Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 7.5. From 2 votes.
Please wait...

Coraz więcej zakupów dokonywanych jest w internecie, jeszcze więcej – przy użyciu urządzeń mobilnych. Wyniki przeprowadzonego przez firmę Marstercard badania pokazują, że dla europejczyków zakupy w internecie to codzienność oraz nie boją się oni korzystać z nowoczesnych metod płatności. Który kraj najchętniej kupuje w sieci?

 

Masterindex – ogólnoeuropejskie trendy w handlu elektronicznym i nowych metodach płatności

Okazuje się, że spośród 22 krajów europejskich biorących udział w badaniu, najczęściej zakupy w sieci robią mieszkańcy Polski. Codziennie zakupów w sieci dokonuje aż 9% badanych z naszego kraju – jest to wynik najwyższy w Europie. Zakupy w internecie to również codzienność dla mieszkańców Litwy, którzy znajdują się również na najwyższej pozycji. Średnia europejska w przypadku codziennych zakupów w eSklepach wynosi 6%.

zakupy w internecie codziennie

zakupy w internecie cotygodniowe

Źródło: badanie Mastercard

 

Najczęściej Polacy robiąc zakupy przez internet nabywają ubrania i buty (51%) oraz książki (35%). Dużo polaków kupuje również sprzęt elektroniczny (33%), kosmetyki (30%) oraz artykuły gospodarstwa domowego i inne akcesoria do domu (29%). Również zakupy spożywcze robi spory procent polaków (17%), choć na pierwszym miejscu są mieszkańcy Wielkiej Brytanii (33%).

 



Płatności za zakupy w internecie

Badanie przeprowadzone przez Mastercard wykazało również, że mieszkańcy Polski bardzo chętnie korzystają z przelewów bankowych (68% odpowiedzi), płacąc nimi za dokonywane w sieci zakupy. Często też płacimy bezpośrednio na stronie sklepu internetowego (29% odpowiedzi), za to kartę płatniczą jako formę płatności wybiera już tylko 19% ankietowanych z Polski (w porównaniu do średniej europejskiej – 40%).

Kupujących przy użyciu telefonu komórkowego, Polacy płacą za zakupy w internecie najczęściej z pomocą aplikacji mobilnej ich banku (21%) i karty płatniczej (15%). Co ciekawe, mieszkańcy kraju nad Wisłą wybierając formę płatności na telefonie zwracają uwagę głównie na jej szybkość i wygodę (kolejno 35 i 34% odpowiedzi) – kwestie bezpieczeństwa metody nie są dla nich aż tak ważne (jedynie 19% wskazań).

Polska wyróżnia się także pod względem płatności zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych – aż 23% konsumentów z Polski preferuje tę metodę płatności przy codziennych zakupach. Jest to wynik 3-krotnie większy niż w przypadku pozostałych krajów europejskich. Również w tym przypadku polacy nie obawiają się płacenia w ten sposób i są zadowoleni, kiedy sklepy dają im taką możliwość.

płatności zbliżeniowe w polsce

Źródło: badanie Mastercard

 

Wnioski z badania dla sektora e-commerce

Co to badanie może pokazać właścicielom sklepów internetowych? Polacy bardzo chętnie korzystają z metod płatności, które są szybkie i wygodne, zatem warto w swoim internetowym biznesie zaimplementować odpowiednie rozwiązania, które takie płatności umożliwią. Coraz więcej firm w Polsce udostępnia nowe metody płatności – jak chociażby Allegro dające możliwość płacenia za pomocą Android Pay, o czym niedawno informowaliśmy. Polacy nie boją się płacić za zakupy w internecie przy użyciu nowoczesnych technologii, zatem wdrożenie nowych metod płatności może zwiększyć sprzedaż w naszym internetowym sklepie.

Rating: 7.5. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

4 Comments

  1. Hej, brakuje mi przełożenia procentów na liczby bezwzględne. Co z tego, że średnia europejska wynosi 3 punkty procentowe mniej, skoro np w Wielkiej Brytanii czy Niemczech żyje ponad dwa razy więcej obywateli? De facto tam kupuje się więcej. IMO trochę wycinkowo potraktowany temat 😉

    Odpowiedz

    1. Hej Łukasz! Dzięki za otwartość! Szukamy cały czas ekspertów chętnych do pisania dla eMarketing.pl w programie Diamenty eMarketing.pl. Może zechcesz aplikować?

      Odpowiedz

  2. Myślę, że do robienia co tygodniowych zakupów w sieci to nam jeszcze daleko. Pewnie, że niektóre rzeczy warto kupić w e-sklepie, ale na co tygodniowe zakupy wolę wybrać się do pobliskiego warzywniaka. W tym przypadku nie ma znaczenia jak ogromne ułatwienia płatności online zostaną wdrożone, choć oczywiście doceniam starania banków i sklepów internetowych.

    Odpowiedz

  3. Zgadzam się że trochę dziwnie przedstawiono te dane. Czy można prosić link do źródła? Czy jest opcja napisania dla Państwa wpisu gościnnego?

    Odpowiedz

Odpowiedz na „SeoFaqAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *