Share on Facebook12Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 3 votes.
Please wait...

Facebook planuje wprowadzić w Aktualnościach funkcję, powodującą częstsze wyświetlanie wpisów zawierających linki do stron, które wczytują się szybciej. Czy należy spodziewać się drastycznych zmian pozycji wpisów na Facebooku?

 

Szybkość wczytywania stron ma znaczenie

Coraz częściej słyszy się o tym, że duża część użytkowników Internetu korzysta z urządzeń mobilnych. Wiele firm jest świadomych tego faktu i stale usprawnia swoje usługi lub strony pod kątem telefonów komórkowych. Jak się okazuje – działania te opłacają się, ponieważ od dłuższego czasu słyszymy o pomyśle firmy Google na wprowadzenie tak zwanego indeksu mobile-first (więcej o nim przeczytać można w tym miejscu). Premiować ma on wyższymi pozycjami w wyszukiwarce strony, które są przyjazne urządzeniom mobilnym.

Podobny mechanizm planuje wprowadzić również Facebook. Portal społecznościowy oficjalnie o zmianach w algorytmie wyświetlania wpisów w Aktualnościach poinformował na swoim blogu w tym miejscu.

szybkosc-wczytywania-cyt-min

 

We wspomnianym wpisie, portal społecznościowy zauważa jedną rzecz – szybkość wczytywania stron ma ogromne znaczenie. Zgodnie z informacją przekazaną przez Facebooka, niemal 40% użytkowników decyduje się opuścić witrynę, jeśli jej czas ładowania przekracza 3 sekundy.

W ciągu najbliższych miesięcy należy się zatem spodziewać, że użytkownicy korzystający z Facebooka będą mogli widzieć w Aktualnościach więcej wpisów, zawierających odnośnik do strony, która szybko i sprawnie się wczytuje. Jak zaznacza portal społecznościowy – planowany algorytm uwzględni kilka czynników, jak np. aktualna prędkość połączenia, z którego korzysta użytkownik.

W jaki sposób wpłynie do na strony, do których prowadzą linki w udostępnianych wpisach? Serwis społecznościowy twierdzi, że nie zauważą one drastycznych zmian pozycji wpisów w Aktualnościach. Jedynie witryny, które istotnie wczytują się bardzo długo, mogą zostać „dotknięte” tą zmianą, przez co wpisy kierujące na takie strony będą rzadziej widoczne w Aktualnościach użytkowników.

 

Co ma wpływ na szybkość wczytywania stron?

Facebook przygotował przy okazji zestaw dobrych praktyk, które warto zastosować na swojej stronie, aby upewnić się, że będzie się ona wczytywać szybko. Z poradami można zapoznać się na blogu portalu społecznościowego, lecz są one dostępne wyłącznie w języku angielskim. Podobny temat poruszaliśmy również na eMarekting.pl w tym miejscu.

Warto skorzystać z wymienionych tam narzędzi i przekonać się, jakie elementy witryny ją spowalniają, a następnie wprowadzić odpowiednie zmiany. Powodem mogą być na przykład nieskompresowanie zdjęcia. Więcej o tym, jak przygotować obrazy przed publikacją na stronie można przeczytać tutaj.

 

Rating: 10.0. From 3 votes.
Please wait...
Share on Facebook12Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *