Share on Facebook9Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

W ciągu kilku ostatnich miesięcy usługa Google Moja Firma – pozwalająca tworzyć darmowe wizytówki, widoczne w wynikach wyszukiwania – zyskała sporo nowych funkcji. Wśród nich warto wymienić tę najnowszą, czyli wpisy (o których pisaliśmy więcej w tym miejscu), czy kreator prostych stron internetowych (tutaj można się zapoznać z przewodnikiem po tym narzędziu).Kolejna nowość – wiadomości – jest póki co dostępna jedynie dla firm oraz klientów ze Stanów Zjednoczonych, jednak można oczekiwać, że usługa ta wkrótce zostanie udostępniona w pozostałych krajach.

 

Wiadomości w Google Moja Firma

Aby skorzystać z nowej funkcji, właściciel firmy musi dodać numer telefonu (wiadomości są wysyłane w formie SMS-ów).

wiadomosci-w-google-moja-firma1-min

Źródło: seroundtable.com

 

Po jego aktywacji istnieje możliwość stworzenia wiadomości powitalnej, która automatycznie będzie przesyłana do klientów, którzy postanowią skontaktować się z firmą. Dodatkowo w miarę otrzymywania oraz odpowiadania na wiadomości, Google obliczy średni czas, jaki klient musi czekać na uzyskanie wiadomości zwrotnej.

Jeśli firma aktywuje możliwość kontaktu, w wizytówce pojawi się nowa opcja widoczna dla użytkowników mobilnych.

wiadomosci-w-google-moja-firma-min

Źródło: Google

 

Co ciekawe Google oferuje możliwość wyłączenia oraz włączenia funkcji wysyłania wiadomości w każdej chwili, jednak obecnie nie ma opcji, pozwalającej na automatyczne blokowanie wiadomości w określonych porach (np. poza godzinami otwarcia firmy).

Istnieje też zagrożenie, że na podany przez właściciela numer telefonu zacznie spływać bardzo dużo wiadomości – niekoniecznie takich, które zawierają zapytania ofertowe. Nie jest jasne, w jaki sposób Google rozwiąże ewentualny problem spamu, jednak obecnie dla osób, które mogą skorzystać z tej funkcji, najlepszym wyjściem wydaje się dodanie osobnego numeru telefonu, zamiast prywatnego.

Funkcja ta wydaje się także odpowiedzią na to, że użytkownicy Facebooka kontaktują się coraz częściej z firmami właśnie za pomocą Messengera – co jest bardzo wygodną metodą na przesłanie pytania lub np. zarezerwowanie stolika w restauracji. Wiadomości w Google Moja Firma są zatem dodatkowym sposobem na nawiązanie kontaktu z firmą.

Tak jak wspominaliśmy na początku – obecnie wiadomości mogą być aktywowane oraz wysyłane wyłącznie przez użytkowników w USA. Jeśli funkcja ta zostanie rozszerzona o pozostałe kraje (w tym Polskę) z pewnością o tym poinformujemy w osobnym artykule.

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook9Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

2 Comments

  1. Jak to będzie działało techniczne?

    Wiadomości będą wysyłane z naszego nr telefonu? Jak?

    Odpowiedz

  2. Ciekawe rozwiązanie. Aczkolwiek pewnie jeszcze trochę czasu minie zanim wprowadzą to w Polsce.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *