Share on Facebook3Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Urodziny bliskich to okres, który w szczególności powinien interesować marketingowców. Jest to czas, kiedy bliscy kupują prezenty lub planują przyjęcia – jest to więc idealny okres, kiedy reklamować mogą się zarówno sklepy internetowe, jak i różne lokale: restauracje, bary i inne. Niedawno Facebook opublikował raport na temat planowania urodzin i tego, jak marketerzy wykorzystać mogą ten okres w swoich kampaniach reklamowych.

 

Raport Facebooka dotyczący urodzin

Gigant społecznościowy opublikował na swoich stronach interesujący raport, z którego można dowiedzieć się, w jaki sposób można wykorzystać fakt zbliżających się urodzin, do stworzenia nowej kampanii reklamowej.

Według badania planowanie urodzin (swoich bądź znajomych) rozpoczyna się 14 dni przed właściwym dniem, a intensywność działań związanych z urodzinami zwiększa się na kilka (4-5) dni przed świętem.

Może to być zatem idealny okres dla marketerów na rozpoczęcie działań reklamowych. Jednak jak stwierdza Facebook w swoim badaniu – niewielu użytkowników korzysta wtedy z internetu i większość czynności związanych z planowaniem urodzin odbywa się „offline”. 72% osób planujących urodziny rezerwuje lokal telefonicznie bądź osobiście w danym miejscu. Natomiast 88% osób zamawia jedzenie przez telefon oraz bezpośrednio u dostawcy.

19291543_234355060407855_341222481513676800_n-min

19291601_2339447409614646_7740435132238004224_n-min

Źródło: Facebook

 

Nie zmienia to faktu, że okres przed urodzinami to dobry moment na uruchomienie kampanii reklamowej – oferującej zniżki, czy darmową lub szybką dostawę. Szczególnie pomocne mogą one okazać się dla osób, które planują zakup prezentu na ostatnią chwilę.

Jeśli chodzi o prezenty, to według badania przeprowadzonego przez Facebooka, niemal 61% osób sama kupuje sobie upominki. Najczęściej są to ubrania, elektronika i biżuteria. Warto zatem promować pomysły na prezent nie tylko wśród osób, których znajomi obchodzą niedługo urodziny, ale także adresować reklamy do samych solenizantów.

 

Jak zaplanować kampanię reklamową związaną z urodzinami?

Z pozoru stworzenie kampanii promocyjnej w związku z urodzinami może być trudne. Przede wszystkim konieczna jest wiedza na temat tego, kiedy osoby będące w naszej grupie odbiorczej swoje urodziny obchodzą.

Facebook umożliwia stworzenie niestandardowej grupy odbiorców reklam, ze względu na to kiedy oni sami obchodzą urodziny:

urodziny-fb-min

Możliwe jest także adresowanie reklamy do osób, których bliscy znajomi mają wkrótce urodziny:

urodziny-fb-wiecej-min

 

Jest to tylko jeden z wielu sposobów na dokładne określenie grupy odbiorców, co pozwala nie tylko oszczędzić pieniądze (ponieważ reklamy nie są wyświetlane wszystkim), ale także zwiększa efektywność działań promocyjnych (trafiają one tylko do tych osób, które będą nimi zainteresowane).

Więcej o tym, w jaki sposób docierać do odbiorców poprzez reklamy na Facebooku można dowiedzieć się, oglądając wywiad z naszym ekspertem – Mają Podonowską:

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook3Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *