Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Google Moja Firma to narzędzie, które jest prawdopodobnie najczęściej opisywanym produktem giganta internetowego na naszym portalu. Dzieje się to z prostego powodu – bardzo często jest ono rozbudowywane o nowe, ciekawe funkcje. Nie inaczej jest i tym razem, ponieważ od niedawna zarówno właściciele jak i klienci mogą dodawać wideo w Google Moja Firma.

 

Wideo w wizytówce Google Moja Firma

Funkcja dodawania wideo do wizytówki firmy była już widoczna u wybranych użytkowników, jednak teraz Google oficjalnie poinformowało, że nowość ta trafiła do wszystkich.

Treści filmowe mogą dodawać właściciele firmy – korzystając z panelu zarządzania wizytówką, w taki sam sposób, jak dotychczas dodawali do niej zdjęcia. Jedyna różnica polega na tym, że w sekcji tej widoczna będzie nowa zakładka o nazwie „Wideo”.

wideo w google moja firma

 

Jakie są wymagania odnośnie materiałów filmowych dodawanych do wizytówki? Najważniejszym i prawdopodobnie jedynym jest ich długość – obecnie wspierane są jedynie treści trwające do 30 sekund. Oczywiście Google informuje przed przesłaniem wideo o tym, że podlegają one weryfikacji i mogą być widoczne dla wszystkich użytkowników wyszukiwarki dopiero po upływie 24 godzin.

Jeśli tak się stanie – klienci będą mogli oglądać je w tym samym miejscu, gdzie zdjęcia.

Wideo w Google Moja Firma mogą dodawać także osoby odwiedzające daną firmę, choć funkcja ta jest obecnie dostępne jedynie z poziomu telefonu:

google-moja-firma-wideo-klient

 

Co w kwestii nieodpowiednich materiałów lub spamu, który mogą przesyłać użytkownicy? Podobnie jak w przypadku zdjęć, właściciele wizytówek nie mogą samodzielnie usuwać filmów przesłanych przez klientów. Jednym rozwiązaniem jest w tym przypadku zgłaszanie nieodpowiednich treści w nadziei, że zostaną one zweryfikowane przez Google i ostatecznie znikną z wizytówki Google Moja Firma.

 



Systematyczny rozwój narzędzia Google Moja Firma

Warto zastanowić się przy okazji, dlaczego Google tak bardzo od pewnego czasu rozwija swoją usługę wizytówek w wyszukiwarce. Z początku służyły one jedynie wyświetlaniu podstawowych informacji o firmie, z czasem zyskując nowe, bardziej rozbudowane funkcje, jak np. narzędzie do tworzenia prostych stron firmowych czy wpisy.

Powoli zatem wizytówka Google Moja Firma staje się nie tylko osobną sekcją w wyszukiwarce, gdzie znajdziemy np. numer telefonu do firmy, ale także narzędziem służącym skuteczniejszej komunikacji z klientami. Zdaje się, że Google wprowadzając coraz więcej nowości w swojej usłudze pragnie, aby użytkownik szukający informacji o lokalnym biznesie nie musiał nawet odwiedzać jego strony i aby konwersja dokonywała się z poziomu wyszukiwarki – np. przez telefon lub przy użyciu wiadomości w Google Moja Firma (które niestety są obecnie dostępne jedynie w Stanach Zjednoczonych).

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

7 Comments

  1. Moim zdaniem bardzo ciekawe rozwiązanie. Ludzie bardzo chętnie oglądają materiały video, a i firmie dużo łatwiej budować brand poprzez video.
    Przydatna informacja, chętnie wypróbuje 🙂

    Odpowiedz

  2. W końcu, każdy portal pcha się w wideo. Odbiorcy chętniej reagują na takie materiały to też firmy chętniej będą z tego korzystać.

    Odpowiedz

  3. Bardzo dobre posunięcie. Myślę, że dla wielu osób będzie to przydatne narzędzie.

    Odpowiedz

  4. Jest to już dostępne u wszyskich? Ja nadal nie widzę tego w swoich opcjach.

    Odpowiedz

  5. Nie wiedziałem że to już możliwe. Tylko czy w naszych warunkach odniesie to większy sukces ? To jest dopiero dobre pytanie.

    Odpowiedz

  6. Macie jakieś porady jak do tego podejść, w sensie jak maksymalnie wykorzystać to na swoją korzyść ? Bo sama obecność wideo jeszcze nie świadczy o sukcesie i zdobyciu klienta.

    Odpowiedz

  7. No bardzo dobra funkcja jeśli o mnie chodzi to na pewno skorzystam i będę też nagrywał takowe wideo bo to jednak zasięgi się zwiększą.

    Odpowiedz

Odpowiedz na „Adrian M.Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *