Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Część użytkowników wizytówek Google Moja Firma mogło zauważyć nową opcję widoczną w panelu – Produkty. Funkcja ta jest póki co dostępna jedynie dla wybranych firm i oznaczona dopiskiem (beta), co sugeruje, że nie wszystko może działać poprawnie, a koncepcja nowej opcji może ulec całkowitej zmianie. Niemniej – zobaczmy, w jaki sposób można przedstawić oferowane przez firmę produkty w wizytówce Google Moja Firma.

 



Kto może skorzystać z nowej opcji?

Przede wszystkim tak jak wspomniano na początku – funkcja prezentowania produktów w wizytówce nie jest dostępna dla każdego. Oprócz szczęścia (Google zwykle testuje nowe narzędzia na losowej grupie użytkowników), konieczne jest także ustawienie odpowiedniej kategorii firmy, a konkretnie kategorii sklepu. Podczas zakładania wizytówki użytkownicy mogą wybrać branżę, w której działa dane przedsiębiorstwo – wpisując jej pierwsze słowa (lub fragment), podpowiadane są dostępne kategorie. Obecnie z opcji prezentowania produktów w wizytówce mogą korzystać wyłącznie sklepy.

Aby rozpocząć dodawanie produktów, wystarczy zalogować się do panelu Google Moja Firma i odszukać opcję „Produkty (beta)”.

dodaj-produkty-gmf

 

Asortyment przedstawiany jest w formie kolekcji, w których z kolei znajdują się poszczególne produkty. Na początku zatem konieczne jest utworzenie nowej kolekcji. Nadajemy jej nazwę oraz krótki opis – można wzorować się np. na treściach, które zamieszczone są na stronie sklepu internetowego.

W dalszej kolejności możliwe jest dodanie poszczególnych produktów do kolekcji. Dodać można nazwę, opis, zdjęcie oraz cenę – warto pamiętać, że obraz jest obowiązkowy i istnieje możliwość jego ewentualnego skadrowania.

dodawanie-produktu-gmf

 

Po dodaniu kilku produktów można zmienić ich kolejność wyświetlania w kolekcji. Dla użytkowników wyszukiwarki produkty będą widoczne w wizytówce Google Moja Firma – obecnie jednak funkcja ta jest dostępna jedynie na urządzeniach przenośnych (np. telefonach). Po wybraniu zakładki „Produkty”, wyświetlone zostaną stworzone przez nas wcześniej kolekcje, a po kliknięciu rozwiną się one, ujawniając poszczególne produkty.

Warto pamiętać, że nowa funkcja w wizytówce pozwala jedynie przedstawić wybrane produkty – po ich kliknięciu klient nie zostanie przeniesiony na stronę sklepu internetowego. Kto wie – być może niedługo Google również udostępni taką opcję? Tak czy inaczej nowa zakładka „Produkty” ta wydaje się być ciekawym rozwiązaniem i pozwala na jeszcze lepsze poznanie asortymentu danej firmy, bez konieczności odwiedzania jej witryny.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o narzędziu Google Moja Firma oraz o pozostałych funkcjach wizytówek, koniecznie przeczytaj poprzednie artykuły na ten temat.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *