski i w które działania należy dalej inwestować. Analizowanie statystyk reklam to działanie, które należy wykonywać jak najczęściej, ale jednocześnie trzeba je rozpocząć jak najwcześniej. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której firma będzie tracić fundusze na działania promocyjne, które nie sprawdzają się i nie przynoszą oczekiwanych efektów.

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook9Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn1Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *