Od niedawna użytkownicy Facebooka mogli zauważyć zmiany wizualne, które serwis stopniowo wdraża. Jedną z nich jest nowy sposób wyświetlania zdjęcia profilowego w miejscach takich jak komentarze lub oś czasu. Podobna zmiana ma nastąpić także w przypadku stron firmowych – o czym portal społecznościowy informuje właścicieli stosownym komunikatem. Jak mają wyglądać zmiany w wyglądzie Fanpage’a na Facebooku?

 

Okrągłe zdjęcie profilowe

Dotychczas wszystkie zdjęcia oraz obrazy profilowe indywidualnych użytkowników oraz fanpage’y  w aktualnościach i na osi czasu miały postać kwadratową. Facebook przygotowuje się do wprowadzenia zmiany w tym obszarze, przy okazji informując o tym właścicieli stron firmowych stosownym komunikatem, wyświetlanym po zalogowaniu się na fanpage:

fanpage-zmiany-min

 

Zmiana ta prawdopodobnie mogłaby przejść bez większego echa, jednak należy wziąć pod uwagę, że może ona spowodować pewne komplikacje – szczególnie, jeśli dotychczasowe zdjęcie lub grafika były dostosowane do obecnie obowiązującego, kwadratowego formatu.

Aby uniknąć niefortunnego przycięcia dotychczasowego zdjęcia, Facebook przygotował podgląd tego, jak będzie ono wyglądać po wprowadzeniu zmian – wystarczy kliknąć przycisk „Zobacz więcej” we wspomnianym wcześniej komunikacie.

zmiany-fanpage-wiecej-min

 

Facebook sugeruje przygotować się na zmiany, sprawdzając czy w przypadku okrągłego formatu zdjęcia profilowego nie zostaną ucięte jego najważniejsze elementy – co istotne jest np. w przypadku logo. To, jak będzie wyglądać grafika po wprowadzeniu zmian przez portal społecznościowy, można zobaczyć w przygotowanym podglądzie.

Warto zauważyć, że większe zdjęcie profilowe widoczne na fanpage’u nadal pozostanie kwadratowe – zmieni się jedynie jego wygląd w miejscach takich jak wpisy publikowane przez stronę czy komentarze.

Choć w komunikacie znajduje się informacja o wprowadzeniu zmian z początkiem sierpnia, to jednak są one widoczne już teraz dla większości użytkowników.

okragle-zdjecia-profilowe-min

 

Dowiedz się więcej dzięki Akademii eCommerce

Jak korzystać z funkcji oferowanych przez Facebooka, aby polepszyć komunikację z obecnymi, nowymi oraz potencjalnymi klientami? Dowiedz się jak założyć oraz prowadzić fanpage sklepu internetowego dzięki materiałom dostępnym w Akademii eCommerce.

Tylko teraz wyjątkowa okazja – zostań uczestnikiem Akademii za połowę ceny! Kliknij w link poniżej i przekonaj się, co dla Ciebie przygotowaliśmy!

dolacz

 

Jedna odpowiedź

  1. Dziękuje za informacje. Sam prowadzę profil firmy szkoleniowej dla architektów wnętrz, dzięki wam robię to lepiej 🙂 Proszę napisać w jakiej rozdzielczości najlepiej ustawić zdjęcie profilowe, aby nie ulegało pogorszeniu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *