Share on Facebook9Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 8.0. From 1 vote.
Please wait...

W ciągu kilku ostatnich miesięcy usługa Google Moja Firma – pozwalająca tworzyć darmowe wizytówki, widoczne w wynikach wyszukiwania – zyskała sporo nowych funkcji. Wśród nich warto wymienić tę najnowszą, czyli wpisy (o których pisaliśmy więcej w tym miejscu), czy kreator prostych stron internetowych (tutaj można się zapoznać z przewodnikiem po tym narzędziu).Kolejna nowość – wiadomości – jest póki co dostępna jedynie dla firm oraz klientów ze Stanów Zjednoczonych, jednak można oczekiwać, że usługa ta wkrótce zostanie udostępniona w pozostałych krajach.

 

Wiadomości w Google Moja Firma

Aby skorzystać z nowej funkcji, właściciel firmy musi dodać numer telefonu (wiadomości są wysyłane w formie SMS-ów).

wiadomosci-w-google-moja-firma1-min

Źródło: seroundtable.com

 

Po jego aktywacji istnieje możliwość stworzenia wiadomości powitalnej, która automatycznie będzie przesyłana do klientów, którzy postanowią skontaktować się z firmą. Dodatkowo w miarę otrzymywania oraz odpowiadania na wiadomości, Google obliczy średni czas, jaki klient musi czekać na uzyskanie wiadomości zwrotnej.

Jeśli firma aktywuje możliwość kontaktu, w wizytówce pojawi się nowa opcja widoczna dla użytkowników mobilnych.

wiadomosci-w-google-moja-firma-min

Źródło: Google

 

Co ciekawe Google oferuje możliwość wyłączenia oraz włączenia funkcji wysyłania wiadomości w każdej chwili, jednak obecnie nie ma opcji, pozwalającej na automatyczne blokowanie wiadomości w określonych porach (np. poza godzinami otwarcia firmy).

Istnieje też zagrożenie, że na podany przez właściciela numer telefonu zacznie spływać bardzo dużo wiadomości – niekoniecznie takich, które zawierają zapytania ofertowe. Nie jest jasne, w jaki sposób Google rozwiąże ewentualny problem spamu, jednak obecnie dla osób, które mogą skorzystać z tej funkcji, najlepszym wyjściem wydaje się dodanie osobnego numeru telefonu, zamiast prywatnego.

Funkcja ta wydaje się także odpowiedzią na to, że użytkownicy Facebooka kontaktują się coraz częściej z firmami właśnie za pomocą Messengera – co jest bardzo wygodną metodą na przesłanie pytania lub np. zarezerwowanie stolika w restauracji. Wiadomości w Google Moja Firma są zatem dodatkowym sposobem na nawiązanie kontaktu z firmą.

Tak jak wspominaliśmy na początku – obecnie wiadomości mogą być aktywowane oraz wysyłane wyłącznie przez użytkowników w USA. Jeśli funkcja ta zostanie rozszerzona o pozostałe kraje (w tym Polskę) z pewnością o tym poinformujemy w osobnym artykule.

 

Rating: 8.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook9Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

3 Comments

  1. Jak to będzie działało techniczne?

    Wiadomości będą wysyłane z naszego nr telefonu? Jak?

    Odpowiedz

  2. Ciekawe rozwiązanie. Aczkolwiek pewnie jeszcze trochę czasu minie zanim wprowadzą to w Polsce.

    Odpowiedz

  3. to ciekawa funkcjonalność na pewno wiele może ułatwić klientom, ale do firm będzie wymagała większej elastyczności. Zobaczymy czy się przyjmie

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *