Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Największym wyzwaniem, przed jakim stanąć mogą właściciele sklepów internetowych, to zwroty towarów. Czy istnieje sposób, aby zminimalizować problem zwrotów w eSklepach?

 

Zwroty towarów – czy da się ich uniknąć?

Sytuacja, w której klient zwraca do sklepu zakupiony towar to nic nietypowego. Jest to wręcz codzienność właścicieli eSklepów. Zatem nie należy do tego tematu podchodzić z założeniem, że całkowicie się je wyeliminuje. Zwroty można jedynie zminimalizować. W jaki sposób?

 

Dlaczego klient zwraca towar?

Przede wszystkim należy przeanalizować sytuacje, w których osoba kupująca towar w naszym sklepie go zwraca. Dlaczego to robi – czy opisy produktów wprowadzają w błąd, czy może zdjęcia przedstawiają towar w inny sposób niż wyglądają one w rzeczywistości? Dzięki tej wiedzy będziemy mogli wprowadzić w swoim sklepie zmiany, które w przyszłości mogą zminimalizować ryzyko zwrotów produktów.

 

Czy warto dawać klientowi możliwość zwrotu?

Drugą kwestią jest umożliwienie klientowi zwrotu produktów. Warto przy okazji postarać się, by czynność ta była dla naszego klienta jak najmniej uciążliwa. Można to uczynić poprzez formularze zwrotu, dodawane do każdego opakowania.

Warto też postarać się o to, by opakowanie, w którym dostarczany jest produkt można było wykorzystać do ewentualnego odesłania towaru do sklepu. Dzięki temu dostajemy gwarancje, że zwracana rzecz trafi do nas w stanie nienaruszonym. Są to dodatkowe koszty dla sklepu internetowego, ale niezwykle ułatwia to czynność zwrotu naszemu klientowi.

 

Sieć punktów odbioru zwrotów

Większość klientów preferuje tak zwane zwroty „door-to-door”, a więc w punkcie obsługi. Dlatego należy postarać się, by osoby dokonujące zakupów w naszym eSklepie miały taką możliwość. Obniża to również koszty, które przy odsyłaniu produktu ponieść musi klient. Jeśli sklep internetowy posiada sieć punktów stacjonarnych, to jest to spore ułatwienie oraz oszczędność pieniędzy dla klientów w przypadku ewentualnych zwrotów.

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *