Share on Facebook11Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...

Niemal połowa polskich konsumentów przegląda i kupuje świąteczne prezenty online – takie dane wynikają z badania przeprowadzonego przez firmę Darkony. Sytuację tę powinny wykorzystać sklepy internetowe, które w tym czasie mogą znacząco zwiększyć swoją sprzedaż.

Kluczem do sukcesu jest skuteczne dotarcie z ofertą do klienta. Czy w okresie świątecznym, kiedy wysyłka maili reklamowych jest większa niż zwykle, jest to w ogóle możliwe? Jakich kanałów komunikacji należy użyć?

 

Przygotuj ofertę świąteczną z odpowiednim wyprzedzeniem!

Firma Deloitte szacuje, że w tym roku Polacy na święta przeznaczą około 1100 zł. Wiedza ta szczególnie powinna zainteresować właścicieli sklepów internetowych, którzy z pewnością liczą na to, że część z tej kwoty zostanie wydana właśnie u nich.

kiedy-klienci-robia-swiateczne-zakupy

Źródło: Poradnik „Jak uniknąć problemów z mailingiem w okresie świąt?”

 

W okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia eSklepy nie próżnują i zwiększają swoje nakłady w reklamę. Widoczne jest to zwłaszcza w okolicach tak zwanego Czarnego Piątku (z ang. Black Friday), czyli „święta wyprzedaży”, organizowanego na kilka tygodni przed Wigilią, kiedy to sklepy zarówno stacjonarne oraz internetowe organizują szereg promocji dla klientów i notują rekordowe wyniki finansowe. Choć jest to święto tradycyjnie obchodzone w Stanach Zjednoczonych, zostało ono pozytywnie przyjęte także w innych krajach – również w Polsce.

Będąc właścicielem sklepu internetowego nie wolno przegapić Czarnego Piątku i podsycać zainteresowanie klientów, informując ich o swojej wyjątkowej ofercie. Do tego celu można wykorzystać zarówno media społecznościowe jak i wiadomości e-mail.

 

Czy newsletter jest skuteczny?

Wysyłka oferty sklepu internetowego mailem niesie ze sobą wiele korzyści. Pomijając fakt, że jest to najbardziej popularna forma komunikacji, a adres e-mail posiada niemal każdy internauta (bez niego często niemożliwe jest zrobienie zakupów w eSklepie), to dodatkowo wiadomość taka może być wysłana bezpośrednio do sprecyzowanej grupy odbiorców, a oprócz tego – można ją spersonalizować.

popularnosc-kanalow-kom

Źródło: Poradnik „Jak uniknąć problemów z mailingiem w okresie świąt?”

 

Jednak sama treść nie wystarczy, aby odbiorca chciał otworzyć maila. Aspektem, o którym zapomina wielu właścicieli sklepów internetowych są kwestie techniczne wysyłki newslettera. To właśnie ten element wpływa na to, jak skuteczna będzie dostarczalność wiadomości i czy nie wylądują one w folderze SPAM, gdzie nie mają nawet szansy trafić do adresata.

Jak zatem zadbać o prawidłową wysyłkę maili z ofertą? Informacji na ten temat warto zasięgnąć od specjalistów, dlatego zachęcamy do zapoznania się z darmowym materiałem „Jak uniknąć problemów z mailingiem w okresie świąt?” przygotowanym przez ekspertów z EmailLabs we współpracy z firmą REDLINK.

Bezpłatny ebook zawiera informacje o tym:

  • jak wykorzystać komunikację e-mailową przed świętami;
  • w jaki sposób zwiększyć dostarczalność e-maili;
  • jak przygotować skuteczny newsletter na święta;
  • jak powiększyć bazę kontaktów przed świętami;
  • jak zwiększyć wartość koszyka w sklepie internetowym przy pomocy maili transakcyjnych.

Darmowy poradnik można znaleźć na stronie EmailLabs.

 

Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook11Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. Na przykładzie Czarnego Piątku można zauważyć, że teraz już oferty promocyjne oferuje się nawet na kilka dni przed czarnym piątkiem. Przykładem niech będzie chociażby Amazon i eBay z jego % rabatami

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *