Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Narzędzie do tworzenia oraz zarządzania reklamami w formie linków sponsorowanych w wyszukiwarce – Google AdWords – zostało niecały rok temu udostępnione wybranym użytkownikom w zupełnie odmienionej formie. Oprócz szaty graficznej narzędzie to zyskało także kilka dodatkowych funkcji. Obecnie nowy wygląd Google AdWords jest już dostępny dla wszystkich reklamodawców. Co nowego można w nim znaleźć?

 

Nowy wygląd Google AdWords dla wszystkich

Firma Google ogłosiła na swoim blogu, że narzędzie do zarządzania reklamami w wyszukiwarce zyskało nowy wygląd oraz dodatkowe funkcje i są one widoczne dla każdego użytkownika.

Po pierwszym zalogowaniu się do odmienionej usługi zauważyć można, że Google konsekwentnie wdraża we wszystkich swoich narzędziach oraz programach styl zwany „material design”, charakteryzujący się żywymi kolorami, prostotą, przejrzystością oraz ułożeniem poszczególnych elementów interfejsu, które daje wrażenie wielowymiarowej przestrzeni.

Źródło: materiały prasowe Google

Źródło: materiały prasowe Google

 

Tym, na co jednak najbardziej zwraca uwagę Google, to zdecydowane przyspieszenie działania narzędzia. Według właściciela wyszukiwarki jest ono o 20% bardziej responsywne. Oprócz zwiększonej szybkości zmieniło się też położenie elementów i wykresów, które pokazują najbardziej istotne informacje temat odbiorców reklam i ich zaangażowania.

 

Nowy wygląd, nowe funkcje

Sama zmiana szaty graficznej nie byłaby niczym zaskakującym, jednak to, co najbardziej powinno zainteresować osoby korzystające z Google AdWords jest fakt, że udostępnione zostały także nowe funkcje, dostępne wyłącznie w nowym wyglądzie.

Jedną z nich jest chociażby zakładka „Strony docelowe”, która pozwala dokonać analizy skuteczności landing page’y, na które kierują stworzone przez nas reklamy w wyszukiwarce. Statystyki pokazują zarówno liczbę kliknięć czy wyświetleń, ale także wskażą, które z nich są najbardziej przyjazne urządzeniom mobilnym.

O pozostałych nowościach można przeczytać na stronach pomocy Google, które z pewnością będą przydatne dla osób, które poczują się zagubione zmianami wdrożonymi w narzędziu AdWords.

Dla tych użytkowników Google przygotowało również krótki poradnik, który wyświetlany jest po pierwszym uruchomieniu AdWords w odmienionym wyglądzie.

nowy wygląd google adwords

 

Samouczek pozwala na szybkie rozeznanie się w nowościach oraz ułatwia nawigację po nowym menu.

google adwords

 

Nowy wygląd Google AdWords jest nadal w fazie testów, dlatego też użytkownicy przyzwyczajeni do wcześniejszego interfejsu mają możliwość jego przywrócenia, poprzez kliknięcie trzech kropek w prawym górnym rogu:

google adwords powrót do poprzedniego wyglądu

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *