Share on Facebook12Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 1.0. From 1 vote.
Please wait...

Zapowiedziana jeszcze w 2017 roku funkcja blokowania uciążliwych reklam w przeglądarce Google Chrome już niedługo stanie się faktem. Biorąc pod uwagę to, że z przeglądarki tej korzysta nieco ponad połowa wszystkich internautów na świecie (a w Polsce więcej niż 70%), krok ten może mieć spore konsekwencje dla reklamodawców jak i osób, które zarabiają na reklamach umieszczanych na swoich stronach.

 

Uciążliwe reklamy będą niewidoczne w Google Chrome

Warto na początku przypomnieć to, o czym pisaliśmy we wcześniejszym artykule na ten temat – blokowane będą wyłącznie te kreacje reklamowe, które nie spełniają wytycznych ustalonych na stronie Coalition for Better Ads, a co za tym idzie – są uciążliwe dla użytkowników. Nie można zatem porównywać zapowiadanej funkcji przeglądarki Chrome do istniejących od dłuższego czasu wtyczek blokujących wszystkie reklamy, na każdej stronie.

Uciążliwość odnosi się w szczególności do reklam zasłaniających większość ekranu (lub jego całość), posiadających automatycznie uruchamiany dźwięk czy kreacji w formie wyskakujących okien. Dotyczy to treści sponsorowanych widocznych na komputerach jak i na urządzeniach mobilnych. Wszystkie rodzaje uciążliwych reklam zostały opisane na wcześniej wspomnianej stronie.

zle-reklamy-desktopowe1-min

 

Google poinformowało, że proces blokowania uciążliwych bannerów i innych wyskakujących okienek rozpocznie się od 15 lutego. Status reklam na swojej witrynie można sprawdzić korzystając z Raportu na temat widoczności reklam – udostępnianego w ramach narzędzi internetowych Google. Przeprowadzenie analizy strony pokazuje, które z zamieszczonych na niej reklam mogą być potencjalnie uciążliwe dla użytkownika i należy je niezwłocznie poprawić.

W przypadku, kiedy „problematyczne” reklamy te nie zostaną naprawione w ciągu 30 dni – przeglądarka Chrome zablokuje na danej stronie je wszystkie – włącznie z reklamami, które spełniają standardy.

Z kolei jeśli uciążliwe bannery zostaną poprawione (lub usunięte przez właściciela strony), konieczne jest ponowne poddanie witryny analizie. Jeśli nie zostaną wykryte żadne dodatkowe problemy – reklamy przestaną być blokowane.

Brak reklam na stronie z pewnością zostanie pozytywnie przyjęty przez zwykłych użytkowników sieci, jednak co z osobami lub stronami, które pozyskują dzięki nim potencjalnych klientów, czyli tak zwane leady? Więcej o możliwościach pozyskiwania leadów – w kontekście zapowiadanych przez Google zmian – przeczytasz na zaprzyjaźnionej stronie w artykule lead generation a blokowanie reklam w Chrome.

 

Czy decyzja Google jest słuszna?

Z pozoru blokowanie przez Google treści sponsorowanych na stronie może przynieść firmie spore straty – biorąc pod uwagę to, że Chrome będzie ukrywał także reklamy publikowane w ich własnym systemie AdWords – jednak działanie takie tłumaczone jest chęcią zarówno zadowolenia samych użytkowników Internetu, jak i „uzdrowienia” sytuacji reklamowej w sieci.

Dbając o przyjazność treści sponsorowanych na stronach i współpracując z właścicielami witryn w tym zakresie, Google sprawia, że użytkownicy mniej chętnie skorzystają z wtyczek blokujących wszystkie reklamy. Co za tym idzie – finansowo nie straci na tym zarówno firma Google, ani osoby, które korzystają z systemu AdSense.

Aby przygotować się na zmiany warto zapoznać się także z wytycznymi, które opublikowało Google w poradniku dotyczącym tego, jak tworzyć reklamy przyjazne dla użytkowników. Materiał zawiera również ciekawe informacje na temat tego, które rodzaje reklam są tolerowane przez użytkowników, a które są dla nich najbardziej uciążliwe.

Podsumowaniem wspomnianego poradnika są trzy najważniejsze wskazówki, na temat tego jak powinny wyglądać prawidłowe reklamy w sieci:

  • nie mogą one spowalniać wczytywania się strony i nie powinny pojawiać się z opóźnieniem;
  • najbardziej przyjazne dla użytkowników są reklamy natywne, czyli takie które naturalnie wpisują się w tematykę strony;
  • ważna jest to, aby reklama trafiała w rzeczywiste zainteresowania użytkownika.

 

Rating: 1.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook12Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *