Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 4.0. From 6 votes.
Please wait...

Podobnie jak tradycyjne sklepy, również te działające w internecie powinny być stworzone w taki sposób, aby przyciągały one klientów i – co najważniejsze – zwiększały sprzedaż. Skupić należy się nie tylko na samym wyglądzie sklepu (przez co wyróżniać się on będzie spośród sporej konkurencji), ale także na pozostałych komponentach i funkcjach, które sprawią, że proces zakupowy będzie o wiele przyjemniejszy. Przedstawiamy elementy strony, które zwiększają sprzedaż w sklepie internetowym.

 

Projekt strony i jej elementy wizualne

Wizualny aspekt sklepu internetowego jest równie ważny, co w przypadku sklepu stacjonarnego. W tym ostatnim przypadku uwagę klientów czy przechodniów przyciąga szyld lub witryna sklepowa, natomiast w przypadku eSklepu funkcję tę pełni strona internetowa.

Projekt strony musi odzwierciedlać to, z czym kojarzy się firma, powinien wzbudzać w osobach, które na nią wchodzą pozytywne emocje. Witryna internetowa to też pierwszy element, na który napotykają się potencjalni klienci sklepu internetowego, a jak wiadomo – pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Warto poświęcić czas i środki finansowe, aby strona sklepu prezentowała się jak najlepiej.

Kolejną ważną kwestią w przypadku projektu strony, jest umieszczenie na niej dobrej jakości zdjęć – nie tylko produktowych (co jest wręcz wymagane w przypadku sklepu internetowego), ale także logotypów, fotografii do wpisów na blogu i innych grafik. Więcej o tym, jakich błędów nie należy popełniać podczas tworzenia zdjęć produktowych, można przeczytać w tym artykule.

 



Sprawna nawigacja

Układ kategorii na stronie sklepu internetowego również można porównać do półek w sklepach tradycyjnych – rozmieszczonych w taki sposób, aby klient mógł bez problemu odnaleźć poszukiwany towar.

Oprócz jasnego i logicznego podziału produktów w sklepie internetowym pomiędzy kategorie, ważne jest także udostępnienie klientowi sprawnej wyszukiwarki (o jej najważniejszych elementach pisaliśmy w tym miejscu), ale także umieszczenie wszystkich innych ważnych informacji w widocznym miejscu. Dotyczy to w szczególności kwestii zwrotów towaru lub danych kontaktowych czy informacji o kosztach oraz sposobach wysyłki. Łatwy dostęp do tych elementów sprawi, że klient będzie o wiele bardziej chętny dokonać zakupu w takim eSklepie.

Warto też pamiętać o tym, że coraz więcej klientów korzysta z telefonów komórkowych, robiąc zakupy w internecie. Z tego względu istotne jest, aby przystosować stronę sklepu do urządzeń mobilnych – tworząc na przykład witrynę responsywną – i stale sprawdzać, czy jest ona przyjazna smartfonom lub tabletom.

 

Metody płatności i uproszczona procedura zakupu

Jeśli klient zdecyduje się dokonać zakupu w naszym sklepie, należy maksymalnie uprościć wszystkie czynności, które dzieją się później – tj. sposób płatności oraz ścieżkę zakupową.

Klient musi mieć do wyboru kilka metod płatności, z czego on sam wybierze tą, która będzie dla niego najwygodniejsza. Proces zakupowy nie powinien składać się z wielu kroków, gdzie każdy wymaga od klienta wypełnienia różnych formularzy – wskazane jest, by np. po założeniu profilu w sklepie użytkownik mógł dokonać zakupu zaledwie kilkoma kliknięciami.

Te ułatwienia nie tylko wpływają na pozytywne doświadczenie klienta w sklepie internetowym (co daje gwarancję, że będzie on klientem powracającym), ale także zmniejsza ryzyko pojawienia się tak zwanych „porzuconych koszyków”. Są to sytuacje, w których użytkownik dodaje produkt do koszyka, jednak nie przechodzi do końca procesu finalizacji zakupu. Więcej sposobów na to, jak zmniejszyć współczynnik porzuconych koszyków i odzyskać je np. za pomocą e-maila, znajduje się w artykule, który można przeczytać w tym miejscu.

 

Odnośniki do profili w mediach społecznościowych

Prowadząc biznes w sieci, warto być w stałym kontakcie ze swoimi potencjalnymi oraz stałymi klientami. Profil sklepu w mediach społecznościowych nie tylko pomaga angażować klientów, informować ich o nowych produktach bądź atrakcyjnych promocjach, ale służy też jako miejsce, gdzie uzyskać oni mogą wsparcie w razie jakichkolwiek problemów. Fanpage sklepu lub firmy to też miejsce, w którym klienci szukają opinii o biznesie, zanim zdecydują się skorzystać z jego usług, bądź dokonać zakupu.

Użytkownik, który odwiedza stronę sklepu, powinien mieć możliwość kliknięcia w odnośnik do profili w mediach społecznościowych z każdego jej miejsca. Dlatego dobrym miejscem na umieszczenie tych przycisków jest np. stopka lub nagłówek witryny.

To, na jakich portalach społecznościowych będzie znajdować się profil firmy, zależy w głównej mierze od jej działalności oraz od tego, jaką ma ona grupę odbiorców. Najbardziej „uniwersalnym” medium społecznościowym wydaje się Facebook. O tym, jak założyć profil firmy na tym portalu pisaliśmy w tym miejscu.

 

Rating: 4.0. From 6 votes.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *