Share on Facebook34Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn9Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...

Jak sprawić, by klienci czytali przesyłane przez firmy wiadomości? Przy wysokiej obecnie konkurencji ważne jest, by wiedzieć jak zwiększyć wskaźnik otwarć wiadomości e-mail, ponieważ nie wszystkie komunikaty wysłane do klientów są przez nich czytane. To smutna prawda, jednak faktem jest, że przejrzenie wszystkich wiadomości to niezwykle czasochłonne zajęcie i użytkownicy „filtrują” e-maile na ważne i mniej ważne lub takie, które są warte przeczytania albo nadające się do kosza.

Jak zatem wyróżnić swoją wiadomość, tak aby odbiorca chciał ją otworzyć? Przedstawiamy kilka prostych metod na to, aby zwiększyć wskaźnik otwarć wiadomości e-mail.

 

Temat wiadomości

To pierwsza rzecz, którą widzi odbiorca e-maila, dlatego niezwykle ważne jest, aby temat zachęcał do dalszej lektury. Konieczne jest stworzenie takiego tematu, który dostosowany będzie do grupy odbiorczej i naszych relacji z nią. Zatem nie pozostaje nic innego, jak testowanie różnych wariantów i sprawdzanie, jakiego rodzaju tematy zwiększają wskaźnik otwarć wiadomości e-mail.

Warto pamiętać, aby temat e-maila nie był za długi. Nie tylko dlatego, aby odbiorca mógł go szybciej przeczytać i zdecydować, czy treść będzie dla niego interesująca. Istotnym powodem jest również fakt, że coraz więcej e-maili jest otwieranych na urządzeniach mobilnych, gdzie długie tematy mogą się nie zmieścić na ekranie. Dobrą praktyką jest zatem pisanie tematu, który nie przekracza 30 znaków.

 

Sprecyzowany nadawca wiadomości e-mail

Jeśli klient zauważy w swojej skrzynce odbiorczej wiadomość od anonimowej firmy, istnieje mała szansa, że taki e-mail będzie otwarty. Dlatego lepiej w polu „Od” wpisać imię konkretnej osoby wysyłającej wiadomość. Ponownie należy przetestować różne kombinacje – imię i nazwisko adresata, samo imię lub obie te informacje wraz z nazwą przedsiębiorstwa. Co ważne – jeśli już zdecydujemy się na to, co wpisujemy w polu nadawca, należy konsekwentnie się do tego stosować w każdej następnej wiadomości.

Warto też zadbać o to, aby w polu nadawcy znajdował się adres z firmowej domeny, zamiast tych darmowych. Nie tylko wzmacnia to wiarygodność takiej wiadomości (a więc zwiększa wskaźnik otwarć), ale również zmniejsza to ryzyko, że e-mail wysłany z darmowej domeny trafi do folderu ze spamem.

 

Preheader

Zaraz po temacie, odbiorca e-maila widzi fragment treści, który nazywany jest właśnie „preheader”. Ten niewielki wycinek tekstu również może przyczynić się do zwiększenia wskaźnika otwarć wiadomości e-mail. Tworząc newslettery wysyłane do użytkowników warto zadbać o to, aby tekst preheadera był napisany w taki sposób, aby zachęcić klienta do dalszej lektury (czyli otwarcia wiadomości). Z racji tego, że długość preheadera jest ograniczona, należy najważniejsze argumenty zachęcające do otwarcia wiadomości zamieścić na samym początku.

 

Presja czasu

Jeśli odbiorca nie otworzy wiadomości krótko po jej otrzymaniu, istnieje mała szansa, że zrobi to później. Warto więc zastosować pewien zabieg, dzięki któremu znacznie zwiększy się wskaźnik otwarć wiadomości e-mail.

Zamieść w temacie informacje o ograniczonej czasowo promocji lub o tym, że trwa ona tylko dziś w określonych godzinach. Odbiorca pod presją czasu z pewnością będzie chciał poznać szczegóły i otworzy e-mail, aby przeczytać go do końca.

 

Personalizacja wiadomości e-mail

Dobrym sposobem na to, jak zwiększyć wskaźnik otwarć wiadomości e-mail jest ich personalizacja. Podstawowym sposobem na spersonalizowanie wiadomości marketingowej jest wstawienie w jej temacie lub treści imienia odbiorcy. Z tą metodą należy jednak uważać.

Przede wszystkim nie sprawdza się ona w przypadku każdego przedsiębiorstwa i należy bardzo uważnie stosować personalizacje e-maila poprzez dodanie imienia odbiorcy. Najlepiej takie wiadomości wysyłać do wieloletnich klientów firmy lub sklepu internetowego. Jeśli e-maile marketingowe przesyłamy sporadycznie, aby poinformować np. o nowych produktach, lepiej stosować formę bezosobową.

Kiedy myślimy o personalizacji wiadomości e-mail, zamiast imienia powinniśmy skupić się na dostosowaniu treści do potrzeb klienta. Zatem już w temacie wiadomości powinna znaleźć się informacja np. o produktach, które go interesują. Dzięki temu znacznie zwiększa się szansa, że klient otworzy taką wiadomość.

Obejrzyj wywiad z Michałem Leszczyńskim z firmy GetResposne, a dowiesz się więcej na temat personalizacji komunikatów wysyłanych do klientów przy pomocy narzędzi do automatyzacji marketingu:

 

Czas wysyłki wiadomości marketingowych

Aby zwiększyć wskaźnik otwarć wiadomości e-mail, należy również zwrócić uwagę na to, kiedy są one wysyłane. Zwykle wszelkie komunikaty reklamowe – np. informujące o promocji w sklepie – są wysyłane do wszystkich klientów w tym samym czasie. Jeśli jednak firma może sobie na to pozwolić, to lepszym sposobem jest zastosowanie automatyzacji marketingu i analiza zachowania każdego klienta z osobna na stronie internetowej. Dzięki temu pora wysyłki wiadomości marketingowych będzie indywidualnie dopasowana do każdego użytkownika, a to zwiększy szansę, że e-mail będzie przez niego otwarty i przeczytany.

 

Nie pozwól, by wiadomość znalazła się w folderze SPAM

Filtry anty-spamowe w programach pocztowych bardzo skutecznie odsiewają wiadomości wartościowe od tych, których użytkownik nie chce lub nie powinien otrzymać. Aby zatem uniknąć sytuacji, w której komunikaty wysyłane do klientów lądują w folderze SPAM warto wiedzieć w jaki sposób pisać takie wiadomości.

Przede wszystkim należy unikać słów typu „za darmo” lub innych wskazujących na nachalną reklamę. Dobrze jest także stosować ograniczoną liczbę odnośników do różnych stron – takie elementy wiadomości sprawiają, że e-mail częściej trafia do folderu SPAM, a na końcu do kosza.

Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook34Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn9Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. Tak naprawdę nie podałeś nic, co mogłoby współczynnik otwarć zwiększyć. Każda osoba, która ma pojęcie o marketingu, to wie. Nie popierasz niczego testami, nie napisałeś, jaki tytuł lepiej konwertuje, jakich zdań w tytułach używać. Lanie wody, nie ma tu faktów. Żadnych testów A/B, nic.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *