Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Coraz więcej firm rozszerza swoje aplikacje o narzędzia do udostępniania lokalizacji – jakiś czas temu funkcję taką dodała firma Google do swoich Map (o czym wspomnieliśmy tutaj), a niedawno podobne rozwiązanie znalazło się w aplikacji Messenger firmy Facebook. Również Twitter nie pozostaje w tyle i udostępnia podobną funkcjonalność dla firm, które prowadzą na tym portalu swoje profile. Na czym dokładnie polega ta nowość na Twitterze?

 

Nowość na Twitterze – udostępnienie lokalizacji użytkownika

Nowa funkcjonalność wprowadzona przez Twittera w swojej aplikacji mobilnej z pewnością przydatna będzie dla firm, które posiadają wiele stacjonarnych placówek. Dlaczego? Ponieważ dzięki niej firmy będą mogły podpowiedzieć użytkownikom – na podstawie ich obecnej lokalizacji – gdzie znajduje się najbliższy punkt sklepu lub restauracji.

Testowo wprowadzona nowość na Twitterze jest już wykorzystywana przez jedną z sieci amerykańskich restauracji – jak wygląda to w praktyce? Poniżej przedstawiona jest przykładowa „rozmowa” klienta z automatem (botem) działającym na profilu restauracji. Użytkownik oczywiście sam decyduje o tym, czy chce udostępnić swoją lokalizację firmie – nie ma tutaj mowy o naruszeniu prywatności. Wystarczy wybrać przycisk „Share location”:

udostepnianie-lokalizacji-min

 

Dodatkowo w przypadku tej restauracji użytkownicy będą mogli z poziomu aplikacji złożyć również zamówienie w wybranym przez siebie miejscu.

Dzięki temu, ze użytkownik może udostępnić marce swoją aktualną lokalizację, firma może zaoferować mu o wiele bardziej dopasowane usługi. Funkcjonalność ta jest zatem bardzo przydatna dla przedsiębiorstw, które posiadają swoje stacjonarne punkty. W jaki jeszcze sposób przedsiębiorstwa wykorzystają możliwość udostępniania przez użytkowników swojej lokalizacji? Należy cierpliwie czekać na jej upowszechnienie.

Nowa funkcja na Twitterze jest obecnie w fazie testów i wszystkie firmy chcące z niej skorzystać mogą zgłosić swoje zainteresowanie poprzez wypełnienie formularza dostępnego na tej stronie.

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *