Share on Facebook5Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

W jakim celu marketingowcy stosują ankiety? Formularze są szczególnie przydatne, jeśli chcemy zaangażować odbiorców oraz uzyskać od nich informację zwrotną na temat produktów lub usług. Ankiet można także użyć w celu przeprowadzenia badania marketingowego (np. przed wprowadzeniem nowości). Możliwości jest wiele, a w internecie dostępne są różne darmowe narzędzia do tworzenia ankiet, z których warto korzystać!

 

Formularze Google

Jak większość narzędzi firmy Google, również to jest całkowicie bezpłatne (nie posiada żadnych „planów”, zawierających dodatkowe funkcjonalności) i aby z niego skorzystać wystarczy posiadać konto Gmail.

Kreator ankiet od Google cechuje się niezwykłą prostotą i jego opanowanie nie powinno zająć dużo czasu. Podczas tworzenia formularza mamy do dyspozycji szereg różnych pytań – otwartych, wielokrotnego wyboru, list rozwijanych i innych.

google-forms-tworzenie-min

 

Możliwe jest także tworzenie logicznych połączeń, w których odpowiedź na dane pytanie determinuje to, jakie pytanie będzie wyświetlane następne. Warto o tym pamiętać, ponieważ większość narzędzi do tworzenia ankiet oferuje taką funkcję wyłącznie w planach płatnych.

Gotowe ankiety można wysyłać zarówno poprzez e-mail, udostępnić w mediach społecznościowych lub przesłać bezpośredni link do formularza.

Zbieranie oraz analizowanie danych odbywa się w osobnej zakładce, a dodatkowo istnieje możliwość automatycznego stworzenia arkusza – zapisywanego w Dokumentach Google – z udzielonymi przez ankietowanych odpowiedziami.

Oczywiście istnieje także możliwość modyfikacji wyglądy ankiety – od nadania jej różnych kolorów, po dodanie zdjęć, znaków firmowych i innych.

 

Interankiety.pl

Serwis ten oferuje plany płatne – zawierające dodatkowe możliwości edycji ankiet, np. pytania warunkowe – ale w wersji darmowej jest również niezwykle użyteczny.

Proces tworzenia formularzy odbywa się na zasadzie „przeciągnij i upuść”, a do wyboru są 24 typy pytań – od podstawowych (otwarte, zamknięte) po bardziej zaawansowane („oceń prawdopodobieństwo polecania produktu znajomemu w skali 1-10”).

interankiety-min

 

Interankiety.pl pozwala także na zmianę wyglądu formularza – od kolorów poprzez obraz w tle i krój czcionki.

Raporty z ankiety mogą być zapisane w formacie PDF, CSV lub XLS. W ramach darmowego konta użytkownik może stworzyć nielimitowaną liczbę formularzy i otrzymuje na nie 1GB przestrzeni dyskowej.

 

Typeform

To darmowe narzędzie do tworzenia ankiet wyróżnia się przede wszystkim od strony wizualnej. Tworzone w Typeform formularze są minimalistyczne i przyjemne dla oka.

Formularz może być stworzony od postaw lub można wybrać jeden z gotowych szablonów. Sam proces kreowania ankiety odbywa się na zasadzie „przeciągnij i upuść”.

typeform-edycja-min

 

Ciekawostką jest tutaj opcja – dostępna nawet w bezpłatnym planie – dodawania zmiennych, których zawartość będzie uzależniona od odpowiedzi udzielonej na poprzednie pytanie. Np. ankietowany może podać w pierwszym kroku swoje imię i będzie ono wyświetlane także przy innych pytaniach.

typeform-imie-min

 

Typeform udostępnia też wiele gotowych szablonów ankiet. Wszystkie one są co prawda w języku angielskim, jednak można z łatwością edytować wszystkie elementy gotowych formularzy i dostosować je do swoich potrzeb.

Drugą interesującą rzeczą jest fakt, że do tworzenia ankiet na stronie Typeform nie trzeba zakładać konta – o ile cały czas będziemy pracować na jednym komputerze. W przeciwnym wypadku zalecana jest rejestracja w serwisie.

Oczywiście Typeform także pozwala na zmianę wyglądu ankiety – dostępnych jest szereg gotowych szablonów kolorystycznych.

 

Survio

Darmowe narzędzie Survio pozwala tworzyć ankiety od podstaw lub wykorzystać gotowe szablony. Plan bezpłatny oferuje nieograniczoną liczbę ankiet, jednak istnieje limit 100 odpowiedzi na miesiąc.

Warto pamiętać, że gotowe szablony są co prawda w języku polskim, jednak są one tłumaczone automatycznie, przez co wskazane jest uprzednie edytowanie ich treści.

survio-szablon-min

 

Survio oferuje gotowe szablony, zmieniające wygląd ankiety, jednak użytkownik nie ma wielu możliwości ich edycji – możliwa jest jedynie zmiana tła.

 

Podsumowanie

To tylko niektóre darmowe narzędzia do tworzenia ankiet. W sieci jest dostępnych wiele innych stron, które pozwalają stworzyć własne formularze. Warto na początku zadać sobie pytanie, jak bardzo wielu zaawansowanych funkcji potrzebujemy w swojej ankiecie i na tej podstawie wybrać odpowiednie narzędzie.

Na koniec warto wspomnieć, że ankiety stworzone za pomocą wyżej wymienionych narzędzi są responsywne, a więc dopasowują się do ekranów telefonów komórkowych i innych urządzeń mobilnych.

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook5Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *