Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

(00:06) Grzegorz: Mikołaj, jak mam sklep internetowy to na pewno najważniejszą rzeczą dla mnie jest to, żeby pozyskiwać nowych Klientów. Czy dzięki monitoringowi Internetu jestem w stanie pozyskać nowych Klientów do sklepu internetowego?

(00:17) Mikołaj: Jasne! Tutaj z pomocą przychodzi nam monitoring kategorii – możemy wyłapać ludzi, który mediach społecznościowych pytają o produkty, które mamy w naszym sklepie. Może nie nazywając ich po marce, ale np. pisząc „Hej Internecie, poleć mi najlepszy olejek do opalania”, jeżeli sprzedajemy olejki do opalania to mamy gotowe miejsce, w którym możemy się pojawić z naszą komunikacją. Co więcej, możemy też ustawić bardzo generyczne zapytania np. „szukam” albo „potrzebuję”. To może nie jest za bardzo popularne w Polsce, ale bardzo fajnie to działa za granicą, kiedy można ustawić monitoring pod wyszukiwanie „where can I buy?” – to jest takie słowo wytrych, gdzie po wpisaniu tego dostajemy 300-400 tysięcy wyników ludzi zadających pytanie o mogłoby się wydawać totalnie absurdalne rzeczy. „Gdzie kupić czapkę?”, „Gdzie kupić książkę?”, „Gdzie kupić kij baseballowy?” – takich pytań jest pełno w sieci. Życiowy przykład z Polski: „Czy ktoś może polecić?”, „Czy poleci ktoś?”. Zrobiliśmy takie badanie (w styczniu), przeglądaliśmy różne wyniki a propo „czy ktoś może polecić” i znaleźliśmy takie typowo styczniowe pytania polegające na tym czy ktoś może polecić dobrą siłownię, basen, zajęcia itd. To jest gotowe miejsce, w którym możemy pojawić się z naszą komunikacją. I to komunikacją bezpośrednią, prawie face to face do tej osoby, która zdaje takie pytanie. Dokładnie tak samo jest z produktami. Przykład czapki, która jest może totalnie abstrakcyjna, ale jeśli jest człowiek, który szuka konkretnego produktu np. czapki jednej z drużyn futbolowych, a my taką czapkę mamy, to wejście z nim w interakcje to jest prawie pozyskanie Klienta, bo on szuka tego rozwiązania i w któryś momencie dostaje do rozwiązanie.

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *