Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Pozycjonowanie sklepu internetowego przebiega nieco inaczej niż pozycjonowanie mniej rozbudowanych stron. Okazuje się, że każdy sprzedawany przez nas produkt stanowi potencjalną frazę, na którą warto być wysoko w Google. Przed rozpoczęciem działań związanych z pozycjonowaniem należy wiedzieć, że jest to proces złożony. Miejsce na pierwszej stronie wyszukiwarki Google trzeba wypracować, a to wymaga czasu. Jak pozycjonować sklep internetowy? Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEO? Zapraszamy do lektury.

Na początku warto zwrócić uwagę na różnicę pomiędzy pozycjonowaniem tradycyjnym, a pozycjonowaniem sklepów internetowych (long tail). Najbardziej istotną kwestią jest ilość fraz kluczowych wybranych do pozycjonowania. Jeżeli np. prowadzimy salon fryzjerski w Poznaniu, wykorzystamy od kilku do kilkunastu fraz, a lista słów kluczowych szybko nam się zamknie. Natomiast będąc właścicielem sklepu internetowego oferującego setki bądź tysiące produktów, liczba fraz, na które chcemy się pozycjonować staje się praktycznie nieograniczona. Dobrym przykładem jest księgarnia internetowa. Jeżeli mamy w niej 70 tysięcy pozycji, potencjalnie każda z nich może okazać się wartościową frazą.

Pozycjonowanie long tail

Obecnie, użytkownicy coraz bardziej świadomie korzystają z wyszukiwarki Google. Jeśli poszukują czegoś w Internecie, starają się w jak największym stopniu doprecyzować swoje zapytanie. Wiedzą bowiem, że im dokładniej określą poszukiwany produkt, tym dokładniejsze wyniki zwróci im wyszukiwarka. Ten trend można z powodzeniem wykorzystać w przypadku sklepów internetowych. Jeżeli będzie nas interesowała książka „Władca Pierścieni: Dwie Wieże”, prawdopodobnie właśnie takie słowo kluczowe wpiszemy w wyszukiwarkę. Frazy takie jak „Władca Pierścieni”, czy „książka Władca Pierścieni” mogą okazać niewystarczające do uzyskania pożądanych przez nas wyników.

Pozycjonowanie sklepu z wykorzystaniem długiego ogona (long tail), pozwala generować ruch w sklepie internetowym za pomocą niestandardowych fraz. Tego typu frazy są zazwyczaj mniej konkurencyjne i rzadziej wyszukiwane przez użytkowników. Jednak przy pozycjonowaniu wielu słów kluczowych long tail, ich sumaryczna liczba wyszukań może przewyższać potencjalną liczbę wyszukań fraz ogólnych. Ponadto, będziemy znacznie precyzyjniej odpowiadać na zapytania użytkowników.

 wykres

Jak samemu pozycjonować sklep internetowy?

Na początku warto zdobyć stosowną wiedzę lub robić to pod okiem kogoś doświadczonego. Podjęcie nieodpowiednich działań może zaszkodzić naszej witrynie, a w najgorszym przypadku narazić ją na niepożądany filtr. To, w jaki sposób będzie przebiegał proces pozycjonowania zależy od wielu czynników, m.in. od tego, jaką platformę wykorzystujemy oraz czy w przeszłości nasz sklep był już pozycjonowany. W zgłębianiu podstaw SEO pomoże Ci szkolenie przygotowane przez jednego z ekspertów Akademii. Dzięki niemu, dowiesz się jak krok po kroku zwiększać widoczność swojego e-sklepu w wynikach wyszukiwania.

Wybór agencji SEO

Jeśli nie mamy czasu lub chęci na to, by samodzielnie pozycjonować sklep internetowy, wówczas działania w tym zakresie możemy zlecić agencji SEO. Obecnie wiele firm oferuje usługę pozycjonowania i trudno jest wybrać partnera, który zaproponuje optymalne warunki współpracy. Na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy?

  • Staż na rynku – sprawdzając listę referencyjną wytypowanej przez nas agencji, nie tylko dowiemy się z jakimi firmami współpracuje, ale także jakim stażem na rynku może się poszczycić. Z pewnością lepsze rezultaty uzyskują firmy o bogatym doświadczeniu oraz długiej historii.
  • Uzyskiwane efekty – Nie bójmy zapytać się o efekty pozycjonowania jakie uzyskuje agencja. Otrzymany raport pozwoli nam poznać skuteczność podejmowanych działaniach oraz czas, po jakim były widoczne rezultaty. Oczywiście, nie każda agencja jest skora do udostępniania takich informacji.
  • Model rozliczeń – Pozycjonowanie umożliwia wiele możliwości rozliczeń. Możemy płacić za efekty (top 3, top 10), za generowany ruch, ryczałtowo lub postawić na model hybrydowy np. ryczałt + efekty. Zanim podejmiemy decyzję, warto zastanowić się jakie rozwiązanie okaże się najlepsze dla naszego sklepu internetowego, zarówno pod względem efektów, jak i ponoszonych kosztów. W przypadku rozliczania comiesięcznego, domagajmy się raportów z listą działań podjętych w poprzednim miesiącu.
  • Gwarancja efektów – Obecnie, wiele firm daje gwarancję uzyskania wysokich pozycji. Biorąc pod uwagę to, że pozycjonowanie odbywa się w środowisku zewnętrznym, a na uzyskiwane wyniki ma wpływ ponad 200 czynników, żadna agencja SEO nie może zagwarantować Klientowi pożądanych rezultatów. To Google ustala zasady „gry”, a pozycjonerzy nie zawsze mogą przewidzieć zmiany w algorytmie.

Odpowiedzią na pytanie, jak pozycjonować sklep internetowy, są zatem frazy long tail. To świetny sposób na uwidocznienie sklepu internetowego w wyszukiwarce. Systematycznie rozbudowując listę fraz kluczowych, generujemy wartościowy ruch w naszym e-sklepie, a więc przyciągamy do niego wielu potencjalnych Klientów. Oczywiście promowanie dużej liczby produktów jest czasochłonne, a efekty nie pojawiają się od razu. Jednak stosunkowo niski koszt ich promocji oraz trwałość wypracowanych rezultatów przemawiają za tym, aby poważnie rozważyć inwestycję w pozycjonowanie.

Jeśli chcesz poznać najważniejsze czynniki wpływające na wysoką pozycję w wyszukiwarce oraz dowiedzieć się jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy, zobacz wideo z ekspertem SEO – Łukaszem Dunajskim z WebDocor

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *