Share on Facebook12Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 9.0. From 1 vote.
Please wait...

Handel elektroniczny rządzi się nieco innymi prawami, niż ten tradycyjny. Przede wszystkim e-sklepy nie muszą ograniczać swojej działalności do jednego regionu i sprzedawać mogą swoje produkty oraz usługi na terenie całego kraju, lub nawet poza jego granicami. Stąd też przewrotne może wydawać się pytanie postawione w temacie – odpowiedź zdaje się być oczywista: najwięcej jest ich w… internecie! Jednak gdzie jest najwięcej sklepów internetowych w Polsce i jaką generują one sprzedaż?

 

Mapa polskiego e-commerce

Według danych z platformy Shoper – narzędzia pozwalającego założyć sklep w sieci – ponad połowa e-sklepów w Polsce została założona w trzech województwach. Na pierwszym miejscu znajduje się woj. mazowieckie – gdzie sprzedaż w e-handlu osiągnęła poziom niemal 22%, następnie woj. małopolskie (sprzedaż ponad 15%) a na ostatnim miejscu podium znajduje się woj. śląskie, ze sprzedażą na poziomie ponad 13%).

shoper-mapa

Źródło: Shoper

 

Ciekawostką jest fakt, że pozostałe kilkanaście województw generuje łączny przychód ze sprzedaży, który porównywalny jest z tymi trzema regionami.

Wielkopolska z kolei znajduje się na czwartym miejscu i sklepy założone w tym drugim co do wielkości województwie osiągają sprzedaż na poziomie niemal 10%.

Na przeciwnym końcu – czyli miejsca, gdzie sklepów internetowych jest najmniej – jest województwo świętokrzyskie (ponad 1%). Osiągają one też najniższą sprzedaż w porównaniu z pozostałymi – plasuje się ona na poziomie 0,6%. W dalszej kolejności są województwa opolskie oraz lubuskie (sprzedaż w okolicy 1%).

 

Najpopularniejsza branża w polskim e-commerce

Dane z raportu Shoper pokazują także, jakich sklepów internetowych w Polsce jest najwięcej. Okazuje się, że najpopularniejsze są sklepy oferujące odzież – sprzedaż w tych sklepach to niemal 20% wszystkich transakcji odbywających się w kraju. Na drugim miejscu uplasowały się kategorię dom i ogród oraz zdrowie i uroda (po 12% transakcji).

Jeśli chodzi o wartość sprzedaży, to tutaj sytuacja wygląda odwrotnie – sklepy oferujące produkty do domu i ogrodu są na pierwszym miejscu (20% wartości sprzedaży), natomiast te sprzedające odzież oraz elektronikę znajdują się na miejscach dalszych (kolejno – około 15 i 12%).

 

Jak osiągnąć sukces?

Czy tylko sklepy internetowe zlokalizowane w dużych województwach, z dużą liczbą transakcji mają szansę osiągnąć sukces? Okazuje się, że miejsce założenia e-sklepu nie ma większego znaczenia, ponieważ – jak już wspomniano na początku – mogą one oferować swoje produkty w niemal każdym miejscu w kraju czy na świecie.

To, co jest najważniejsze i co wpływa na sukces, to przede wszystkim pomysł na sklep, na to jak powinien on wyróżnić się spośród konkurencji. Ważne jest nie tylko znalezienie właściwej grupy odbiorców, ale też wyróżnienie się produktem lub usługą, której nie mają pozostałe firmy.

Więcej o tym, jak znaleźć pomysł na sklep internetowy, który ma szansę osiągnąć sukces, opowiada w wywiadzie Agnieszka Lekszycka z firmy Shoplo:

 

Rating: 9.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook12Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. Dolnośląskie bardzo nisko, szokujące to jest.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *