Share on Facebook12Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Choć funkcja dodawania opisu firmy nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich, to część użytkowników zauważyła ją już w swoich wizytówkach. Dodatkowo – Google uzupełniło dokument pomocy o informację na temat możliwości dodania opisu przedsiębiorstwa.

 

Historia opisu firmy w wizytówce Google

Właściciele firm, którzy zakładali wizytówki w wyszukiwarce ładnych kilka lat temu mogą pamiętać, że opcja dodawania opisu była dostępna już wtedy. W roku 2016 Google usunęło tę funkcję, zastępując ją opisem dostępnym na profilu Google+.

Zamiast opisu właściciel wyszukiwarki zaproponował inne rozwiązanie – atrybuty. Są to krótkie, kilkuwyrazowe opisy miejsca, informujące np. o dodatkowych ułatwieniach dla niepełnosprawnych, możliwości płatności kartą itp. Aby je zmienić, wystarczy wybrać odpowiednią opcje w sekcji „Informacje” w panelu zarządzania wizytówką:

gmfatrybuty

 

Jednak dodanie atrybutów nie jest możliwe w przypadku każdego przedsiębiorstwa – ich wybór uzależniony jest od branży, która wybrana została podczas zakładania profilu w Google Moja Firma. Inne atrybuty posiadają restauracje, a inne sklepy osiedlowe.

Dlatego też Google przywraca możliwość samodzielnego dodawania opisu firmy.

 

Opisz swoją firmę w 750 znakach

Opcja umożliwiająca dodanie opisu firmy nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich, [29.03.2018 – teraz powinni mieć do niej dostęp wszyscy] jednak można spodziewać się jej pojawienia w najbliższym czasie. Sugerują to informacje od innych użytkowników oraz nowy wpis na stronie pomocy Google Moja Firma:

google-moja-firma-opis

 

Sam proces dodania/zmiany opisu nie powinien nikomu sprawić problemu – odpowiednia opcja znajduje się bowiem w sekcji „Informacje”:

 

Po wprowadzeniu opisu (który jak zaznaczono na stronie pomocy może mieć maksymalnie 750 znaków, bez linków i innych elementów, jak np. kod HTML), wyświetlany on będzie w wizytówce w jej dolnej sekcji, pod recenzjami:

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook12Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Jeden komentarz

  1. Ciekawe jak duży wpływ na pozycje mapek będzie miał ten zoptymalizowany opis firmy. Do tej pory frazy kluczowe na które ma się pozycjonować mapka można było wrzucać w nazwy obrazków.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *