Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...

Platforma Shoper opublikowała niedawno ciekawy raport, który pokazuje w jaki sposób klienci sklepów internetowych najczęściej opłacają składane zamówienia. Czy działające w Polsce eSklepy oferują swoim klientom metody płatności, które są dla nich najwygodniejsze?

 

Płatności w sklepach internetowych – raport platformy Shoper

Badanie zostało przeprowadzone na ponad 10 tysiącach sklepów, które używają systemu firmy Shoper do prowadzenia działalności. Raport zawiera informacje zebrane w okresie od października roku 2016 do marca roku 2017.

 

Najpopularniejsza metoda płatności

Wyniki raportu jednoznacznie pokazują, że dla klientów najwygodniejszą metodą płatności, a jednocześnie taką, która była używana najczęściej, jest płatność online (kartą lub poprzez elektroniczny system płatności). Online za produkty w eSklepie zapłaciło 38% klientów.

jaka-platnosc-najpopularniejsza-min

Źródło:  Raport Shoper

 

W dalszej kolejności klienci wybierali tradycyjny przelew (31%). Nadal popularna jest także płatność przy odbiorze, gdyż jak wynika z badania przeprowadzonego przez Shoper, taki sposób wybierany był przez 21% osób. Jedynie 10% użytkowników sklepów internetowych wolało odbiór (i zarazem płatność) w punkcie.

 

Sposób płatności uzależniony od wartości zamówienia

Ciekawe są wyniki prezentujące wpływ wartości zamówienia na wybieraną metodę płatności.

wartosc-zamowienia-min

Źródło:  Raport Shoper

 

Klienci, którzy kupują drogie przedmioty – o wartości około 310 zł – preferują ich odbiór w punkcie. Prawdopodobnie chcą oni najpierw osobiście sprawdzić dany przedmiot, a później za niego zapłacić. Zakupy o wartości 294 zł opłacane są najczęściej za pomocą zwykłego przelewu, a kwoty rzędu 261 zł klienci płacą za pobraniem. W przypadku niższych wartości zamówienia – około 192 zł – użytkownicy wybierają płatności online.

 

Za co najchętniej płacimy on-line?

Płatność kartą on-line jest najczęściej wybierana w przypadku zakupu książek i multimediów57% klientów w ten sposób zapłaciło za przedmioty z tej kategorii. W dalszej kolejności znajdują się prezenty i różne akcesoria (43%) oraz kosmetyki (41%). Kupowane w sklepach internetowych ubrania są również bardzo chętnie opłacane online40% klientów w ten sposób dokończyło transakcję.

branza-min

Źródło:  Raport Shoper

 

Przelewy tradycyjne są najpopularniejszą metodą płatności w branży hobby, elektronika oraz delikatesy. Kupując części do samochodu, klienci najchętniej płacą przy odbiorze.

 

Zakupy na komputerze i na urządzeniach mobilnych

Jak wynika z badania – 20% zakupów w analizowanym okresie zostało wykonanych na telefonie lub tablecie. Sposoby płatności również zależą od urządzenia – na komputerze najchętniej wybierany jest tradycyjny przelew, natomiast na smartfonie były to płatności za pobraniem.

Mały udział płatności online na urządzeniach mobilnych może wynikać z dwóch czynników:

  • sklep nie udostępnia takiego rodzaju płatności, albo niewygodne jest korzystanie z niego na telefonie;
  • klienci obawiają się podawać swoje dane podczas zakupów na smartfonie.

 

Jakie sposoby płatności udostępnia sklep internetowy?

Zaskakującą wiadomością, która wynika z przeprowadzonego przez firmę Shoper badania jest fakt, że 25% sklepów internetowych umożliwia tylko jeden sposób płatności! Jedynie 12% eSklepów daje klientom możliwość wyboru 5 lub więcej metod zapłaty za zakupy.

sposoby-platnosci-min

Źródło:  Raport Shoper

 

Dlaczego tak się dzieje? Być może sklepy internetowe nie umożliwiają dodatkowych metod płatności, ponieważ ich wdrożenie to dodatkowy koszt. Warto jednak go ponieść, ponieważ jeśli klient ma duży wybór sposobów płatności, istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że na ostatnim etapie zakupów porzuci on koszyk.

O porzuconych koszykach i sposobie na ich zmniejszenie w kontekście zakupów mobilnych pisaliśmy w tym miejscu.

Fakt, że płatność tradycyjnym przelewem wciąż jest popularna nie świadczy wcale o tym, że jest to wygodna sposób opłacenia zamówień w sklepach internetowych. Dzieje się tak dlatego, ponieważ czasem jest to jedyna metoda płatności dostępna w eSklepie i jeśli klient nie może lub nie chce zapłacić za towar gotówką (np. w punkcie), musi wybrać właśnie przelew bankowy.

Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *