Share on Facebook16Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...

Na blogu firmy Google pojawił się wpis, w którym właściciel wyszukiwarki informuje o podjęciu współpracy z ponad 40 operatorami sieci komórkowych na całym świecie, w celu wdrożenia nowego formatu wiadomości tekstowych – RCS (z ang. Rich Communication Services) – we wszystkich telefonach z systemem Android. Co wyróżnia ten format na tle wszechobecnych SMS-ów?

 

Wiadomości bogatsze w treści

Obecnie coraz więcej firm komunikuje się ze swoimi klientami przy pomocy komunikatorów takich jak np. Messenger. Pozwalają one na znacznie więcej w kwestii zawartości przesyłanych wiadomości – mogą to być filmy, zdjęcia wysokiej jakości, linki, a sama rozmowa może być prowadzona w zautomatyzowany sposób (przy użyciu bota).

Część firm korzysta również z marketingu SMS-owego, jednak ograniczenia tego standardu powodują, że w wielu obszarach jest on znacznie mniej użyteczny. SMS-u wygrywają jednak pod jednym względem – prostotą użytkowania. Aby wysłać lub odebrać taką wiadomość nie trzeba zakładać osobnego konta, instalować dodatkowych aplikacji – wystarczy telefon z wykupioną usługą operatora komórkowego.

Właśnie dlatego Google tak bardzo stara się, aby standard SMS został wkrótce zastąpiony znacznie bardziej funkcjonalnym RCS. Pozwala na wysyłkę bogatych w treści wiadomości, a do obsługi wymagany jest jedynie telefon.

Właściciel wyszukiwarki w ramach współpracy z operatorami oferuje im swoje rozwiązanie technologiczne umożliwiające wysyłkę wiadomości w standardzie RCS. Dodatkowo na każdym smartfonie z oferty operatora ma być domyślnie zainstalowania aplikacja służąca do wymiany wiadomości tekstowych od Google o nazwie „Wiadomości na Androida”.

W rozpowszechnieniu standardu RCS pomóc ma też fakt, że wspierająca go aplikacja od Google ma docelowo być instalowana w każdym nowym urządzeniu z systemem Android, które trafi na rynek.

rcs

Przykłady zastosowania standardu RCS. Źródło: Google

 

Na co pozwala standard RCS?

  • działa bez połączenia z Wi-Fi lub mobilnym internetem – usługa opiera się na standardzie GSM, zupełnie jak SMS-y;
  • przesyłanie plików w wysokiej jakości (o wadze nawet do 10 MB);
  • prowadzenie rozmów grupowych (czat);
  • udostępnianie lokalizacji;
  • rozmowy wideo;
  • funkcje te nie wymagają instalowania kolejnej aplikacji – dostępne są domyślnie w telefonie.

Kiedy skorzystamy z nowego standardu w Polsce? To zależy od tego, jak potoczą się rozmowy krajowych operatorów z Google oraz tego, czy klienci będą zainteresowani nową usługą.

 

Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook16Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

2 Comments

  1. Rozwiązanie wydaje się ciekawe i realne do wprowadzenia. Pozostaje tylko czekać czy faktycznie przyjmie się i w Polsce.

    Odpowiedz

  2. Jak będzie wprowadzone na każdym smartphonie z Androidem to i w Polsce też będzie. Zakładając że operatorzy w Europie zgodzą się na to.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *