Użytkownicy wyszukiwarki Google mogą zostawić swoją opinie na temat lokalnego biznesu w wizytówce Google Moja Firma – niezależnie od tego, czy jest ona pozytywna, czy negatywna. Właściciele mogą na te recenzje odpowiadać, jednak dotychczas ich autorzy nie byli o tym fakcie informowani. Teraz ma się to zmienić.

 

Recenzje w Google Moja Firma

Aby możliwe było napisanie recenzji w wizytówce firmy w wyszukiwarce, użytkownik musi być zalogowany na swoim koncie Google – sprawia to, że opinia taka staje się o wiele bardziej wiarygodna (jest podpisana imieniem oraz nazwiskiem) i zmniejsza prawdopodobieństwo spamu.

Recenzja składa się z oceny (w skali od 1 do 5), opisu oraz opcjonalnie – zdjęcia. Wszystkie opinie po pozytywnym zweryfikowaniu są publiczne, a właściciel firmy nie ma możliwości ich usunięcia, chyba że naruszają one wytyczne Google.

opinia-gmf

 

Niezależnie od tego jakie doświadczenia ma użytkownik z daną firmą, jej właściciel ma jednak możliwość odpowiedzi na recenzje. Również są one publiczne, a dodatkowo oznaczone etykietą „Odpowiedź właściciela”.

odpowiedz-gmf

 

Wskazane jest, aby odpowiadać na każdą recenzję, którą napiszą użytkownicy. Buduje to zaufanie do firmy oraz relacje z klientami, a w niektórych przypadkach pozwala obronić się przed nieprawdziwymi opiniami.

 

Powiadomienia o odpowiedzi firmy na recenzje

Użytkownik, który zdecydował się na napisanie opinii o firmie, dotychczas nie otrzymywał informacji zwrotnej. Ogłoszona niedawno przez Google zmiana sprawia, że teraz użytkownicy otrzymają powiadomienie na skrzynkę mailową w momencie kiedy właściciel zamieści swoją odpowiedź.

Świadomość tego, że klient prawdopodobnie zapozna się z informacją zwrotną stanowi dodatkową motywację do tego, aby na bieżąco odpowiadać na recenzje – dziękować za pozytywne opinie lub próbować rozwiązać wszelkie problemy, z którymi spotkali się klienci. Dodatkowo fakt, że użytkownik otrzyma powiadomienie może powstrzymać niektórych właścicieli przed napisaniem nieuprzejmej, nacechowanej negatywnymi emocjami – i tym samym nieprofesjonalnej – odpowiedzi.

 

4 odpowiedzi

  1. Problemem GMF jest to, że można pisac fejkowe opinie i G nic z tym nei zrobi i nei robi. Można obsmarować komus konto równo a Gugiel nie zareaguje – brak ejst mechanizmów kontrolnych niestety.

    1. Dlatego zawsze należy odpowiadać na recenzje – nawet te najbardziej negatywne – i odnieść się do faktów 🙂 Fakt, jest niska szansa, że taką opinie uda się usunąć, jednak potencjalny klient który zobaczy naszą odpowiedź będzie wiedział, że „fejkowa” recenzja ma niewiele wspólnego z prawdą.

  2. Tak czy tak znajdzie się masa spamerskich opinii. Wystarczy, że coś komuś się nie podoba i od razu w google szuka nazwy firmy. Przynajmniej teraz piszący opinie dostanie informację zwrotną, którą może wziąć pod uwagę i ewentualnie nawet usunąć negatywną opinię lub dać więcej gwiazdek widząc, że właściciel bierze sobie do serca opinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *