Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Jak często ludzie z różnych części świata dokonują zakupów w sieci? Jakich urządzeń używają w czasie zakupów online i dlaczego ludzie wybierają sklepy internetowe zamiast stacjonarnych? Odpowiedzi na te oraz pozostałe pytania znaleźć można w raporcie pod tytułem The truth about online consumers, opublikowanym przez firmę KPMG.

 

Globalne badanie KPMG na temat zakupów w internecie

Firma KPMG przeprowadziła swoje badanie na prawie 20 000 osób mieszkających w ponad 50 krajach całego świata. Wśród ankietowanych znalazły się osoby w wieku od 15 do 70 lat. W badaniu wzięły udział te osoby, które dokonały przynajmniej jednego zakupu w sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Wyniki pokazują, że najwięcej zakupów w internecie dokonują mieszkańcy Azji – jeden mieszkaniec tego regionu kupuje w sieci ponad 22 razy w ciągu roku. Tuż za nimi znajdują się osoby mieszkające w Ameryce Północnej – kupują oni średnio 19 produktów w sieci przez cały rok. Osoby mieszkające w Europie Wschodniej oraz Rosji (a więc także Polacy) dokonują niemal 12 transakcji w internecie w ciągu całego roku. Jak łatwo zatem obliczyć – średnio w sieci kupujemy raz w miesiącu.

ilosc-zakupow-w-sieci-na-rok-min

 

W jaki sposób najchętniej kupujemy w internecie?

Chociaż obecnie cały czas mówi się o wzrastającym użyciu urządzeń mobilnych w zakupach internetowych, wyniki badania KPMG pokazują, że wciąż bardzo wielu klientów preferuje komputer stacjonarny lub PC. Najwięcej takich osób jest w regionie Europy Wschodniej i Rosji – aż 71%.

Jeśli natomiast chodzi o wspomniane urządzenia mobilne, to najchętniej telefonów do zakupów w sieci używają mieszkańcy Azji – 19%. W pozostałych rejonach świata procent użycia smartfonów do zakupów jest na podobnym poziomie (5-6%). Równie niewielki jest odsetek tabletów – w granicach 6 i 10%. Reszta badanych nie ma żadnych preferencji.

czym-kupujemy-w-sieci-min

 

Dlaczego wolimy sklepy internetowe?

Kolejnym aspektem, który został przebadany przez KPMG jest to, dlaczego kupujemy w sklepach internetowych. Większość badanych wybrała czynnik związany z wygodą, ponieważ:

  • zakupy w sieci można robić przez całą dobę i każdego dnia (58% wskazań);
  • oszczędzamy dużo czasu (40% odpowiedzi);
  • możemy kupić wiele produktów w jednym miejscu (27% wskazań).

 

Kolejnym ważnym czynnikiem, który wpływał na wybór sklepu internetowego była cena, ponieważ robiąc zakupy w sieci można:

  • porównać ceny (54%);
  • skorzystać z częstych promocji lub kupić produkt taniej (46%).

 

Jeszcze inną kwestią, która decydowała o wyborze e-Sklepu, były wady sklepów stacjonarnych. Kupując w sieci, klienci:

  • nie muszą wychodzić z domu (39%);
  • unikają tłumów (15%);
  • nie muszą stać w kolejce (11%).

 

Pozostałe wyniki zaprezentowane zostały na wykresie:

dlaczego-kupujemy-online-min

 

Co sprawia, że wolimy sklep stacjonarny?

Dla porównania warto sprawdzić, dlaczego niektóre osoby preferują robić zakupy w „tradycyjny” sposób. Jak się okazuje, najważniejszym czynnikiem, który wpływa na wybór miejsca dokonywania zakupów, jest chęć zobaczenia produktu na własne oczy, dotknięcia go i wypróbowania (56%).

Zaraz potem klienci sklepów stacjonarnych cenią możliwość przymierzenia towaru, zwłaszcza w przypadku ubrań (55% wskazań). 41% osób, które wybierają sklep stacjonarny obawia się, że towar przedstawiony w internecie nie będzie w rzeczywistości wyglądać tak samo. Czynnikiem, który w głównej mierze decyduje o wyborze miejsca zakupu jest proces wysyłki – 34% ankietowanych nie chce czekać na towar, dla 25% koszty wysyłki są za duże, a dla 14% procedura zwrotu zakupionego towaru jest zbyt skomplikowana.

Co ciekawe, 23% badanych osób stwierdziło, że zwyczajnie lubi chodzić do sklepu stacjonarnego, a robienie zakupów do dla nich przyjemność.

dlaczego-kupujemy-offline-zamiast-w-sieci-min

 

Wnioski z badania KPMG dla e-commerce

Główne wnioski, jakie powinni wynieść z badania właściciele e-sklepów, to fakt, ze bardzo wielu potencjalnych klientów woli zobaczyć produkt na żywo. Aby jednak nie wybierali oni sklepów stacjonarnych, warto postarać się, by elementy takie jak opis produktu oraz jego zdjęcia były jak najlepszej jakości. Można zastosować przybliżenie na szczegóły, różne ujęcia, a nawet fotografię 360 stopni.

O tym, jakich błędów unikać podczas tworzenia zdjęć produktowych, przeczytasz w naszym poradniku, znajdującym się tutaj!

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook1Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. Nie dość, że wszyscy jesteśmy zabiegani, to na dodatek lubimy sobie wszytko ułatwić i usprawnić. Większość osób woli coś załatwić, nie wychodząc z domu. Rola sklepów internetowych ciągle wzrasta i moim zdaniem niedługo całkowicie zdominują one te tradycyjne.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *