Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 7.2. From 5 votes.
Please wait...

(00:06) Grzegorz: Agnieszka, ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

(00:12) Agnieszka: Jest to odpowiedź, której pewnie nikt nie lubi, ale to zależy.

(00:18) Grzegorz: Od czego?

(00:18) Agnieszka: Przede wszystkim koszt sklepu internetowego zależy od tego na jaką technologię się zdecydujemy. Możemy wybrać rozwiązanie dedykowane, które może kosztować od kilku tysięcy do kilku milionów w przypadku dużych brandów i ogromnych e-sklepów. Możemy wybrać rozwiązanie typu „open source”, które teoretycznie będzie darmowe, ale będziemy dopłacać za dodatki, za pracę programisty, za serwer, za domenę itd. Możemy też wybrać rozwiązanie typu SaaS, które kosztuje ok. kilkudziesięciu złotych miesięcznie i zazwyczaj serwer i hosting ma w cenie. To pierwsza sprawa, w kwestii odpowiedzi na pytanie ile kosztuje sklep internetowy.

Potem mamy koszty dodatkowe. Np. koszty regulaminu, wysyłki paczek itd. My w Shoplo, staramy się mocno wspierać naszych Klientów i dostarczyć im np. regulamin sklepu na start, żeby zniwelować koszty.

Do tego dochodzą koszty magazynu. Na początku, większość sprzedawców swoje produkty trzyma w domu i niweluje ten koszt. Jednak trzeba mieć „z tyłu głowy”, że jak biznes będzie rósł, jakiś magazyn będzie konieczny.

Pojawia się też koszt pracowników. Im większy biznes, tym trudniej samodzielnie wyrobić się z np. wysyłką zamówień. Potrzebujemy również specjalistów ds. PR i marketingu. To jest także nasz budżet, jaki wydamy np. na Facebook Ads, Google Adwords, czy artykuły sponsorowane, eventy – czyli koszty pozyskiwania Klientów.

Na koszt sklepu internetowego składa się także nasz własny czas. Ludzie, którzy są programistami lub freelancerami i mocno rozliczają swój czas w godzinach, są świadomi ile kosztuje ich godzina czasu. To też jest jakaś inwestycja, którą musimy wkalkulować przy otwarciu sklepu internetowego.

 

Rating: 7.2. From 5 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Jeden komentarz

  1. Zawsze zaczyna się od małych kosztów, a później trudno zauważyć moment, w którym firma się rozrasta. Ja do tej pory nie mogę uwierzyć, że sprzedaję już w 3 krajach europejskich. Wszystko dzięki firmie Nowe Kolory. Warto inwestować coraz więcej bo to gwarantuje większe zyski i daje niesamowitą satysfakcję.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *