Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Użytkownicy wyszukiwarki Google mogą zostawić swoją opinie na temat lokalnego biznesu w wizytówce Google Moja Firma – niezależnie od tego, czy jest ona pozytywna, czy negatywna. Właściciele mogą na te recenzje odpowiadać, jednak dotychczas ich autorzy nie byli o tym fakcie informowani. Teraz ma się to zmienić.

 

Recenzje w Google Moja Firma

Aby możliwe było napisanie recenzji w wizytówce firmy w wyszukiwarce, użytkownik musi być zalogowany na swoim koncie Google – sprawia to, że opinia taka staje się o wiele bardziej wiarygodna (jest podpisana imieniem oraz nazwiskiem) i zmniejsza prawdopodobieństwo spamu.

Recenzja składa się z oceny (w skali od 1 do 5), opisu oraz opcjonalnie – zdjęcia. Wszystkie opinie po pozytywnym zweryfikowaniu są publiczne, a właściciel firmy nie ma możliwości ich usunięcia, chyba że naruszają one wytyczne Google.

opinia-gmf

 

Niezależnie od tego jakie doświadczenia ma użytkownik z daną firmą, jej właściciel ma jednak możliwość odpowiedzi na recenzje. Również są one publiczne, a dodatkowo oznaczone etykietą „Odpowiedź właściciela”.

odpowiedz-gmf

 

Wskazane jest, aby odpowiadać na każdą recenzję, którą napiszą użytkownicy. Buduje to zaufanie do firmy oraz relacje z klientami, a w niektórych przypadkach pozwala obronić się przed nieprawdziwymi opiniami.

 

Powiadomienia o odpowiedzi firmy na recenzje

Użytkownik, który zdecydował się na napisanie opinii o firmie, dotychczas nie otrzymywał informacji zwrotnej. Ogłoszona niedawno przez Google zmiana sprawia, że teraz użytkownicy otrzymają powiadomienie na skrzynkę mailową w momencie kiedy właściciel zamieści swoją odpowiedź.

Świadomość tego, że klient prawdopodobnie zapozna się z informacją zwrotną stanowi dodatkową motywację do tego, aby na bieżąco odpowiadać na recenzje – dziękować za pozytywne opinie lub próbować rozwiązać wszelkie problemy, z którymi spotkali się klienci. Dodatkowo fakt, że użytkownik otrzyma powiadomienie może powstrzymać niektórych właścicieli przed napisaniem nieuprzejmej, nacechowanej negatywnymi emocjami – i tym samym nieprofesjonalnej – odpowiedzi.

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

4 Comments

  1. Problemem GMF jest to, że można pisac fejkowe opinie i G nic z tym nei zrobi i nei robi. Można obsmarować komus konto równo a Gugiel nie zareaguje – brak ejst mechanizmów kontrolnych niestety.

    Odpowiedz

    1. Redakcja eMarketing.pl

      Dlatego zawsze należy odpowiadać na recenzje – nawet te najbardziej negatywne – i odnieść się do faktów 🙂 Fakt, jest niska szansa, że taką opinie uda się usunąć, jednak potencjalny klient który zobaczy naszą odpowiedź będzie wiedział, że „fejkowa” recenzja ma niewiele wspólnego z prawdą.

      Odpowiedz

  2. Bardzo fajnie, że to wprowadzili. Będzie w końcu jakieś sprzężenie zwrotne.

    Odpowiedz

  3. Tak czy tak znajdzie się masa spamerskich opinii. Wystarczy, że coś komuś się nie podoba i od razu w google szuka nazwy firmy. Przynajmniej teraz piszący opinie dostanie informację zwrotną, którą może wziąć pod uwagę i ewentualnie nawet usunąć negatywną opinię lub dać więcej gwiazdek widząc, że właściciel bierze sobie do serca opinie.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *