Pozycjonowanie sklepu internetowego przebiega nieco inaczej niż pozycjonowanie mniej rozbudowanych stron. Okazuje się, że każdy sprzedawany przez nas produkt stanowi potencjalną frazę, na którą warto być wysoko w Google. Przed rozpoczęciem działań związanych z pozycjonowaniem należy wiedzieć, że jest to proces złożony. Miejsce na pierwszej stronie wyszukiwarki Google trzeba wypracować, a to wymaga czasu. Jak pozycjonować sklep internetowy? Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEO? Zapraszamy do lektury.

Na początku warto zwrócić uwagę na różnicę pomiędzy pozycjonowaniem tradycyjnym, a pozycjonowaniem sklepów internetowych (long tail). Najbardziej istotną kwestią jest ilość fraz kluczowych wybranych do pozycjonowania. Jeżeli np. prowadzimy salon fryzjerski w Poznaniu, wykorzystamy od kilku do kilkunastu fraz, a lista słów kluczowych szybko nam się zamknie. Natomiast będąc właścicielem sklepu internetowego oferującego setki bądź tysiące produktów, liczba fraz, na które chcemy się pozycjonować staje się praktycznie nieograniczona. Dobrym przykładem jest księgarnia internetowa. Jeżeli mamy w niej 70 tysięcy pozycji, potencjalnie każda z nich może okazać się wartościową frazą.

Pozycjonowanie long tail

Obecnie, użytkownicy coraz bardziej świadomie korzystają z wyszukiwarki Google. Jeśli poszukują czegoś w Internecie, starają się w jak największym stopniu doprecyzować swoje zapytanie. Wiedzą bowiem, że im dokładniej określą poszukiwany produkt, tym dokładniejsze wyniki zwróci im wyszukiwarka. Ten trend można z powodzeniem wykorzystać w przypadku sklepów internetowych. Jeżeli będzie nas interesowała książka „Władca Pierścieni: Dwie Wieże”, prawdopodobnie właśnie takie słowo kluczowe wpiszemy w wyszukiwarkę. Frazy takie jak „Władca Pierścieni”, czy „książka Władca Pierścieni” mogą okazać niewystarczające do uzyskania pożądanych przez nas wyników.

Pozycjonowanie sklepu z wykorzystaniem długiego ogona (long tail), pozwala generować ruch w sklepie internetowym za pomocą niestandardowych fraz. Tego typu frazy są zazwyczaj mniej konkurencyjne i rzadziej wyszukiwane przez użytkowników. Jednak przy pozycjonowaniu wielu słów kluczowych long tail, ich sumaryczna liczba wyszukań może przewyższać potencjalną liczbę wyszukań fraz ogólnych. Ponadto, będziemy znacznie precyzyjniej odpowiadać na zapytania użytkowników.

 wykres

Jak samemu pozycjonować sklep internetowy?

Na początku warto zdobyć stosowną wiedzę lub robić to pod okiem kogoś doświadczonego. Podjęcie nieodpowiednich działań może zaszkodzić naszej witrynie, a w najgorszym przypadku narazić ją na niepożądany filtr. To, w jaki sposób będzie przebiegał proces pozycjonowania zależy od wielu czynników, m.in. od tego, jaką platformę wykorzystujemy oraz czy w przeszłości nasz sklep był już pozycjonowany. W zgłębianiu podstaw SEO pomoże Ci szkolenie przygotowane przez jednego z ekspertów Akademii. Dzięki niemu, dowiesz się jak krok po kroku zwiększać widoczność swojego e-sklepu w wynikach wyszukiwania.

Wybór agencji SEO

Jeśli nie mamy czasu lub chęci na to, by samodzielnie pozycjonować sklep internetowy, wówczas działania w tym zakresie możemy zlecić agencji SEO. Obecnie wiele firm oferuje usługę pozycjonowania i trudno jest wybrać partnera, który zaproponuje optymalne warunki współpracy. Na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy?

Odpowiedzią na pytanie, jak pozycjonować sklep internetowy, są zatem frazy long tail. To świetny sposób na uwidocznienie sklepu internetowego w wyszukiwarce. Systematycznie rozbudowując listę fraz kluczowych, generujemy wartościowy ruch w naszym e-sklepie, a więc przyciągamy do niego wielu potencjalnych Klientów. Oczywiście promowanie dużej liczby produktów jest czasochłonne, a efekty nie pojawiają się od razu. Jednak stosunkowo niski koszt ich promocji oraz trwałość wypracowanych rezultatów przemawiają za tym, aby poważnie rozważyć inwestycję w pozycjonowanie.

Jeśli chcesz poznać najważniejsze czynniki wpływające na wysoką pozycję w wyszukiwarce oraz dowiedzieć się jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy, zobacz wideo z ekspertem SEO – Łukaszem Dunajskim z WebDocor

4 odpowiedzi

  1. W obecnych czasach, strony internetowe również są pozycjonowane na long tail, a przynajmniej tak pozycjonowane powinny być.
    Jeśli rozchodzi się o pozycjonowanie sklepu internetowego na długi ogon, to jest to jak najbardziej dobry kierunek. Czy opłaca się pozycjonować poszczególne produkty? Zależy od konkurencyjności rynku – jeśli jest to produkt mocno popularny, zapewne trzeba będzie przeznaczyć pokaźne środki na wypromowanie tego typu produktu.
    Nie jestem pewien czy aż w tak dużym stopniu sukces pozycjonowania sklepu zależy od wyboru oprogramowania, ale fakt czy sklep w przyszłości był już pozycjonowany może zaważyć o starcie promocji (w szczególności jeśli był w przeszłości pozycjonowany źle, mając tu głównie na uwadze mało wartościowe linki).
    Jak wybrać dobrą firmę od pozycjonowania?
    Trzeba wiedzieć która firma robi to rzetelnie, a wyniki mimo wszystko dosyć ciężko sprawdzić – są na to różne sposoby, np. agencje często przedstawiają wyniki danego klienta, lecz osoba nie mająca wiedzy o seo, nie zauważy że np agencja wypozycjonowała sklep, ale jego asortyment i pozycjonowane frazy mają bardzo małą konkurencję co jest zdecydowanie łatwiejsze. Nie ma 100% sposobu, aby sprawdzić daną firmę. Najzwyczajniej w świecie, trzeba wiedzieć która firma robi to dobrze.

  2. Jeśli rozchodzi się o ofertę firm seo, nie polecam związywać się umowami długoterminowymi. Bardziej skłaniałbym się do opcji abonamentowych z miesięcznych wypowiedzeniem, zamiast pozycjonowanie na kilkanaście miesięcy z rozliczeniem za wyniki. Można się bardzo łatwo rozczarować i płacić np podstawę + płatność za efekt, a w rzeczywistości płacić podstawę i nie mieć wyników. Sprawdzajcie Państwo opinie, ale włączcie zdrowy rozum i kalkulujcie. Zawsze zostawcie sobie możliwość praktycznie natychmiastowej rezygnacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *