Share on Facebook9Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 3.3. From 4 votes.
Please wait...

Ułatwianiu życia internautom przez Google – przy jednoczesnym jego utrudnianiu firmom i reklamodawcom – ciąg dalszy. Po zapowiedzianej funkcji blokowania uciążliwych reklam w przeglądarce Chrome właściciel wyszukiwarki pozwoli również zablokować tak zwane reklamy przypominające. Może mieć to negatywny wpływ na skuteczność kampanii remarketingowych.

 

Blokada reklam przypominających na 90 dni

O możliwości zablokowania reklam przypominających Google poinformowało na swoim blogu. Na czym polega ten typ komunikatów promocyjnych? Reklamy te można określić również mianem „śledzących”, gdyż jeżeli użytkownik przegląda produkty w danym sklepie internetowym – ostatecznie nic nie kupując – po pewnym czasie zobaczy on banner reklamowy tego samego sklepu, jednak w zupełnie innym miejscu w sieci.

Dla niektórych klientów jest to ciekawe rozwiązanie, a sprzedawcy internetowi chwalą je za skuteczność. Jednak nie dla każdego użytkownika jest ono idealne i nie każdy chce być „śledzony” przez reklamy z miejsc, które odwiedził wcześniej. Szczególnie, jeśli mają one zachęcać do zakupu produktu, który dawno ich już nie interesuje.

Z tego względu w ustawieniach konta Google pojawiła się nowa opcja, która pozwala wyłączyć (a konkretnie – zablokować na pewien czas) ten rodzaj reklamy – proces blokowania został opisany na stronach pomocy Google:

 

Aby ignorować reklamy przypominające: 
– Zaloguj się na konto Google.
– Otwórz Ustawienia reklam.
– Przewiń do sekcji „Twoje reklamy przypominające”.
– Kliknij X obok nazwy reklamodawcy, którego reklam przypominających nie chcesz widzieć.
Funkcja ignorowania dotyczy reklam przypominających w witrynach innych niż Google, które korzystają z usług reklamowych Google.

 

Reklamy będą niewidoczne przez 90 dni – dlaczego akurat tyle? Ponieważ zwykle kampanie remarketingowe uruchamiane są na okres około miesiąca, kiedy to ma ona szansę odnieść największą skuteczność. Wyświetlenie reklamy przypominającej po dłuższym czasie nie ma sensu.

Obecnie funkcja blokowania reklam przypominających w Google może nie być dostępna dla wszystkich użytkowników, wkrótce jednak ma się to zmienić.

 

Chrome i uciążliwe reklamy

To nie pierwszy raz, kiedy Google planuje ułatwić życie użytkownikom internetu – niedawno opisywaliśmy zapowiadaną od pewnego czasu funkcję blokowania reklam, jednak tym razem w przeglądarce Chrome.

zle-reklamy-desktopowe1-min

 

W tym przypadku jednak nie użytkownik będzie decydował, jakie komunikaty promocyjne zostaną zablokowane, a to czy są one zgodne z wytycznymi ustalonymi przez organizację Coalition for Better Ads.

 

Rating: 3.3. From 4 votes.
Please wait...
Share on Facebook9Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

2 Comments

  1. Bardzo dobre posunięcie. Będę korzystał na pewno.

    Odpowiedz

  2. Coś jest tutaj nie tak – google sam sobie ogranicza wpływy..

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *