Wyszukiwarce obrazów firmy Google od niedawna przybywa sporo nowych funkcji. Oprócz opisanych wcześniej sekcji „Podobne” oraz „Pomysł na styl”, teraz w Google Grafika użytkownicy mogą zauważyć dodatkowe przyciski, dzięki którym łatwiejsze staje się filtrowanie wyników wyszukiwania. Jak to wygląda w praktyce?

 

Filtry w Google Grafika

Warto na początku zaznaczyć, że nowość w wyszukiwarce obrazów dostępna jest wyłącznie w jej mobilnej wersji. Kiedy użytkownik wpisze zapytanie do wyszukiwarki, a następnie przejdzie do zakładki „Grafika”, jego oczom ukażą się dodatkowe przyciski:

google-grafika-min

 

Dzięki filtrom można szybko zmienić rodzaj wyświetlanych w wynikach grafik. Użytkownicy do wyboru mają następujące filtry:

  • Najnowsze – jak wskazuje nazwa, po wybraniu tej opcji w pierwszej kolejności wyświetlane są obrazy, które niedawno zostały zamieszczone w sieci;
  • GIF – filtr ten wyświetla zdjęcia w formacie .gif, a więc zazwyczaj są to obrazy ruchome;
  • Obiekt clip art – użytkownik zobaczy wtedy grafiki typu klipart, które nadają się do urozmaicenia różnego rodzaju tekstów.

Oprócz wymienionych wyżej opcji dostępne jest również filtrowanie według koloru. Aby wyświetlić zdjęcia, na których dominuje np. kolor zielony, wystarczy wybrać stosowny prostokąt o tej barwie.

google-grafika-filtr1-min

 

Ostatnią opcją jest możliwość wyświetlenia obrazów, które można legalnie i bezpłatnie wykorzystać w swoich własnych materiałach. Tę opcję filtrowania – nazwaną „oznaczone do ponownego wykorzystania” – znaleźć można na samym końcu:

grafika-copy-min

 

Dotychczas opcje filtrowania wyników w Google Grafika dostępne było jedynie w przeglądarce na komputerach stacjonarnych oraz laptopach. Teraz podobne funkcje zostały udostępnione osobom używających telefonów komórkowych. Coraz więcej osób korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych, a Google oraz pozostałe firmy są tego świadome, cały czas rozwijając swoje usługi pod kątem użytkowników telefonów.

Również pozostałe firmy prowadzące swoją działalność w sieci mogą ułatwić korzystanie ze swoich usług klientom korzystającym ze smartfonów. Warto zapoznać się z pojęciem responsywnych stron internetowych i poznać zalety płynące z wdrożenia tej technologii w swoim eSklepie, oglądając odcinek eMarketing TV:

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *