Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...

Jakie są zachowania zakupowe polskich konsumentów w sklepach internetowych? Jakich urządzeń najchętniej używają oni do zakupów i jakie towary najczęściej są kupowane w sieci przez kobiety oraz przez mężczyzn? Między innymi tego tym można dowiedzieć się z infografiki przygotowanej przez firmę HRS.

 



Zachowania zakupowe w sklepach internetowych oraz stacjonarnych

Infografika zatytułowana „Jak kupują Polacy” dotyczy nie tylko rodaków, którzy dokonują zakupów on-line, ale również tych, którzy odwiedzają sklepu stacjonarne. W tym tekście skupimy się tylko na pierwszej grupie konsumentów. Całą infografikę natomiast zobaczyć można na stronie firmy HRS.

 

81% klientów dokonuje zakupów w sieci za pomocą laptopa

Zgodnie z informacjami przedstawionymi na infografice, w Polsce jest niemal 26 milionów osób, które mają dostęp do Internetu. Z kolei 47% z nich dokonuje zakupów w sieci. Najpopularniejszym urządzeniem wykorzystywanym do tego celu jest laptop – jedynie niemal 20% konsumentów korzysta z urządzeń przenośnych bądź komputerów stacjonarnych.

Z infografiki można się również dowiedzieć, że osoby należące do pokolenia Y (czyli w wieku od 35 do 54 lat), o wiele częściej od innych opisują marki w mediach społecznościowych.

polacy-na-zakupach-min

Źródło: infografika „Jak kupują Polacy?”

 

Szukanie informacji w Internecie – zakup w sklepie stacjonarnym

O tak zwanym efekcie ROPO wspominaliśmy już przy okazji omówienia raportu firmy Gemius. W przypadku infografiki HRS wyniki są bardzo podobne – wciąż najchętniej wyszukujemy w Internecie informacji o produktach takich jak materiały budowlane, sprzęt RTV czy odzież, jednak kupujemy je w tradycyjnych sklepach.

Efekt odwróconego ROPO – czyli sytuacji odwrotnej, gdzie najpierw szukamy informacji o produktach w sklepach stacjonarnych, a ostatecznie decydujemy się kupić je on-line – najsilniejszy jest w przypadku kategorii takich jak kosmetyki, (ponownie) sprzęt elektroniczny oraz obuwie.

 

Co w sieci kupują kobiety, a co mężczyźni?

Jeśli wprowadzimy podział konsumentów on-line na płeć, to zauważyć można, że każda z nich najczęściej decyduje się na zakup przedmiotów z różnych kategorii. Najwięcej – bo aż 82% – Pań kupuje w sieci ubrania. W dalszej kolejności są to multimedia (69%), kosmetyki (63%), a na końcu artykuły dziecięce (44%).

Z kolei Panowie najchętniej kupują w sklepach internetowych sprzęt elektroniczny – na takie produkty pieniądze wydaje 64% e-konsumentów płci męskiej. Na drugim miejscu uplasował się sprzęt AGD i RTV (63%), a na kolejnych bilety do kina lub teatru (55%) i podróże (44%).

 

Ze smartfonem na zakupach

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o tym, jak Polacy korzystają z dobrodziejstw Internetu podczas zakupów w tradycyjnych sklepach. Okazuje się bowiem, że pomimo faktu iż, niemal każdy klient ma przy sobie telefon ze stałym połączeniem z siecią, to jednak w przypadku wątpliwości lub pytań odnośnie danego produktu, wolą oni o radę zapytać bezpośrednio sprzedawcę. Takie zachowanie występuje u 65% klientów sklepów tradycyjnych.

 

Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *