Share on Facebook19Share on Google+1Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn1Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google to nie tylko zajęcie czasochłonne, ale także wymagające ciągłego bycia na bieżąco z często zmieniającymi się algorytmami najpopularniejszej wyszukiwarki. Wiele elementów strony wpływa na to, kiedy dana witryna pojawia się na pierwszym miejscu w rezultatach wyszukiwania. Czy jednym z nich jest również obecność szyfrowanego protokół HTTPS?

 

Czy bezpieczna strona ma szansę na wyższą pozycję w Google?

Serwis Moz prowadzi własną analizę wyników wyszukiwania Google – między innymi pod kątem tego co sprawia, która witryna znajduje się wyżej, a która niżej w naturalnych rezultatach wyszukiwania. W jednym z ostatnich wpisów na blogu portal Moz przedstawił interesujące wyniki – 50% wszystkich stron, które znajdują się na pierwszym miejscu w organicznych wynikach wyszukiwania ma zaimplementowany protokół HTTPS!

https-google-min

Źródło: blog Moz

 

Jest to o tyle ciekawe spostrzeżenie, gdyż Google samo poinformowało, że obecność technologii szyfrowania połączenia nie ma wpływu na pozycję strony w rezultatach wyszukiwarki. Również przeczącą odpowiedź uzyskał redaktor portalu Moz, kiedy zapytał o tę kwestię pracownika Google – zgodnie z jego wpisem na Twitterze: protokół HTTPS nie ma wpływu na ranking stron w wyszukiwarce, mimo iż pierwotnie rozważano taki pomysł.

 

Czy moja strona powinna posiadać protokół HTTPS?

Nawet jeśli obecnie Google nie zmusza właścicieli stron do wdrożenia zabezpieczeń, to stać się może to w każdej chwili. Warto zatem postarać się, aby nasza strona również posiadała protokół HTTPS. Obecnie nie pomoże jej to w dostaniu się na pierwszą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania (jeśli wierzyć pracownikowi Google), ale z pewnością zwiększy bezpieczeństwo użytkowników korzystających np. ze sklepu internetowego.

Obecność szyfrowanego połączenia jest szczególnie ważna właśnie w eSklepach, ponieważ to właśnie tam klienci podają podczas składania zamówienia nie tylko swoje dane osobowe, ale również np. dane karty płatniczej. Nikt nie chciałby, żeby informacje te dostały się w niepowołane ręce.

Dodatkowo coraz więcej użytkowników internetu świadomych jest tego, czym jest szyfrowane połączenie – oznaczone zwykle ikoną zielonej kłódki w przeglądarce. Brak szyfrowania na stronie wzbudza u użytkowników słuszne obawy przed skorzystaniem z usług eSklepu, który nie posiada odpowiedniego oznaczenia.

certyfikat-ssl-min

 

Więcej o szyfrowaniu danych i protokole SSL (Secure Sockets Layer) dowiesz się oglądając wywiad z Maciejem Kurkiem z firmy Kei.pl:

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook19Share on Google+1Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn1Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

2 Comments

  1. google nigdy nie zmusi wszystkich do wprowadzenia protokołu https z jednej prostej przyczyny – nie każda witryna tego protokołu potrzebuje! Po co https na zwykłych firmowych wizytówkach?

    Odpowiedz

  2. Szczerze, nigdy nie zauważyłem żeby certyfikat SSL miał realny wpływ na pozycje. Pozycjonujemy wielu różnych klientów w rozmaitych branżach. Testowalismy to i nigdy nie dało to na tyle odczuwalnego skoku aby inwestować w SSL jako wsparcie działań SEO. Owszem nie podlega watpliwosci że szyfrowania warto mieć z uwagi na bezpieczeństwo. Ale jeśli ma to przygotować to proponuje kupić dobre linki.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *