Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Coraz więcej firm rozszerza swoje aplikacje o narzędzia do udostępniania lokalizacji – jakiś czas temu funkcję taką dodała firma Google do swoich Map (o czym wspomnieliśmy tutaj), a niedawno podobne rozwiązanie znalazło się w aplikacji Messenger firmy Facebook. Również Twitter nie pozostaje w tyle i udostępnia podobną funkcjonalność dla firm, które prowadzą na tym portalu swoje profile. Na czym dokładnie polega ta nowość na Twitterze?

 

Nowość na Twitterze – udostępnienie lokalizacji użytkownika

Nowa funkcjonalność wprowadzona przez Twittera w swojej aplikacji mobilnej z pewnością przydatna będzie dla firm, które posiadają wiele stacjonarnych placówek. Dlaczego? Ponieważ dzięki niej firmy będą mogły podpowiedzieć użytkownikom – na podstawie ich obecnej lokalizacji – gdzie znajduje się najbliższy punkt sklepu lub restauracji.

Testowo wprowadzona nowość na Twitterze jest już wykorzystywana przez jedną z sieci amerykańskich restauracji – jak wygląda to w praktyce? Poniżej przedstawiona jest przykładowa „rozmowa” klienta z automatem (botem) działającym na profilu restauracji. Użytkownik oczywiście sam decyduje o tym, czy chce udostępnić swoją lokalizację firmie – nie ma tutaj mowy o naruszeniu prywatności. Wystarczy wybrać przycisk „Share location”:

udostepnianie-lokalizacji-min

 

Dodatkowo w przypadku tej restauracji użytkownicy będą mogli z poziomu aplikacji złożyć również zamówienie w wybranym przez siebie miejscu.

Dzięki temu, ze użytkownik może udostępnić marce swoją aktualną lokalizację, firma może zaoferować mu o wiele bardziej dopasowane usługi. Funkcjonalność ta jest zatem bardzo przydatna dla przedsiębiorstw, które posiadają swoje stacjonarne punkty. W jaki jeszcze sposób przedsiębiorstwa wykorzystają możliwość udostępniania przez użytkowników swojej lokalizacji? Należy cierpliwie czekać na jej upowszechnienie.

Nowa funkcja na Twitterze jest obecnie w fazie testów i wszystkie firmy chcące z niej skorzystać mogą zgłosić swoje zainteresowanie poprzez wypełnienie formularza dostępnego na tej stronie.

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *