Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Obsługa logistyczna sklepu internetowego to niewątpliwie spore ułatwienie dla właścicieli eSklepów. Zewnętrzny magazyn przyjmuje na siebie wszystkie prace związane z obsługą towarów – od przyjęcia, po przechowanie i wysyłkę we wskazane miejsce. Wielu właścicieli eSklepów, zanim zdecyduje się na zewnętrzny magazyn, z pewnością najpierw zadaje sobie pytanie – jaki jest koszt obsługi logistycznej sklepu internetowego?

 

Od czego zależy koszt obsługi logistycznej?

Na ostateczny cennik usług zewnętrznych magazynów ma wpływ kilka czynników:

  • Koszt pakowania paczki – spakowanie towaru i koszt tej czynności jest uzależniony od rodzaju materiału, który został do tego celu użyty;
  • Koszt magazynowania – jest to opłata za udostępnioną przez magazyn zewnętrzny przestrzeń, gdzie składować można towar dostępny dla klientów sklepu internetowego;
  • Koszty wysyłki – wartość ta jest zależna od tego, na jakiego operatora wysyłek się zdecydujemy – może to być zarówno krajowy operator przesyłek, firma kurierska bądź skorzystać możemy z automatów do nadawania oraz odbierania paczek.

 



Czy opłaca się korzystać z zewnętrznej obsługi logistycznej w sklepie internetowym?

Należy odpowiedzieć sobie na pytanie, co nam – jako właścicielowi eSklepu – opłaca się bardziej: skorzystanie z oferty magazynu zewnętrznego, czy obsługa logistyczna we własnym zakresie.

Jeśli decydujemy się na opcję pierwszą, a więc chcemy korzystać z usług firmy zewnętrznej, wiedzmy, że koszt obsługi logistycznej w sklepie internetowym jest zmienny. Zależy on on czynników takich jak:

  • sposób pakowania paczek – oraz ich ilość;
  • opłata za miejsce magazynowe – wraz z rozwojem sklepu bądź w przypadku sprzedaży sezonowej potrzebujemy go więcej;
  • sposób wysyłki paczek – cena w tym przypadku zależy od tego, którego operatora wybierzemy.

Natomiast jeśli planujemy zająć się kwestią logistyki w sklepie internetowym we własnym zakresie, musimy oprócz kosztów zmiennych liczyć się z kosztami stałymi. Wynikają one głównie z tego, że do pakowania, magazynowania oraz wysyłania towaru potrzebujemy zatrudnić jedną albo dwie osoby. Do kosztów dochodzi zatem comiesięczne wynagrodzenie, podatki, płatny urlop i odpowiednie wyposażenie (taśmy do pakowania, miejsce do magazynowania, regały itp).

Jeśli nasz sklep w przyszłości rozwinie się, konieczne może być zatrudnienie jeszcze jednej osoby, powiększenie magazynu, dokupienie kolejnych sprzętów. Wszystko to może być o wiele bardziej obciążające finansowo w perspektywie długofalowej, niż koszt obsługi logistycznej sklepu internetowego zlecanej firmie zewnętrznej.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *