Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 9.3. From 6 votes.
Please wait...


Co wpływa na pozycjonowanie strony? Na pozycjonowanie wpływa aż 200 czynników!

200-czynnikow-wplywajacych-na-seo

Może już to wiesz, że Google bierze pod uwagę ponad 200 czynników wpływających na pozycjonowanie Twojej strony w swoich wynikach wyszukiwania?

Niektóre z nich są pewne.

Inne są kontrowersyjne.

Jeszcze inne są wynikiem spekulacji codziennych praktyków pozycjonowania.

czynniki-na-poziomie-domeny

Czynniki na poziomie Domeny

  1. Wiek domeny
    Wiek domeny ma wpływ na pozycjonowanie strony jednakże specjalista Google Matt Cuts oświadczył, że różnica pomiędzy domeną, która ma 6 miesięcy, a taką która ma rok nie jest aż tak istotna.
    Można zatem domniemywać, że wiek domeny ma znaczenia, ale nie jest bardzo istotny.
  2. Słowo kluczowe w domenie najwyższego poziomu
    Nie ma to już tak dużego znaczenia jak niegdyś. Niemniej jednak nadal jest to jeden z czynników, które wyszukiwarka Google bierze pod uwagę.
  3. Słowo kluczowe jako pierwsze w nazwie domeny
    Domena, która zaczyna się pożądanym słowem kluczowym ma przewagę nad tą, która teog nie posiada (albo posiada pośrodku lub na końcu swojej nazwy)
  4. Długość rejestracji domeny
    Wartościowe domeny są często przedpłacone na kilka lat do przodu w odróżnieniu od domen przejściowych, które są zarejestrowane od niecałego roku. Stąd data wygaśnięcia domeny w przyszłości może być używana jako czynnik wpływający na zaufanie Google do danej domeny.
  5. Słowa w subdomenie: Eksperci z Moz zgadzają się, że słowo kluczowe pojawiające się w nazwie subdomeny może dać lepsze efekty w pozycjonowaniu.
  6. Historia domeny: Domena, która często zmieniała właścicieli albo zaliczyła w swojej historii kilka spektakularnych tąpnięć w rankingu Google może dać wyszukiwarce hasło do zresetowania siły obecnie kierowanych do niej linków. A w uzasadnionych przypadkach może to nawet spowodować nałożenie filtra na domenę i całkowite jej wyeliminowanie z wyników wyszukiwania Google.
  7. Domeny będące odwzorowaniem słowa kluczowego: Domeny, które w całej swojej nazwie odwzorowują słowo kluczowe (np. dentystaszczecin.pl) mogą dać Ci niewielką przewagę aczkolwiek jeśli strona jest niskiej jakości wówczas może być podatna na tzw. EMD Update (Exact Match Domain Update).
  8. Wpis WhoIs Publiczny kontra Prywatny: Prywatny wpis w bazie WhoIs może być oznaką, że „coś jest do ukrycia”. Zatem poleca się, aby wpis ten był publiczny.
  9. Filtr na właściciela we WhoIs: Jeśli Google zakwalifikuje danego właściciela domeny wskazanego we WhoIs jako spamera wówczas istnieje spore prawdopodobieństwo, że Google będzie mocniej lustrować inne jego domeny i ich zawartość.
  10. Rozszerzenia krajowe w domenie: Posiadanie najwyższej domeny z rozszerzeniem krajowym w swoim kraju (.pl, .de, .es) może pomóc w rankingu w Google w tym danym kraju. Jednocześnie może osłabić możliwość pozycjonowania globalnego.

    czynniki-na-poziomie-podstronyCzynniki dot. podstrony

     

  11. Słowo kluczowe w tytule strony (title tag): Choć nie jest to już tak ważny czynnik rankingowy jakim był kiedyś, niemniej jednak nadal stanowi bardzo ważny czynnik pozycjonowania tzw. on-site.
  12. Tytuł strony (title tag) rozpoczyna się słowem kluczowym: Według Moz, tagi tytułowe zawierające słowo kluczowe mają tendencję do rankingowania lepiej niż te, które znajdują się na jego końcu.
  13. Słowo kluczowe w opisie strony (tag description): Google nie używa opisu w tagu meta description jako sygnału rankingowego. Niemniej jednak opis ten może zwiększyć CTR (współczynnik ilości kliknięć w Twoją stronę z wyników wyszkiwania w Google względem ilości wyświetleń) co jest kluczowym sygnałem wpływającym na wysokość pozycji w Google.
  14. Słowo kluczowe w tagu H1: Tagi H1 (nagłówki) są nijako „drugim tytułem strony”. Zaraz po tytule strony, Google używa Twojego tagu H1 jako drugorzędnego pod kątem ważności sygnału dla pozycjonowania.
  15. Powtórzenia słowa kluczowego: Im częściej dane słowo kluczowe pojawia się na stronie tym bardziej prawdopodobne, że dana strona jest na temat tego słowa. Google opisuje działanie tego mechanizmu na swojej stronie.
  16. Długość tekstu / zawartości strony: Strona zawierająca więcej treści zawartości będzie o wiele lepiej odebrana przez Google, aniżeli ta, która jest uboga w zawartość i treści.
  17. Tabela ze strukturą strony w postaci linków do jej podstron / sekcji: Ustrukturyzowana i łatwa do odczytania przez Google struktura linków do poszczególnych sekcji na stronie może objawić się w postaci linków do tychże sekcji w samych wynikach wyszukiwania w Google.
  18. Nasycenie słowem kluczowym: Nie jest to już tak ważny czynnik jakim był niegdyś. Jest to pewnego rodzaju średnia ważona ilości i jakości występowania słowa kluczowego w zawartości strony. Dzięki temu Google może lepiej wyłapać o czym jest dana strona internetowa.
  19. Semantyka indeksowania słów kluczowych w zawartości: Pomaga to wyszukiwarkom wyłuskać dokładne znaczenie słów, które mogą mieć więcej aniżeli jedno znaczenie (np. żuraw może być ptakiem, ale także maszyną budowlaną). Warto zatem zwrócić uwagę, aby algorytm wyszukiwarki „zrozumiał” czego dokładnie dotyczy dane słowo kluczowe.
  20. Semantyka indeksowania słów kluczowych w tytule strony: Podobnie jak wcześniej warto zwrócić uwagę na poziomie tytułu strony, aby dla Google było jednoznaczne jakie znaczenie ma dane słowo kluczowe.
  21. Strona wyczerpuje dogłębnie temat: Zauważono korelację pomiędzy tym jak mocno strona wyczerpuje dany temat związany ze słowem kluczowym, a jej pozycją w wyszukiwarce. Stąd strony, które pokrywają temat związany ze słowem pod wieloma możliwymi kątami są lepiej rankingowane aniżeli te, które mają bardziej powierzchowną zawartość.
  22. Szybkość wczytywania strony: Zarówno wyszukiwarka Google jak i Bing używają szybkości wczytywania strony jako czynnika mającego wpływ na jej pozycjonowanie. Roboty wyszukiwarek są w stanie oszacować to stosunkowo precyzyjnie na podstawie kodu HTML Twojej strony.
  23. Szybkość ładowania strony vs Chrome: Google używa również raportów użytkowników swojej przeglądarki Google Chrome aby zmierzyć jak rzeczywiście szybko dana strona wczytuje się w przeglądarce.
  24. Używanie AMP (Accelerated mobile pages): Nie jest to bezpośrednim czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie, AMP może być jednak decydujące w przypadku chęci rankingowania w mobilnej wersji karuzeli Google z wiadomościami.
  25. Zgodność z patentem: Czy dana strona ma patent / wyłączność na to czego poszukuje użytkownik. Jeśli tak to może ona dostać duży bonus na pojawienie się o wiele wyżej w wynikach wyszukiwania.
  26. Google Koliber: Ta zmiana w algorytmie Google pomogła Googlowi rozumieć intencję poszukujących wykraczając poza słowa kluczowe. Dzięki temu Google może teraz lepiej rozumieć zawartość naszej strony.
  27. Zduplikowana zawartość: Identyczna treść powtarzające się na tej samej stronie (nawet troszkę zmodyfikowana) może mieć negatywny wpływ na jej widoczność w wyszukiwarce.
  28. Rel=Canonical: Kiedy jest używane w odpowiedni sposób – używanie tego tagu może zapobiec przed wyrzuceniem Twojej strony z wyników wyszukiwania tytułem zduplikowanej zawartości.
  29. Optymalizacja obrazków: Obrazy (grafiki) wysyłają wyszukiwarce ważne sygnały do pozycjonowania poprzez ich: nazwę pliku, text alt, tytuł, opis, caption.
  30. Aktualność treści: Update algorytmu Google o nazwie Google Caffeine faworyzuje te strony, które miały aktualniej zmodyfikowaną zawartość. Szczególnie, dla tych wyszukiwań, dla których aktualna zawartość ma znaczenie. W wynikach wyszukiwania często widzimy kiedy dana strona była ostatnio aktualizowana. Pokazuje to, że ta kwestia ma dla Google znaczenie.
  31. Wielkość zmian zawartości: To w jakiej wielkości jest aktualizowana przez nas zawartość na danej stronie też ma znaczenie. Dodawanie lub usuwanie całych sekcji jest ważniejsze aniżeli lekka zmiana układu treści czy poprawki edytorskie.
  32. Historyczne odświeżanie strony: Jak często Twoja strona była odświeżana na przestrzeni czasu. Codziennie, co tydzień co 5 lat? Częstotliwość odświeżania zawartości na stronie odgrywa rolę dla Google.
  33. Ważność słowa kluczowego: Jeśli Twoje słowo kluczowe pojawi się w pierwszych ze 100 słów w zawartości strony to może być ono brane pod uwagę w pojawieniu się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
  34. Słowa kluczowe w tagach H2,H3: Używanie słowa kluczowego w nagłówkach H2 i H3 może być kolejnym sygnałem dla Google do jego lepszego rankingowania.
  35. Linki wychodzące wysokiej jakości: Wielu pozycjonerów sądzi, że linkowanie do stron o sporym autorytecie dla Google zwiększy autorytet danej strony. Prawda i jest to poparte badaniami branżowymi.
  36. Kontekst stron dla linków wychodzących: Zgodnie z przejętym przez Google w 2003 roku do swojego użytku algorytmem Hilltop  Google może używać zawartość strony, do której kieruje link jako czynnik pokazujący mu związek tematyczny. Jeśli – dla przykładu – Twoja strona jest o samochodach i posiada ona w sobie linki do stron o zawartości filmowej wówczas Gogole może odczytać to w taki sposób, że Twoja strona jest na temat samochodów filmowych, a nie generalnie o motoryzacji.
  37. Gramatyka, ortografia: Poprawna gramatyka i ortografia są sygnałem jakościowym dla Google choć jego reprezentant Matt Cutts poddał to jednak pod pewną wątpliwość.
  38. Skopiowana zawartość: Czy Twoja zawartość jest oryginalna, unikalna? Jeśli jest skopiowana z innej zaindeksowanej strony może nie rankingować zbyt dobrze lub nawet… nie być w ogóle zaindeksowana.
  39. Strony Mobile-Friendly: Strony zoptymalizowane poprawnie dla urządzeń mobilnych są lepiej rankingowane.
  40. Użyteczność mobilna: Strony, które są bardziej użyteczne w wersji mobilnej mogą mieć przewagę w pozycjonowaniu dla urządzeń mobilnych.
  41. „Ukryta” zawartość dla wersji mobilnej strony: Ukryta zawartość dla urządzeń mobilnych może nie zostać zaindeksowana (albo może zostać oceniona jako mało istotna) w porównaniu do zawartości jawnej. Niemniej jednak, jeden z pracowników Google ostatnio oświadczył, że ukryta zawartość jest OK. Jednocześnie powiedział w tym samym video „…jeśli jest to kluczowa zawartość, wówczas powinna być jawna”.
  42. Pomocna „zawartość wspierająca”: Według opublikowanych wytycznych pozycjonowania, pomocna zawartość dodatkowa może wpłynąć na jakość strony dla Google i tym samym na jej pozycje. Przykładami mogą być przeliczniki walut na stronie, kalkulatory hipoteczne itp.
  43. Zawartość ukryta za zakładkami: Czy użytkownicy muszą kliknąć w zakładkę, aby zobaczyć daną zawartość na stronie. Jeśli tak to Google wskazuje, iż taka zawartość może nie zostać zaindeksowana.
  44. Ilość linków wychodzących: Zbyt duża liczba linków wychodzących (dofollow) może prowadzić do „wycieku” PageRank i tym samym wpłynąć negatywnie na wartość strony.
  45. Multimedia: Obrazki, video i inne multimedia mogą zwiększać atrakcyjność i wartość strony. Wpływa to zatem na ranking strony w Google.
  46. Ilość linków wewnętrznych kierujących do podstrony: Ilość linków wewnętrznych kierujących do danej podstrony pokazuje jej większą wartość (im więcej linków tym większa wartość danej podstrony).
  47. Jakość linków wewnętrznych kierujących do podstrony: Linki wewnętrzne z podstron o wyższej wadze dla google mają większą wartość aniżeli ze stron o żadnym lub niskim PageRanku.
  48. Nie działające linki: Posiadanie zbyt dużej ilości niedziałających linków do innych stron / podstron może być sygnałem porzuconej strony internetowej.
  49. Poczytność tekstu: Google posiada algorytmy na podstawie których determinuje czy tekst jest „interesujący”, „poczytny” czy też może jest to spam. Istnieją debaty na temat tego jak bardzo i czy w ogóle wpływa to na wartość strony – warto jednakże mieć to na uwadze i umieszczać na stronie teksty o możliwie dużej wartości dla odbiorcy.
  50. Linki affilacyjne: Same linki affilacyjne nie powinny negatywnie wpłynąć na ranking Twojej strony z Google. Google sprawdza czy linków tych nie ma zbyt wiele. Jeśli tak jest wówczas może baczniej przyglądnąć się na inne czynniki wpływające na wartość strony, aby upewnić się, że nie zakwalifikuje Twojej strony jako spam affilacyjny.
  51. Błedy HTML/W3C validation: Wiele błędów w kodzie HTML, albo kiepskim kodowaniu może być oznaką kiepskiej jakości strony. Mimo, że jest to kontrowersyjna teza to wielu pozycjonerów uważa to za ważny sygnał dla Google służący do oceny jej jakości.
  52. Autorytet domeny: Jeśli wszystkie inne czynniki byłyby takiej samej jakości, nie ma wątpliwości, że strona oparta na domenie z większym autorytetem (ranking ahrefs) będzie rankingować lepiej.
  53. PageRank strony: Nie ma mocnej korelacji pomiędzy PageRank, a pozycją strony internetowej. Ale strony o dużym autorytecie zwykle prześcigają strony o niskim autorytecie związanego z siłą linków zwrotnych.
  54. Długość adresu URL: Przesadnie długi adres URL może wpłynąć negatywnie na widoczność danej strony w wyszukiwarce. Badania Ahrefs pokazały nawet, że strony z krótkimi adresami URL mają niewielką przewagę w wynikach Google.
  55. Ścieżka URL: Strona, która znajduje się w architekturze bliżej domeny głównej może być trochę bardziej wartościowa, aniżeli strona pogrzebana w niej stosunkowo daleko.
  56. Czynnik ludzki: Choć nie zostało to nigdy potwierdzone, Google w jednym ze swoich patentów opublikowało, iż dopuszcza ludzkich edytorów do wpływania na wyniki wyszukiwania.
  57. Kategoria strony: Kategoria, w której strona została sklasyfikowana jest czynnikiem rankingującym. Strona, która jest częścią powiązanej tematycznie kategorii ma dodatkowe fory w wynikach wyszukiwania w porównaniu do tych spoza danej kategorii tematycznej.
  58. Tagi w  Wordpressie: Tagi są specyficznym dla strony opartej o silnik WordPress sygnałem. Są one zatem brane pod uwagę szczególnie przy uwzględnianiu kategorii postów powiązanych.
  59. Słowo kluczowe w adresie URL: Kolejny czynnik mający znaczenie dla pozycji w Google. Reprezentant Googla ostatnio nazwał go „bardzo niewielkim czynnikiem rankingującym”. Jednakże nadal jest to czynnik rankingujący.
  60. Łańcuch kategorii w URL: Kategorie w adresie URL strony są czytane przez Google i mogą dostarczać sygnały tematyczne wskazujące na to czego dotyczy strona.
  61. Cytowanie ze źródeł: Cytowanie, ze źróde- raportów, badań etc. mogą być sygnałem wartościowym dla Google.
  62. Punktory i numerowanie: Punktory i numerowanie pomagają przełamać akapity / zawartość strony i uczynić je bardziej czytelnymi dla odbiorców. Google się z tym zgadza, toteż może preferować strony je zawierające.
  63. Priorytet strony nadawany przez mapę strony: Priorytet nadawany stronie przez plik sitemap.xml może wpłynąć na jej ranking.
  64. Zbyt wiele linków wychodzących: Cytat z jednego z wcześniej wspomnianych badań: „Niektóre strony posiadają o wiele za dużo linków wychodzących, które znacząco odciągają uwagę od zapoznania się z treścią samej strony”.
  65. Wpływ innych słów, na które rankinguje strona: Jeżeli strona pojawia się wysoko na inne słowa kluczowe, może to być dla samego Gogole sygnałem jakościowym.
  66. Wiek strony: Mimo, że Google preferuje świeży content to starsze strony, regularnie aktualizowane mogą wygrać z „młodszą” konkurencją.
  67. Układ User Friendly: Cytując ponownie wytyczne Google dla Webmasterów: „Wysokiej jakości układ / layout strony powoduje, że widoczność głównej zawartości jest od razu bardzo dobrze widoczna.”
  68. Zaparkowane domeny: Update algorytmu Google z 2011 roku obniżył widoczność w wynikach wyszukiwania tychże domen.
  69. Użyteczna zawartość: Użyteczna zawartość to nie jest tożsama z zawartością wysokiej jakości. Taki wniosek wysnuwa i argumentuje Jarred Carrizales w swoim artykule. Jeśli np. poszukujemy frazy rak prostaty przyczyny – nie koniecznie chcemy przeczytać wysokiej jakości opracowanie lekarzy światowej klasy z trudną nomenklaturą branżową. Chętniej za to odwiedzimy poradniki internetowe, znane fora itp.

    czynnniki-na-poziomie-serwisuCzynniki na poziomie serwisu

     

  70. Content daje wartość i unikalną treść: Google ogłosiło, że chętnie blokują strony, które nie wnoszą nic użytecznego do sieci dla odbiorców. W szczególności strony dedykowane tylko pod sieci afiliacyjne.
  71. Strona Kontakt: Google podaje, iż preferuje strony z odpowiednią ilością danych kontaktowych. Upewnij się, że Twoje dane kontaktowe na stronie zgadzają się z informacjami wpisanymi w bazie WHOIS.
  72. TrustRank domeny: Wielu pozycjonerów jest przekonanych, że „TrustRank” jest ważnym czynnikiem dla pozycjonowania. Szczególnie dlatego, że Google opatentowało algorytm opierający się o Trustrank.
  73. Architektura strony: Dobrze zorganizowana architektura strony (np. architektura silo) pomaga Google tematycznie zorganizować zawartość strony. Może to także pomóc robotom Google zaindeksować wszystkie Twoje podstrony.
  74. Odświeżenia zawartości: Wielu pozycjonerów wierzy, że odświeżenia strony, a w szczególności jej zawartości – działają jako szeroko rozumiany sygnał świeżości. Mimo, że Google zaprzeczył ostatnio tym przekonaniom.
  75. Obecność Mapy Strony: Mapa strony pomaga wyszukiwarkom lepiej i łatwiej indeksować cały Twój serwis tym samym zwiększając jego widoczność.
  76. Uptime strony: Jeśli strona często nie działa w wyniku kiepskiej administracji / hostingu etc. wówczas może poważnie zaszkodzić to pozycjom w wyszukiwarce lub nawet wyindeksowaniu całej strony.
  77. Lokalizacja serwera: Lokalizacja serwera, z którego zczytywana jest strona wpływa na ranking Twojej strony w konkretnych obszarach geograficznych. Jest to szczególnie ważne dla zapytań lokalnych.
  78. Certyfikat SSL: Google potwierdziło, że używa HTTPS jako sygnału rankingującego stronę.
  79. Polityka prywatności i regulamin serwisu: Te dwie podstrony pomagają upewnić się Google, że strona jest godna zaufania dla jej użytkowników. Może to także wpłynąć na E-A-T Twojej strony.
  80. Zduplikowane meta opisy na Twojej stronie: Zduplikowane opisy w meta description na podstronach Twojego serwisu mogą obniżyć widoczność całej Twojej strony. Nawet Google Search Console ostrzega Cię jeśli odnajdzie takie nieprawidłowości.
  81. Ścieżka nawigacyjna (breadcrumbs): To użyteczna dla użytkowników strony seria linków, która pokazuje im gdzie obecnie znajdują się w serwisie. Google oświadczyło: „Google używa ścieżki nawigacyjnej do skategoryzowania informacji ze strony w wynikach wyszukiwania.”
  82. Optymalizacja dla urządzeń mobilnych: Obecnie ponad połowa wyszukiwań jest realizowana z urządzeń mobilnych. Google chce widzieć, że Twoja strona jest także zoptymalizowana dla użytkowników tychże urządzeń.
  83. YouTube: Nie ma cienia wątpliwości, że video z YouTube mają specjalne traktowanie ze strony Google – najpewniej dlatego, że Google jest właścicielem YouTube’a.
  84. Użyteczność strony internetowej: Strona, którą ciężko obsługiwać, jest nieintuicyjna, nie posiada klarownej nawigacji może odczuć to boleśnie na pogorszeniu pozycji w wynikach wyszukiwania.
  85. Używanie Google Analytics i Google Search Console: Niektórzy sądzą, że posiadanie tych dwóch oprogramowań zintegrowanych ze swoją stroną odgrywa znaczącą rolę w algorytmie Google. Jednakże Google jednoznacznie zaprzeczyło takim spekulacjom.
  86. Recenzje / opinie o stronie: Opinie o stronie i recenzje w serwisach takich jak Google Moja Firma, Facebook itp. odgrywają znaczącą rolę w algorytmie Google.

    czynniki-zwiazane-z-linkami-zwrotnymiCzynniki związane z linkami przychodzącymi

     

  87. Linki ze starych domen: Linki kierujące do Twojej strony z leciwych domen mogą być mocniejsze aniżeli z nowych.
  88. Ilość domen linkujących do Twojej strony: Ilość unikalnych domen linkujących do Twojej strony jest NAJWAŻNIEJSZYM czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie Twojej strony. Możesz to zobaczyć na podstawie badania przeprowadzonego na MILIONIE wyników wyszukiwania w Google.
  89. Ilość linków z różnych IP klasy C: Linki z domen o innym IP w klasie C sugerują Google, że są one z szerszego zakresu stron linkujących do Ciebie co może mieć pozytywny wpływ na pozycje Twojej strony w wyszukiwarce Google.
  90. Łączna ilość linków zwrotnych: Łączna ilość linków zwrotnych – nawet z tych samej domeny – ma wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej.
  91. Anchor text w linku zwrotnym: Jak odnotowano w tym opisie oryginalnego algorytmu Google: „Anchor text w linku zwrotnym kierującym do danej strony często o wiele lepiej opisują zawartość strony internetowej aniżeli ona sama” (wink) Oczywiście wiemy, że anchor text jest mniej ważnym czynnikiem jakim był ongiś (a w przypadku zbyt dużej optymalizacji, może być objawem spamu). Niemniej jednak bogate w słowa kluczowe anchor texty do strony wysyłają silny sygnał do wyszukiwarki.
  92. Alt-tag (dla obrazków): Alt text jest używany jako anchor text dla obrazków.
  93. Linki z domen .edu lub .gov: Matt Cutts z Google obwieścił, że teoretycznie nie ma znaczenia czy linki są z domen .edu czy .gov liczy się ich wartość mierzona jako siła i autorytet domeny. Niemniej jednak pozycjonerzy są przekonani, że linki z domen o tymże rozszerzeniu mają specjalne miejsce w algorytmie Google.
  94. Autorytet strony, która do nas linkuje: Autorytet strony, która do nas linkuje jest niezmiernie ważnym czynnikiem rankingowym mającym swoje korzenie widoczne już w najwcześniejszych dniach istnienia Google. I do tej pory tak właśnie jest.
  95. Autorytet domeny, z której to mamy linki do swojej strony: Czynnik ten jest bardzo ważny i odgrywa oddzielną rolę dla wartości pozycjonowania.
  96. Linki od konkurencji: Linki ze stron rankingujących na to samo słowo w wyszukiwarce może dać sporą wartość w rankingu dla konkretnego słowa kluczowego.
  97. Linki z „oczekiwanych” stron: Niektórzy pozycjonerzy spekulują, że Google nie zaufa w pełni Twojej stronie dopóki nie otrzymasz linków ze zbioru „oczekiwanych” stron w swojej branży.
  98. Linki ze złego otoczenia: Linki z tzw. „złego otoczenia” mogą zaszkodzić pozycjonowaniu Twojej stronie internetowej w wyszukiwarce.
  99. Komentarze na blogach itp.: Mimo tego, że komentarze na blogach itp. nadal przekazują pewną wartość to nie dają już takiego wzmocnienia jak kiedyś (dodatkowo, pozyskiwanie takich linków na szeroką skalę może być niebezpieczne dla Twoich pozycji w Google).
  100. Linki z reklam: Według Google linki z reklam powinny być z atrybutem „nofollow” czyli nie przekazującym wartości dla pozycjonowania. Niemniej jednak jest prawdopodobne, że Google samo jest w stanie zidentyfikować takie linki i nie brać pod uwagę przekazywanej przez nich wartości.
  101. Autorytet strony głównej:Linki prowadzące do strony głównej serwisu mogą mieć szczególne znaczenie dla oceny wartości całego serwisu oraz jego profilu linkowego
  102. Linki nofollow: Jest to jeden z najbardziej kontrowersyjnych tematów SEO. Oficjalnie Google wypowiada się: „Generalnie, nie przekazują one wartości”. Co może sugerować, że przekazują… przynajmniej w niektórych przypadkach. Posiadanie pewnego % linków nofollow może także wskazywać na naturalność naszego profilu linkowego.
  103. Dywersyfikacja typów linków: Posiadanie dużego udziału linków mało naturalnych do swojej strony (typu profie na forach, komentarze na blogach) mogą być sygnałem spamu. Z drugiej strony linki ze zróżnicowanych źródeł są oznaką ich „naturalności”.
  104. „Linki sponsorowane”: Słowa takie jak „artykuł sponsorowany”, link „sponsorowany”, „reklama” blisko linku kierującego do naszej strony mogą obniżyć jego wartość.
  105. Umiejscowienie linku: Linki zwrotne umieszczone w części zawartości strony są uważane za ważniejsze aniżeli linki znajdujące się na pustej części strony lub gdzie indziej na stronie.
  106. 301
  107. Anchor text w wewnętrznym linkowaniu: Anchor texty w wewnętrznym linkowaniu są kolejnym sygnałem pozycjonowania. Są one jednak mniej znaczące aniżeli anchor texty z zewnętrznych linków.
  108. Atrybut Title w linku: Tytuł linku (tekst pojawiający się po najechaniu kursorem na link) może również być użyte jako niewielki czynnik dla pozycjonowania strony.
  109. Linki z domen krajowych: Zdobywanie linków z domen specyficznych dla danego kraju (np. .pl, .de, .nl itp.) mogą pomóc w lepszym pozycjonowaniu strony w danym kraju.
  110. Lokalizacja linku w zawartości strony: Linki pojawiające się na początku treści strony mogą przenosić odrobinę więcej wartości aniżeli linki umiejscowione na jej końcu.
  111. Umiejscowienie linku na stronie: Jest to ważne gdzie umiejscowiony jest link Ten, który jest w głównej zwartości strony jest ważniejszy aniżeli ten znajdujący się w belce bocznej.
  112. Linki ze stron tematycznych: Linki ze stron tematycznie powiązanych z Twoją stroną mają o wiele więcej wartości aniżeli te z kompletnie nie powiązanych tematycznie stron.
  113. Nadmierne przekierowania 301: Linki przychodzące z przekierowań 301 mogą obniżyć wartość przekazywanego parametru PageRank, według Webmaster Help Video.
  114. Słowo kluczowe w tytule: Google obdarza miłością linki z tych stron, które posiadają słowo kluczowe do Twojej strony, do której kieruje link w swoim tytule („Ekspert linkuje do eksperta”).
  115. Systematyczny przyrost linków: Strona posiadający systematyczny przyrost linków przeważnie dostaje spory wzrost w wyszukiwarce.
  116. Odpływ linków: Strona posiadająca systematyczny odpływ linków zwrotnych może otrzymać negatywny efekt w postaci zmniejszenia wartości dla Google.
  117. Linki z tzw. „hub” pages: Hub page to strona będąca wiodącą stroną dotyczącą danego tematu i/lub słowa kluczowego w całym serwisie internetowym. Taką stronę tworzy się poprzez odpowiednie linkowanie wewnętrzne i/lub zewnętrzne. Link z takiej strony daje większą moc do pozycjonowania.
  118. Linki ze stron o sporym autorytecie: Linki ze stron uważanych za „autorytet” w danej branży / temacie przekazują więcej wartości dla pozycjonowania aniżeli linki z mało znanych stron.
  119. Linki z Wikipedii: Choć linki te posiadają atrybut nofollow to wielu uważa, iż pozyskiwanie ich może dać trochę więcej zaufania i autorytetu dla naszej strony w oczach wyszukiwarki Google.
  120. Otoczenie linku: Słowa kluczowe, które otaczają link zwrotny do Twojej strony pomagają Googlowi zrozumieć o czym jest Twoja strona w oczach innych.
  121. Wiek linku zwrotnego: Zgodnie z patentem Google, starsze linki zwrotne mają większą moc dla pozycjonowania niż nowe.
  122. Linki z prawdziwych stron vs „zapleczy”: Google najprawdopodobniej przypisuje większą wartość linkom, które pochodzą z „prawdziwych stron” aniżeli ze sztucznie tworzonych blogów itp. Najprawdopodobniej używają do tego sprawdzenia czy jest interakcja z użytkownikami na takiej stronie, aby rozróżnić pomiędzy wskazanymi dwoma typami stron.
  123. Naturalny profil linkowy: Strona posiadająca naturalny profil linkowy z linkami ze zdywersyfikowanych źródeł jest mniej podatna na kolejne aktualizacje algorytmu aniżeli taka, która jest poddawana praktykom black hat seo.
  124. Wymiana linków: Niekiedy webmasterzy umawiają się na wymianę linków między swoimi stronami. Tego typu działania na szeroką skalę nie są dobrą praktyką.
  125. Linki pochodzące z treści generowanej przez użytkowników: Google potrafi zidentyfikować content generowany przez użytkowników w odróżnieniu od contentu publikowanego przez właściciela serwisu. Np. algorytm wie, że link z domeny głównej wordpress.com jest traktowany zupełnie odmiennie aniżeli link z domeny (jakiegoś blogowicza) np. z subdomeny janek.wordpress.com.
  126. Linki s przekierowań 301: Linki z przekierowań 301 mogą stracić trochę na swojej wartości w porównaniu do linków bezpośrednich. Niemniej jednak Matt Cutts z Google mówi, że mają one podobną moc.
  127. Używanie mikroformatów Schema.org: Strony, które używają mikroformatowania mogą rankować wyżej aniżeli te, które tego nie stosują. Może to być uwarunkowane faktem większego przekazywania wartości lub tym, iż implikuje to lepszy CTR z wyników wyszukiwania, który też jest czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie.
  128. TrustRank strony linkującej: Zaufanie Google do strony linkującej do Twojej strony determinuje ilośc przekazanego parametru TrustRank.
  129. Ilość linków wychodzących ze strony internetowej: PageRank jest skończony. Znaczy to, że link ze strony zawierającej setki linków wychodzących przekażą nam niej mocy PageRank aniżeli ze strony z mniejszą ilością takich linków.
  130. Linki z forów internetowych: Ponieważ branża SEO dopuszczała się wielu nadużyć w zastosowaniu linków z forów internetowych, toteż Google może mocno je zdewaluować.
  131. Ilość słów z linkowanej strony: Link ze strony zawierającej 1000 słów jest przeważnie bardziej wartościowy aniżeli link ze stron o małej ilości tekstu.
  132. Jakość zawartości strony linkującej: Link ze strony, która zawiera teksty niskiej jakości – kiepsko napisane albo napisane przez automaty nie przekażą takiej wartości jak te ze stron o zawierających dobrze opracowany content.
  133. Linkowanie szerokie: Matt Cutts z Google potwierdził, że szerokie linkowanie (link do Twojej strony zamieszczony na wszystkich podstronach strony linkującej) jest liczone jako pojedynczy link.

    czynniki-na-poziomie-interakcjiInterakcje z użytkownikami

     
  134. RankBrain: RankBrain jest algorytmem sztucznej inteligencji Google. Wielu uznaje, iż jego głównym zastosowaniem jest mierzenie jak użytkownicy wchodzą w interakcję z wynikami wyszukiwania (i na tej podstawie Google adekwatnie rankinguje daną stronę).
  135. Organiczny CTR dla słowa kluczowego: Według Google, strony, które są klikane po wpisaniu danego słowa kluczowego do Google częściej aniżeli inne (wyższe CTR) mogą mieć dodatkowe fory w wynikach wyszukiwania.
  136. Organiczny CTR dla wszystkich słów kluczowych: Organiczny CTR dla wszystkich słów kluczowych może być oznaką uznania przez odwiedzających. Jest to zatem pozytywny sygnał dla Google.
  137. Współczynnik odrzuceń: Nie wszyscy w branży SEO zgadzają się, że współczynnik odrzuceń ma znaczenie. Niemniej jednak ostatnie badania przeprowadzone przez SEMRush pokazują korelację między współczynnikiem odrzuceń a rankingiem strony w Google.
  138. Ruch bezpośredni: Jest potwierdzone, że Google używa Google Chrome do zbadania jak wiele osób odwiedza stronę i jak często. Strony, które mają wiele wejść bezpośrednich (poprzez wpisanie adresu strony bezpośrednio do przeglądarki) są stronami o wyższej jakości treści, aniżeli strony z mniejszą ilością wejść bezpośrednich. Ponadto badania SEMRush pokazują, że istnieje bardzo silna korelacja między ruchem bezpośrednim do strony, a jej pozycją w Google.
  139. Lojalność użytkowników: Strona posiadająca użytkowników powracających do niej może otrzymać wzrost pozycji w Google.
  140. Pogosticking: „Pogosticking” to specjalny rodzaj odrzucenia. W tym wypadku chodzi o to, iż jeśli po kliknięciu w daną stronę w wynikach wyszukiwania wychodzi z niej i przeskakuje na kolejny wynik wyszukiwania, wówczas może to spowodować spadek pozycji w Google.
  141. Zablokowane strony: Google przestało już wykorzystywać tę funkcjonalność w Chrome, niemniej jednak Panda używała tego jako sygnał jakościowy danej strony. Stąd możliwe, że Google nadal wykorzystuje jakąś wariację tego algorytmu.
  142. Zakładki w Google Chrome: Wiemy, że Google kolekcjonuje dane pochodzące z zachowań użytkowników ich przeglądarki Google Chrome. Strony, które zostały dodane do zakładek w Google Chrome mogą mieć dodatkowe fory w pozycjonowaniu.
  143. Ilość komentarzy: Strony z dużą ilością komentarzy mogą dawać Googlowi sygnał o sporej interakcji strony z jej użytkownikami i o jej jakości. Google nawet oświadczyło, że komentarze mogą bardzo pomóc w pozycjonowaniu strony.
  144. Czas przebywania na stronie: Google zwraca dużą uwagę na to jak długo użytkownicy przebywają na Twojej stronie. Im dłużej przebywają tym lepiej dla Twoich wyników wyszukiwania.

    czynniki-algorytmiczneCzynniki specjalne związane z algorytmami Google

     

  145. Zapytania zasługujące na świeżość: Google wykrywa tematy w internecie (np. nowe gorące wiadomości, wyniki meczu itp.), o których użytkownicy wyszukiwarki chcieliby poczytać w danym momencie. Wówczas daje on zastrzyk energii na te słowa dla nowszych stron traktujących o tymże temacie.
  146. Zapytania zasługujące na różnorodność: Google może czasami nie mieć pewności czego oczekuje użytkownik wpisując dane słowo kluczowe do wyszukiwarki. Wówczas może zwrócić i/lub podzielić wyniki wyszukiwania na sekcje w zależności od znaczenia.
  147. Historia przeglądanych stron: Podejrzewam, że sam to zauważyłeś: strony, które często odwiedzasz często pojawiają się w wynikach wyszukiwania dedykowanych dla Ciebie wyżej aniżeli inne.
  148. Historia wpisywanych słów kluczowych: Jeśli wyszukiwałeś słowa „opinie”, a następnie szukałeś „tostery” to prawdopodobnie Google pokaże Ci wyżej te strony internetowe, które posiadają recenzje / opinie dotyczące tosterów, aniżeli te, które ich nie posiadają.
  149. Featured snippets: Niekiedy w Google po wpisaniu zapytania otrzymujemy w wynikach wyszukiwania dodatkowe informacje ze strony np. ceny potraw itp. Badania SEMRush pokazują, że jest to wynikiem kombinacji długości zawartości strony, formatowania, autorytetu strony oraz używania protokołu HTTPs.
  150. Geo Targetowanie: Google daje pierwszeństwo stronom z lokalnym adresem IP oraz z domenami z rozwinięciem krajowym (np .pl)
  151. Bezpieczne wyszukiwanie: Wyniki wyszukiwania z przekleństwami lub stronami dla dorosłych nie będą wyświetlane w zaznaczonej opcji bezpiecznego wyszukiwania.
  152. Google+ Circles: Mimo to, ż Google+ już praktycznie nie istnieje to nadal Google daje wyższe wyniki autorom i stronom znajdującym się w Google+ Circles.
  153. Strony o wrażliwej treści: Strony posiadające wrażliwe treści np. dla rodziców, albo zbierające wrażliwe dane (numery kart kredytowych, dane medyczne itp. są oceniane przez redaktorów Google i uwzględniają konieczność posiadania „wyższych standardów” jakościowych.
  154. Skargi na prawa autorskie: Google obniża pozycje stron, które publikują treści,  do których nie posiadają praw autorskich.
  155. Dywersyfikacja domen: Po wprowadzeniu algorytmu o nazwie „BigFoot” Google dodało więcej domen do wyników wyszukiwania na poszczególnych podstronach z wynikami. Twierdziło, że wcześniej zbyt wiele wyników było czasami z tej samej domeny.
  156. Zapytania zakupowe: Google czasami wyświetla inne wyniki wyszukiwania dla zapytań związanych z zakupami jak np. związanych z zakupem przelotów.
  157. Zapytania lokalne: Dla zapytań lokalnych Google często umieszcza wyniki lokalne ponad „normalnymi” wynikami wyszukiwania.
  158. Najnowsze wyniki dla: Niektóre zapytania generują odpowiedź Googla w postaci „Najnowszych wyników”.
    najnowsze-od
  159. Znane marki: Po updacie algorytmu Google o nazwie Vince, Google zaczęło dawać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania dla dużych / rozpoznawalnych marek.
  160. Zakupy Google: Google dla niektórych zapytań pokazuje wyniki „Zakupy Google”.
  161. Wyniki w postaci obrazów: Dla niektórych zapytań Google pokazuje czasami obrazki / grafiki.
  162. Zabawne wyniki wyszukiwania: Dla niektórych zapytań Google wyświetla zabawne wyniki wyszukiwania. Np. po wpisaniu słowa PackMan możemy zagrać w minigrę kultowego PackMana :O
  163. Więcej wyników wyszukiwania dla jednej marki: Google może na jednej stronie wyszukiwania pokazać nawet kilka wyników wyszukiwania dla tej samej domeny o ile w zapytanie do wyszukiwarki wskazuje chęcią zgłębienia zasobów z tej właśnie domeny.
  164. Spamowe zapytania: Google wprowadzając algorytm Pingwin 2.0 przygląda się mocniej wynikom wyszukiwania na zapytania przejawiające większe ryzyko na spam. Np. zapytania dla kredytów albo stron pornograficznych.

    sygnaly-markiSygnały związane z marką

  165. Markowy anchor text: Anchor text zawierający / będący nazwą naszej marki jest prostym, ale silnym sygnałem dla naszego brandu.
  166. Markowe wyszukiwanie: Jeśli użytkownicy Google wpisują do tej wyszukiwarki nazwę Twojej marki wówczas pokazuje to Google, że Twoja strona jest realną marką.
  167. Marka + słowo kluczowe: Jeśli użytkownicy Google wpisują do tej wyszukiwarki słowo kluczowe wraz z nazwą Twojej marki (np. webdoctor pozycjonowanie stron”) wówczas Google może wyżej pozycjonować Twoją stronę na te słowa kluczowe (nie zawierające nazwy Twojej marki).
  168. Strona posiada Fanpage na Facebooku i Fanów: Marki mają tendencję do posiadania swojego Fanpage wraz ze sporą społecznością fanów.
  169. Strona posiada profil na Twitterze wraz  obserwującymi: Profile na Twitterze wraz ze sporą ilością obserwujących są sygnałem popularności marki.
  170. Oficjalna strona marki na LinkedIn: Większość realnych biznesów posiada swoją stronę na portalu LinkedIn.
  171. Potwierdzone profile: W lutym 2013 roku, Prezes Google Eric Schmidt powiedział: W wynikach wyszukiwania, informacje zweryfikowanymi profilami będą rankowane wyżej aniżeli te bez takowej weryfikacji.
  172. Realny profil w Social Media: Profil na portalu Social media posiadający 10 000 obserwatorów / fanów i 2 posty jest najprawdopodobniej zupełnie inaczej traktowany, aniżeli taki, który posiada 10 000 obserwatorów / fanów z wieloma interakcjami. W jednym z patentów Google pokazuje, że sprawdza czy konto social media jest prawdziwe czy fałszywe.
  173. Marki wspominane w sekcji „Najnowsze od”: Naprawdę duże marki są wspominane w Google w sekcji „Najnowsze od:”
  174. Nielinkowane wzmianki o marce: Marki, które są opisywane na stronach internetowych i nie posiadające stamtąd linków do swojej strony są dla Google sygnałem związanym z wartością tejże marki.
  175. Prestiż lokalizacji: Prawdziwe i mocne marki posiadają biura. Jest możliwe, że Google determinuje na podstawie adresu czy marka jest bardziej czy też mniej znacząca.

    czynniki-zwiazane-ze-spamemCzynniki związane ze spamem na poziomie strony

     

  176. Kara od Pandy: Strony o niskiej jakości zawartości (farmy zawartości) są mniej widoczne w wynikach wyszukiwania.
  177. Linki do „złego otoczenia”: Linkowanie ze swojej strony do podejrzanych stron np. spamowych aptek internetowych albo kredytowych mogą zaszkodzić pozycjom Twojej strony.
  178. Cloacking: Wyświetlanie innej zawartości dla wyszukiwarki i innej dla ludzi odwiedzających stronę jest poważnym wykroczeniem dla Google i może spowodować całkowite usunięcie Twojej strony z wyszukiwarki Google.
  179. Pop-upy i inwazyjne reklamy: Oficjalne wytyczne redakcyjne Google jasno stanowią, iż popupy pojawiające się na stronie oraz inwazyjne reklamy są oznaką niskiej jakości strony.
  180. Popup’y utrudniające przeglądanie strony mobilnej: Google może ukarać strony, które wyświetlają na całej stronie popup’y dla użytkowników urządzeń mobilnych.
  181. Przesadna optymalizacja strony: Tak, Google karze strony za przesadną optymalizację. Między innymi zawiera to: przesycenie słowami kluczowymi, przesycenie tagów i nagłówków itp.
  182. Śmieciowa zawartość: Google wprowadziło patent, który pokazuje jak wyszukiwarka rozróżnia „śmieciową” zawartość strony. Pozwala to odróżnić strony o wartościowej treści od tych, które zawierają spam lub content tworzony automatycznie.
  183. Strony przejściowe: Google chce, aby strony prezentowane w wynikach wyszukiwania były tymi, na które ostatecznie trafia użytkownik. Jeżeli przekierowujesz użytkowników na inną podstronę stosujesz tak zwane strony przejściowe.
  184. Zbyt duże nasycenie reklamami: Algorytm Page Layout obniża pozycje stron zawierających zbyt duże nasycenie reklamami.
  185. Ukrywanie linków afiliacyjnych: Przesadne ukrywanie linków afiliacyjnych (w szczególności przez Cloacking) może bardzo obniżyć pozycje Twojej strony.
  186. Fred: Nazwa na serię zmian w algorytmie Google. Według Search Engine Land, Fred wymierzony jest w strony o niskiej wartości, które wartościują bardziej generowanie dla siebie zysku aniżeli pomaganie odwiedzającym ich odwiedzającym.
  187. Strony afiliacyjne: Nie jest to dla nikogo niespodzianką, że Google nie jest fanem stron afiliacyjnych. Wielu wierzy, że strony tego typu są w szczególny sposób brane pod lupę przez Google.
  188. Automatycznie generowana zawartość: Google nienawidzi stron, które posiadają automatycznie generowaną zawartość. Jeśli wyszukiwarka podejrzewa, że zawartość Twojej strony jest generowana automatycznie wówczas mogą obniżyć pozycje Twojej strony lub całkowicie usunąć ją ze swoich wyników wyszukiwania.
  189. Gromadzenie PageRanku: Zbyt zintensyfikowane i nienaturalne działania mające na celu gromadzenie na swojej stronie możliwie najwyższego wskaźnika PageRank (poprzez np. dodawanie nofollow do każdego linka wychodzącego) może być dla Google oznaką chęci przechytrzenia systemu.
  190. Adres IP oznakowany jako spam: Jeśli IP serwera, na którym znajduje się Twoja strona jest oznakowane jako spam wówczas może to wpłynąć negatywnie na wszystkie strony znajdujące się na tym serwerze.
  191. Spamowanie meta tagów: Jeśli upychasz słowa kluczowe do meta tagów w tym m.in. tytułu, opisu strony wówczas może się to skończyć sporym obniżeniem pozycji Twojej strony.

    spam-off-siteZewnętrzne czynniki związane ze spamem

     

  192. Zhakowana strona: Jeśli Twoja strona zostanie zhakowana wówczas może szybko spaść w wynikach wyszukiwania.
  193. Nienaturalny przyrost linków: Nagły (i nienaturalny) przyrost linków kierujących do Twojej strony jest pewnym sygnałem dla Google kiepskiej jakości nienaturalnie pozyskanych linków.
  194. Kara od Pingwina: Strony, które zostały „ofiarami” wprowadzenia algorytmu o nazwie Pingwin w Google są mniej widoczne w wynikach wyszukiwania. Aczkolwiek obecnie Pingwin bardziej skupia się na wygaszaniu wartości kiepskiej wartości linków aniżeli banowaniu całych stron internetowych.
  195. Profil linkowy z dużym % niskiej jakości linków: Wiele linków kierujących do strony używanych z wykorzystaniem praktyk black hat seo jak na przykład linki z forów internetowych, komentarzy na blogach) może być oznaką chęci przechytrzenia systemu.
  196. Linki ze stron nie powiązanych tematycznie: Spory odsetek linków kierujących do Twojej strony ze stron niepowiązanych tematycznie może zwiększyć ryzyko ręcznego nałożenia kary na Twoją stronę przez Google.
  197. Ostrzeżenie o nienaturalnych linkach: Google przesłało tysiące powiadomień poprzez Google Search Console o wykryciu nienaturalnych linków kierujących do strony. Implikuje to przeważnie spadek strony w wynikach wyszukiwania, ale nie we wszystkich przypadkach.
  198. Linki z kiepskiej jakości katalogów: Według Google linki zwrotne z niskiej jakości katalogów mogą doprowadzić Twoją stronę do znacznego obniżenia pozycji w wyszukiwarce.
  199. Linki w widgetach: Google przeciwstawia się linkom, które są automatycznie wstawiane do strony wraz z zainstalowaniem jakiegokolwiek widgetu.
  200. Linki ze stron opartych na tej samej klasie C IP: Otrzymanie nienaturalnej ilości linków do swojej strony z serwera o tym samym IP może pomóc Googlowi czy linki te pochodzą z Twojego zaplecza.
Rating: 9.3. From 6 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Grzegorz Kordeczka

Grzegorz Kordeczka

Strateg eMarketingu, Trener Biznesu, Przedsiębiorca.

Szkoli, obsługuje, największyche marki zarówno z sektora B2B jak i B2C. Realizował projekty strategiczne i szkoleniowe m.in. dla: ENEA, OSRAM, CURVER, MEDIA EXPERT, ORIFLAME, MIASTO POZNAŃ, UNIWERSYTET WARSZAWSKI.

Wykłada na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Prelegent szkoleń i konferencji organizowanych przez tak znamienitych organizatorów jak: Milewski & Partnerzy, 360SBC, Braian Tracy International.

Pomógł klientom, dzięki tworzonym przez niego i jego trenerów strategiom eMarketingowym, właściwie prowadzić działania w internecie, uzyskując dla nich zyski liczone w milionach złotych. Grzegorz szkoli przedstawicieli biznesu i korporacji skuteczności biznesu, eMarketingu, organizacji.

Jego warsztat inżynierii i metodologii należy do najbardziej zaawansowanych i skutecznych co udowodnił już w setkach organizacji.

Stąd znane motto Grzegorza brzmi: Sukces to nie przypadek. Zostań reżyserem swojego szczęścia.

Napisz do mnie: g.kordeczka@webdoctor.pl

5 Comments

  1. Wpis gigantyczny. Merytoryka czasami kuleje, ale to pewnie ze względu na treściwość każdego punktu. Ale i tak całość na plus!

    Odpowiedz

  2. Kasia Figuła 19/11/2019 at 10:50

    ktoś tu pozamiatał 😮 uwielbiam takie konkretne treści !!! Dziękuję za kawał pracy 🙂

    Odpowiedz

  3. Czytałam sporo artykułów na temat elementów, które wpływają na pozycję strony w SERPach. Aczkolwiek większego zestawienia niż 100 czynników nie widziałam. Tutaj Pan Grzegorz podbił stawkę dwukrotnie i zaserwował nam kawał branżowej wiedzy na złotej tacy! Mnóstwo smaczków i ciekawostek tutaj znalazłam. Niesamowicie podoba mi się pragmatyczne podejście i nie określanie wszystkich elementów jako „must have” w SEO, lecz stopniowanie ich ważności.

    Odpowiedz

  4. Myślę, że artykuł jedyny w swoim rodzaju. Jeszcze nie czytałem jednolitego i tak pełnego w konkretne treści tekstu na blogu. Świetne zestawienie, które niesamowicie pomaga w marketingu internetowym. Dziękuję bardzo! 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *