Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Obsługa logistyczna sklepu internetowego to niewątpliwie spore ułatwienie dla właścicieli eSklepów. Zewnętrzny magazyn przyjmuje na siebie wszystkie prace związane z obsługą towarów – od przyjęcia, po przechowanie i wysyłkę we wskazane miejsce. Wielu właścicieli eSklepów, zanim zdecyduje się na zewnętrzny magazyn, z pewnością najpierw zadaje sobie pytanie – jaki jest koszt obsługi logistycznej sklepu internetowego?

 

Od czego zależy koszt obsługi logistycznej?

Na ostateczny cennik usług zewnętrznych magazynów ma wpływ kilka czynników:

  • Koszt pakowania paczki – spakowanie towaru i koszt tej czynności jest uzależniony od rodzaju materiału, który został do tego celu użyty;
  • Koszt magazynowania – jest to opłata za udostępnioną przez magazyn zewnętrzny przestrzeń, gdzie składować można towar dostępny dla klientów sklepu internetowego;
  • Koszty wysyłki – wartość ta jest zależna od tego, na jakiego operatora wysyłek się zdecydujemy – może to być zarówno krajowy operator przesyłek, firma kurierska bądź skorzystać możemy z automatów do nadawania oraz odbierania paczek.

 

Czy opłaca się korzystać z zewnętrznej obsługi logistycznej w sklepie internetowym?

Należy odpowiedzieć sobie na pytanie, co nam – jako właścicielowi eSklepu – opłaca się bardziej: skorzystanie z oferty magazynu zewnętrznego, czy obsługa logistyczna we własnym zakresie.

Jeśli decydujemy się na opcję pierwszą, a więc chcemy korzystać z usług firmy zewnętrznej, wiedzmy, że koszt obsługi logistycznej w sklepie internetowym jest zmienny. Zależy on on czynników takich jak:

  • sposób pakowania paczek – oraz ich ilość;
  • opłata za miejsce magazynowe – wraz z rozwojem sklepu bądź w przypadku sprzedaży sezonowej potrzebujemy go więcej;
  • sposób wysyłki paczek – cena w tym przypadku zależy od tego, którego operatora wybierzemy.

Natomiast jeśli planujemy zająć się kwestią logistyki w sklepie internetowym we własnym zakresie, musimy oprócz kosztów zmiennych liczyć się z kosztami stałymi. Wynikają one głównie z tego, że do pakowania, magazynowania oraz wysyłania towaru potrzebujemy zatrudnić jedną albo dwie osoby. Do kosztów dochodzi zatem comiesięczne wynagrodzenie, podatki, płatny urlop i odpowiednie wyposażenie (taśmy do pakowania, miejsce do magazynowania, regały itp).

Jeśli nasz sklep w przyszłości rozwinie się, konieczne może być zatrudnienie jeszcze jednej osoby, powiększenie magazynu, dokupienie kolejnych sprzętów. Wszystko to może być o wiele bardziej obciążające finansowo w perspektywie długofalowej, niż koszt obsługi logistycznej sklepu internetowego zlecanej firmie zewnętrznej.

 

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *