Share on Facebook8Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...

Jakie są zachowania zakupowe polskich konsumentów w sklepach internetowych? Jakich urządzeń najchętniej używają oni do zakupów i jakie towary najczęściej są kupowane w sieci przez kobiety oraz przez mężczyzn? Między innymi tego tym można dowiedzieć się z infografiki przygotowanej przez firmę HRS.

 

Zachowania zakupowe w sklepach internetowych oraz stacjonarnych

Infografika zatytułowana „Jak kupują Polacy” dotyczy nie tylko rodaków, którzy dokonują zakupów on-line, ale również tych, którzy odwiedzają sklepu stacjonarne. W tym tekście skupimy się tylko na pierwszej grupie konsumentów. Całą infografikę natomiast zobaczyć można na stronie firmy HRS.

 

81% klientów dokonuje zakupów w sieci za pomocą laptopa

Zgodnie z informacjami przedstawionymi na infografice, w Polsce jest niemal 26 milionów osób, które mają dostęp do Internetu. Z kolei 47% z nich dokonuje zakupów w sieci. Najpopularniejszym urządzeniem wykorzystywanym do tego celu jest laptop – jedynie niemal 20% konsumentów korzysta z urządzeń przenośnych bądź komputerów stacjonarnych.

Z infografiki można się również dowiedzieć, że osoby należące do pokolenia Y (czyli w wieku od 35 do 54 lat), o wiele częściej od innych opisują marki w mediach społecznościowych.

polacy-na-zakupach-min

Źródło: infografika „Jak kupują Polacy?”

 

Szukanie informacji w Internecie – zakup w sklepie stacjonarnym

O tak zwanym efekcie ROPO wspominaliśmy już przy okazji omówienia raportu firmy Gemius. W przypadku infografiki HRS wyniki są bardzo podobne – wciąż najchętniej wyszukujemy w Internecie informacji o produktach takich jak materiały budowlane, sprzęt RTV czy odzież, jednak kupujemy je w tradycyjnych sklepach.

Efekt odwróconego ROPO – czyli sytuacji odwrotnej, gdzie najpierw szukamy informacji o produktach w sklepach stacjonarnych, a ostatecznie decydujemy się kupić je on-line – najsilniejszy jest w przypadku kategorii takich jak kosmetyki, (ponownie) sprzęt elektroniczny oraz obuwie.

 

Co w sieci kupują kobiety, a co mężczyźni?

Jeśli wprowadzimy podział konsumentów on-line na płeć, to zauważyć można, że każda z nich najczęściej decyduje się na zakup przedmiotów z różnych kategorii. Najwięcej – bo aż 82% – Pań kupuje w sieci ubrania. W dalszej kolejności są to multimedia (69%), kosmetyki (63%), a na końcu artykuły dziecięce (44%).

Z kolei Panowie najchętniej kupują w sklepach internetowych sprzęt elektroniczny – na takie produkty pieniądze wydaje 64% e-konsumentów płci męskiej. Na drugim miejscu uplasował się sprzęt AGD i RTV (63%), a na kolejnych bilety do kina lub teatru (55%) i podróże (44%).

 

Ze smartfonem na zakupach

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o tym, jak Polacy korzystają z dobrodziejstw Internetu podczas zakupów w tradycyjnych sklepach. Okazuje się bowiem, że pomimo faktu iż, niemal każdy klient ma przy sobie telefon ze stałym połączeniem z siecią, to jednak w przypadku wątpliwości lub pytań odnośnie danego produktu, wolą oni o radę zapytać bezpośrednio sprzedawcę. Takie zachowanie występuje u 65% klientów sklepów tradycyjnych.

 

Rating: 10.0. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook8Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *