Adresowanie przesyłek wydaje się prostą czynnością – wystarczy wpisać poprawne dane adresata, zapakować przedmiot i przekazać przesyłkę do nadania. Jednak jak się okazuje podczas adresowania wciąż popełniane są podstawowe błędy. Skutkuje to nie tylko niedostarczeniem paczki na czas, ale również dodatkowymi kosztami dla sklepów internetowych, ponieważ towar trzeba wysłać ponownie. Jakie są najczęstsze błędy podczas adresowania przesyłek oraz jak ich uniknąć?

Adresowanie przesyłek – najczęstsze błędy

Do najczęściej popełnianych błędów podczas adresowania przesyłek zaliczyć można:

  • błędny kod pocztowy;
  • niepoprawna nazwa ulicy bądź miejscowości.
  • literówkę w nazwisku.

Jeśli paczka będzie miała zły adres, to może znacznie wydłużyć jej czas dostarczenia. Będzie to spora niedogodność dla klienta, ale również dla nadawcy i operatora logistyki w sklepie internetowym. Klient oczekuje, że paczka zostanie dostarczona jak najszybciej, a operator i sklep ponosi w przypadku błędów w adresowaniu dodatkowe koszty ponownej wysyłki.

 

Skąd biorą się błędy podczas adresowania przesyłek?

Sklepy oraz firmy zajmujące się wysyłką paczek otrzymują listę adresową w formie elektronicznej, a dane te pochodzą bezpośrednio od klientów. Niestety najczęściej to właśnie po stronie klientów pojawiają się wszelkie błędy podczas adresowania, takie jak literówki czy błędne kody pocztowe. O ile operator pocztowy może w pewnym stopniu niektóre błędy poprawić – np. przypisać poprawny kod pocztowy do miejscowości – to w przypadku literówki w nazwisku pojawia się poważniejszy kłopot.

 

Jak uniknąć błędów podczas adresowania?

Większość doręczycieli przesyłek potrafi sobie poradzić w przypadku błędu w adresie, ponieważ zazwyczaj znają oni swoich klientów. W takim przypadku nawet błąd w nazwisku nie będzie przeszkodą skutecznego dostarczenia paczki. Może się nawet zdarzyć sytuacja, w której listonosz lub kurier zna nas do tego stopnia, że dostarcza przesyłki do naszego miejsca pracy.

Nie można jednak polegać na wiedzy kuriera lub listonosza i trzeba starać się zminimalizować błędy w adresach. Sklepy internetowe lub operatorzy pocztowi mogą korzystać z systemów komputerowych, które same sprawdzają poprawność danych takich jak ulica i kod pocztowy.

Jedna odpowiedź

  1. Tak, jeśli zaczynamy biznes – po prostu dzwonimy do klienta i potwierdzamy adres wysyłki. Proste, potem pamiętamy i adresujemy drugi raz w ciemno. Bardzo to nam pomoże, że klient może porozmawiać ze sprzedawcą

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *