Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn4Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 3 votes.
Please wait...

Budowanie sieci kontaktów na LinkedIn to czasochłonne zadanie, zwłaszcza jeśli chcemy dotrzeć do większej liczby osób. W dzisiejszym odcinku eMarketing TV z serii Narzędzia eMarketingu przedstawiamy niezwykle funkcjonalną stronę, która oprócz tego, że ułatwi tworzenie listy kontaktów biznesowych, to także znacznie zautomatyzuje niektóre czynności. Zapraszamy do oglądania!

 

LinkedIn w biznesie

logo-linkedin

 

Uruchomiony w 2003 roku serwis LinkedIn to coś więcej niż portal społecznościowy. To, czym najbardziej odróżnia się od Facebooka, to jego przeznaczenie – LinkedIn to portal zawodowy, służy do nawiązywania kontaktów biznesowo-zawodowych. Z serwisu korzystają także osoby poszukujące pracy oraz ci, których duże firmy zatrudniają do wyszukiwania wartościowych pracowników. LinkedIn w końcu stanowić może doskonałą platformę do oferowania swoich usług lub produktów innym firmom. W jaki sposób?

 

Sieć kontaktów biznesowych

Jak już wspomnieliśmy, użytkownicy portalu LinkedIn to zarówno osoby aktywnie poszukujące pracy, jak i pracownicy różnych firm. W serwisie znajdziemy również osoby decyzyjne, piastujących wysokie stanowiska – kierowników, menedżerów, a nawet prezesów wielkich przedsiębiorstw. Wszelkie tradycyjne próby kontaktu z takimi osobami zazwyczaj nie sprawdzają się – mało nieefektywne są próby kontaktu telefonicznego bądź e-mailowego. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku próby nawiązania kontaktu z osobami decyzyjnymi przez LinkedIn – ludzie tacy bardzo chętnie wpuszczają innych do swoich sieci kontaktów. Dlaczego? Ponieważ nie udostępniają przy tym żadnych swoich prywatnych informacji, gdyż LinkedIn to portal nastawiony na typowo zawodowe kontakty.

 

Zalety networkingu

Skoro wiemy już, że LinkedIn pozwala na budowanie sieci kontaktów biznesowych (zwanych też networkingiem), to warto zastanowić się, co tak naprawdę dają one przedsiębiorstwom. Wymieńmy pokrótce zalety takiego działania:

  • większa widoczność na rynku;
  • szybkie i tanie szukanie klientów i partnerów;
  • budowanie sieci kontaktów godnych zaufania
  • zwiększona wiarygodność biznesu.

Warto więc zainteresować się tą strategią, jednak w przypadku kiedy chcemy dotrzeć ze swoimi produktami do innych firm lub zainspirować osoby decyzyjne do skorzystania z naszych usług, to okazać się może, że wyszukiwanie takich osób i pisanie do każdego z osobna wiadomości może być niezwykle czasochłonne. Czy jest sposób, by działania takie ułatwić lub nawet… zautomatyzować?

 

Linkedeep – jak szybko budować sieć kontaktów

Dostępne na stronie linkedeep.com narzędzie jest bardzo proste w obsłudze. Po połączeniu go ze swoim kontem LinkedIn zyskujemy możliwość wyszukiwania użytkowników tego portalu po różnych słowach kluczowych. Załóżmy, że chcemy dotrzeć do prezesów firm na terenie Warszawy.

 

Narzędzie to daje możliwość nie tylko wyszukiwania po słowie kluczowym (jak np. nazwa stanowiska), ale również możliwe jest ograniczenie się do konkretnego miasta lub nawet gałęzi przemysłu. Oto jak prezentuje się lista wyników prezesów poznańskich firm:

lista-osob-min

 

Wysyłanie do każdego kontaktu osobnej wiadomości zajęło by naprawdę sporo czasu. Jednak narzędzie Linkedeep umożliwia skontaktowanie się ze wszystkimi widocznymi osobami jednocześnie! Po kliknięciu „Connect with all” do każdej osoby jest wysyłana wiadomość, którą wcześniej stworzyliśmy. Program pozwala na wykreowanie takiej wiadomości, która w pewnym stopniu będzie spersonalizowana.

 

Automatyzacja w narzędziu Linkedeep sięga tego stopnia, że nie jest konieczna ręczna zmiana imienia w każdej wiadomości. Wystarczy podczas tworzenia ogólnego wzorca skorzystać ze znacznika „@firstName”, a program sam wstawi w to miejsce imię osoby, do której wysłana będzie wiadomość.

Widać zatem, że Linkedeep to nie tylko bardzo intuicyjne narzędzie, ale również sposób na skuteczny kontakt z wieloma osobami decyzyjnymi, które potencjalnie mogą być chętne do skorzystania z produktów lub usług naszej firmy.

Pozostałe narzędzia usprawniające Twoją pracę poznasz w każdą środę o godzinie 14:00 – właśnie wtedy obejrzysz na żywo kolejny odcinek Narzędzi eMarketingu w eMarketing TV. Natomiast w piątki o tej samej godzinie zaprezentujemy strategie, dzięki którym Twój internetowy biznes będzie rósł w siłę. Zapraszamy!

 

Śledź eMarketing.pl na LinkedIn i bądź na bieżąco!

Zapraszam też do kontaktu na www.kordeczka.pl i na moim profilu na Facebooku.

Rating: 10.0. From 3 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn4Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Grzegorz Kordeczka

Grzegorz Kordeczka


DOŚWIADCZENIE
Od 2005 roku wdraża odważne strategie eMarketingu i konsultuje ich efektywność. Uczy, przewiduje i inspiruje przedsiębiorców do realizacji marzeń biznesowych przy wykorzystaniu narzędzi marketingu internetowego.

PRACOWAŁ DLA:
Pracował m.in. dla: ENEA, OSRAM, CURVER, MEDIA EXPERT i MIASTO POZNAŃ. Wulkan pomysłów i pogromca porażki.

EDUKCJA
Wykłada na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Ekonomicznym oraz Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Jeden komentarz

  1. Udzielacie bardzo wartościowych wskazówek, będziemy śledzić na bieżąco.

    Pzdr

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *