Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Pomimo istnienia wielu nowoczesnych, szybkich i bezpiecznych metod płatności, wielu klientów wciąż preferuje zapłatę za zamówiony towar przy jego odbiorze. Forma płatności za pobraniem może mieć swoje zalety – szczególnie dla osób, które nie ufają internetowym serwisom obsługujących płatności on-line – jednak dla pozostałych trudność może sprawiać konieczność posiadania odliczonej kwoty, którą należy uiścić kurierowi lub w miejscu odbioru paczki. Sporym ułatwieniem dla tych osób będzie zatem nowość w ofercie Poczty Polskiej, jaką jest płatność kartą za przesyłki pobraniowe.

 



Płatność za pobraniem wciąż popularna

Jak można przeczytać w raporcie „E-commerce w Polsce 2017” firmy Gemius, dużą motywacją do zakupów w Internecie jest możliwość wyboru w eSklepie formy płatności „za pobraniem” – fakt ten jest zaletą dla 39% ankietowanych, którzy wzięli udział w badaniu.

formy-platnosci-raport-min

Źródło: Raport „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”

 

Popularność płatności za pobraniem potwierdzają również informacje zamieszczone w komunikacie prasowym Poczty Polskiej. Spośród wszystkich przesyłek nadanych w roku 2016 przez krajowego operatora pocztowego, 30% z nich było opłaconych gotówką przy odbiorze w placówce, przy czym średnio kwota takich transakcji wynosiła niemal 200 zł.

Mimo przywiązania do tradycyjnej możliwości opłacania przesyłek gotówką przy odbiorze, Poczta Polska zdecydowała się jeszcze bardziej ułatwić tę czynność i od początku października 2017 roku wprowadziła możliwość dokonywania transakcji bezgotówkowych również przy odbiorze paczek. Osoby, którzy odbierają przesyłkę pobraniową w placówce mają do wyboru płatność kartą (urzędy pocztowe zostały wyposażone w ponad 8 tysięcy terminali) lub standard BLIK, dzięki czemu klienci mogą zapłacić za przesyłkę za pomocą telefonu komórkowego z zainstalowaną aplikacją banku.

platnosc_karta_800_800_intra-min

Źródło: komunikat prasowy Poczty Polskiej

 

Co jednak najciekawsze, Poczta Polska w ciągu najbliższego miesiąca planuje wprowadzić kolejną nowość – płatność kartą za przesyłki u kuriera. Wprowadzi to jeszcze większą wygodę, ponieważ nie trzeba będzie martwić się o posiadanie dokładnej kwoty, którą należy zapłacić osobie dostarczającej paczkę do naszego domu lub miejsca zamieszkania.

Wprowadzenie płatności kartą za przesyłkę pobraniową w Poczcie Polskiej stanowi rozszerzenie oferty, jaką wprowadzono niemal rok temu. Od czerwca 2016 roku klienci Poczty mogą bowiem skorzystać z terminali POS, opłacając znaczki lub inne usługi oraz wypłacać gotówkę czy dokonać doładowania telefonu komórkowego.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat metod płatności on-line, jakie można wdrożyć w sklepie internetowym, zachęcamy do zapoznania się z ofertą Akademii eCommerce, w której dostępne jest szkolenie od eksperta z firmy Tpay – wiodącego operatora płatności w Internecie.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *