Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Automatyzacja marketingu znacznie wpływa na działalność naszego internetowego biznesu. Możemy nie tylko wprowadzić automatyzacje działań, dzięki czemu znacznie usprawnimy swoją pracę, ale także zyskujemy możliwość lepszego poznania naszych klientów. Dowiadujemy się jak kupują i które przedmioty z naszego asortymentu interesują ich najbardziej. Takie ułatwienie pracy wiąże się z pewnymi nakładami finansowymi – a zatem ile kosztuje wprowadzenie marketing automation dla eSklepu?

 

Od czego zależy cena wdrożenia marketing automation?

W przypadku rozwiązań automatyzacji marketingu podanie konkretnej ceny jest dosyć skomplikowane, ponieważ kwota, którą należy zapłacić za tę technologię zależy od wymienionych niżej czynników:

 

Rodzaj platformy do marketing automation

To najważniejsza kwestia wpływająca na ostateczną kwotę zaimplementowania tej technologii. Poszczególne platformy wyceniają swoje usługi ze względu na liczbę cyklów marketing automation, które planujemy uruchomić. Na cenę wpływa także liczbę komunikatów, które chcemy wysyłać do użytkowników oraz ruch na naszej stronie.

 

Wielkość bazy adresów e-mail

Niektóre firmy wyceniają swoje usługi na postawie tego, ile adresów mailowych swoich klientów posiadają w bazie. Dzięki temu miesięczne koszty po wprowadzeniu technologii marketing automation oscylują w granicy 100-150 złotych. Kwota taka pozwala na stworzenie bazy zawierającej kilka tysięcy adresów, co na początkowym etapie wdrażania automatyzacji marketingu powinno w zupełności wystarczyć.

 

Optymalizacja kosztów marketing automation

Istnieje możliwość optymalizacji bazy adresów e-mail, w przypadku gdy nie wszystkie osoby, które się w niej znajdują są aktywnymi klientami. Poszczególnych klientów można odseparować od głównej bazy oraz podzielić ich na grupy osób rzadziej dokonujących zakupów, a tym samym aktywizować ich wyłącznie w określonych momentach – np. w okresie świątecznym. Poszczególne segmenty klientów można bez problemu usuwać, a następnie z powrotem importować, dzięki czemu nasza baza danych pozostanie najbardziej efektywna.

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Michał Leszczyński

Michał Leszczyński

GetResponse

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *