Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 1.0. From 1 vote.
Please wait...

Zapowiedziana jeszcze w 2017 roku funkcja blokowania uciążliwych reklam w przeglądarce Google Chrome już niedługo stanie się faktem. Biorąc pod uwagę to, że z przeglądarki tej korzysta nieco ponad połowa wszystkich internautów na świecie (a w Polsce więcej niż 70%), krok ten może mieć spore konsekwencje dla reklamodawców jak i osób, które zarabiają na reklamach umieszczanych na swoich stronach.

 

Uciążliwe reklamy będą niewidoczne w Google Chrome

Warto na początku przypomnieć to, o czym pisaliśmy we wcześniejszym artykule na ten temat – blokowane będą wyłącznie te kreacje reklamowe, które nie spełniają wytycznych ustalonych na stronie Coalition for Better Ads, a co za tym idzie – są uciążliwe dla użytkowników. Nie można zatem porównywać zapowiadanej funkcji przeglądarki Chrome do istniejących od dłuższego czasu wtyczek blokujących wszystkie reklamy, na każdej stronie.

Uciążliwość odnosi się w szczególności do reklam zasłaniających większość ekranu (lub jego całość), posiadających automatycznie uruchamiany dźwięk czy kreacji w formie wyskakujących okien. Dotyczy to treści sponsorowanych widocznych na komputerach jak i na urządzeniach mobilnych. Wszystkie rodzaje uciążliwych reklam zostały opisane na wcześniej wspomnianej stronie.

zle-reklamy-desktopowe1-min

 

Google poinformowało, że proces blokowania uciążliwych bannerów i innych wyskakujących okienek rozpocznie się od 15 lutego. Status reklam na swojej witrynie można sprawdzić korzystając z Raportu na temat widoczności reklam – udostępnianego w ramach narzędzi internetowych Google. Przeprowadzenie analizy strony pokazuje, które z zamieszczonych na niej reklam mogą być potencjalnie uciążliwe dla użytkownika i należy je niezwłocznie poprawić.

W przypadku, kiedy „problematyczne” reklamy te nie zostaną naprawione w ciągu 30 dni – przeglądarka Chrome zablokuje na danej stronie je wszystkie – włącznie z reklamami, które spełniają standardy.

Z kolei jeśli uciążliwe bannery zostaną poprawione (lub usunięte przez właściciela strony), konieczne jest ponowne poddanie witryny analizie. Jeśli nie zostaną wykryte żadne dodatkowe problemy – reklamy przestaną być blokowane.

Brak reklam na stronie z pewnością zostanie pozytywnie przyjęty przez zwykłych użytkowników sieci, jednak co z osobami lub stronami, które pozyskują dzięki nim potencjalnych klientów, czyli tak zwane leady? Więcej o możliwościach pozyskiwania leadów – w kontekście zapowiadanych przez Google zmian – przeczytasz na zaprzyjaźnionej stronie w artykule lead generation a blokowanie reklam w Chrome.

 



Czy decyzja Google jest słuszna?

Z pozoru blokowanie przez Google treści sponsorowanych na stronie może przynieść firmie spore straty – biorąc pod uwagę to, że Chrome będzie ukrywał także reklamy publikowane w ich własnym systemie AdWords – jednak działanie takie tłumaczone jest chęcią zarówno zadowolenia samych użytkowników Internetu, jak i „uzdrowienia” sytuacji reklamowej w sieci.

Dbając o przyjazność treści sponsorowanych na stronach i współpracując z właścicielami witryn w tym zakresie, Google sprawia, że użytkownicy mniej chętnie skorzystają z wtyczek blokujących wszystkie reklamy. Co za tym idzie – finansowo nie straci na tym zarówno firma Google, ani osoby, które korzystają z systemu AdSense.

Aby przygotować się na zmiany warto zapoznać się także z wytycznymi, które opublikowało Google w poradniku dotyczącym tego, jak tworzyć reklamy przyjazne dla użytkowników. Materiał zawiera również ciekawe informacje na temat tego, które rodzaje reklam są tolerowane przez użytkowników, a które są dla nich najbardziej uciążliwe.

Podsumowaniem wspomnianego poradnika są trzy najważniejsze wskazówki, na temat tego jak powinny wyglądać prawidłowe reklamy w sieci:

  • nie mogą one spowalniać wczytywania się strony i nie powinny pojawiać się z opóźnieniem;
  • najbardziej przyjazne dla użytkowników są reklamy natywne, czyli takie które naturalnie wpisują się w tematykę strony;
  • ważna jest to, aby reklama trafiała w rzeczywiste zainteresowania użytkownika.

 

Rating: 1.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *